Shazz Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Hvordan kommer man i kontakt med noen i det "private" lånemarkedet? Jeg er villig til å betale en noe høyere rente ifm refinansiering som haster. Det må selvfølgelig være innenfor norsk lov og ihht normale betingelser. Kan stille pant. Hvis noen har informasjon eller råd vennligst ta kontakt. Mvh Shazz Endret 21. oktober 2015 av Shazz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Det finnes tradisjonelle banker som refinansierer svært raskt. Om det gjelder mellomfinansiering av bolig kan dette ordnes på dagen i de rette bankene. Du søker altså noen som vil ta større risiko enn det bankene vil? Om man skal gi råd trenger man å vite hvor store summer det dreier seg om. Endret 21. oktober 2015 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Shazz Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Det finnes tradisjonelle banker som refinansierer svært raskt. Om det gjelder mellomfinansiering av bolig kan dette ordnes på dagen i de rette bankene. Du søker altså noen som vil ta større risiko enn det bankene vil? Om man skal gi råd trenger man å vite hvor store summer det dreier seg om. Hei og takk for svar. Ble "svindlet" for ca kr 350.000,- for noen år siden samtidig som jeg flyttet og hadde store utgifter med etablering. Brukte 18 mnd på å rette opp økonomien, men da hadde en del av gjelden gått til inkasso. Jeg har avtaler på nedbetaling og følger disse til punkt og prikke. Har faktisk betalt betydelig mer enn avtalene tilsier. Har både god betalingsevne og ikke minst betlingsvilje, men at deler av gjelden min heter "inkasso" til fornavn skaper problemer i en sikerhetsklareringssak på jobben. Derfor må jeg "bytte ut" inkassogjelden med "vanlig" gjeld. De bankene som gir lån til folk med inkassosaker er kun interessert i pant der de har 1.prioritet og der ligger jeg under med 40.000 i verdivurdering i forhold til det de forlanger... Inkassosakene var egentlig "uforskyldt" i og med at jeg selv måtte bære alt tap av "svindelen", men jeg har vist lenge nå at jeg er en ansvarlig og betalingsdyktig kunde og har et utmerket forhold til mine kreditorer. Men så var det dette med jobb og "fornavnet" på gjelda. En vanskelig situasjon selv om jeg betaler mer enn avtalt... Har behov for rask refinansiering og er interessert i små som store lån (litt vanskelig å annonsere nøyaktig sum her), men alle monner drar, som det heter fra gammelt av. Håper dette var litt mer oppklarende. Mvh Shazz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Så, det står altså på kr. 40.000 for å få orden på dette? Kan ett alternativ være superrask oppussing av noe slag? Selg bilen. Hva med å låne av foreldre, søsken, ett par venner etc. eller rett og slett få ett lån av arbeidsgiver? Det virker som om du har jobb i selskapet allerede, så da synes jeg ikke dette bør være noe problem for dem. Men enkelte arbeidsgivere er jo helt håpløse å ha med å gjøre. Regner med du ikke får forbrukslån pga. inkassosaken. Men det store spørsmålet er jo hva du kan pantsette om noen allerede har 1. pri. pant? Forstår ikke helt hva du mener du kan pantsette? Lenke til kommentar
Shazz Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Så, det står altså på kr. 40.000 for å få orden på dette? Kan ett alternativ være superrask oppussing av noe slag? Selg bilen. Hva med å låne av foreldre, søsken, ett par venner etc. eller rett og slett få ett lån av arbeidsgiver? Det virker som om du har jobb i selskapet allerede, så da synes jeg ikke dette bør være noe problem for dem. Men enkelte arbeidsgivere er jo helt håpløse å ha med å gjøre. Regner med du ikke får forbrukslån pga. inkassosaken. Men det store spørsmålet er jo hva du kan pantsette om noen allerede har 1. pri. pant? Forstår ikke helt hva du mener du kan pantsette? Hei igjen. Jeg eier en enebolig som er belånt, men jeg eier også en leilighet (grunnet pendling) og denne er ikke belånt. Banken forlanger en minsteverdi på denne og verdivurderingen er dessverre 40.000 kr for lav for Blue Step. Det er snakk om større summer her, men banken godtar ikke leiligheta som pant ettersom verdivurderinga ikke er høy nok iflg deres retningslinjer for pant. Arbeidsgiver gir dessverre ikke lån, selv om jeg har vært ansatt i samme stilling i 33 år og trofast & lojal mot arbeidsgiver... Så da sitter jeg her og risikerer livet mitt for et ufordelaktig fornavn på deler av gjeld. Ikke så enkelt å forstå når man har avtaler og følger disse + litt til! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Hva med å få noen nye verdivurderinger på leiligheten? Har hørt at det kan sprike ganske greit mellom forskjellige meglere. Lenke til kommentar
Shazz Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Hva med å få noen nye verdivurderinger på leiligheten? Har hørt at det kan sprike ganske greit mellom forskjellige meglere. Ny verdivurdering fra nå mandag... Det skal jo ikke være enkelt, men av og til gjør regelverket litt pussige utslag. Derfor er jeg interessert i refinansiering utenom banksystemet eller at noen i systemet ser helhetsbildet og forstår at jeg evner å betale. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Fortell takstmannen/megler at dette kun dreier seg om refinansiering og at leiligheten ikke trolig ikke skal selges. Selvsagt følger alt av møbler og hvitevarer osv. med salget. Du kan jo selvsagt stikke til megler "noe" når han er på besøk. Fortell i klartekst hva du MÅ ha. Alternativt gå til en annen bank, gjerne lokal bank hvor du kan møte personlig, det kan jo finnes ordninger. Du kan også fortelle at ved en ny stilling i firmaet så vil lønnen din stige. Hva med å leie ut leieligheten med høyt depositum? Lenke til kommentar
Shazz Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Fortell takstmannen/megler at dette kun dreier seg om refinansiering og at leiligheten ikke trolig ikke skal selges. Selvsagt følger alt av møbler og hvitevarer osv. med salget. Du kan jo selvsagt stikke til megler "noe" når han er på besøk. Fortell i klartekst hva du MÅ ha. Alternativt gå til en annen bank, gjerne lokal bank hvor du kan møte personlig, det kan jo finnes ordninger. Du kan også fortelle at ved en ny stilling i firmaet så vil lønnen din stige. Hva med å leie ut leieligheten med høyt depositum? Takk for mange gode innspill. Megler vet hva jeg trenger vurderingen til: leiligheta er utleid og jeg får nok ikke mer lønning heller... Risikerer stikk motsatt hvis jeg ikke får ordet opp. Har jo egentlig ordnet opp ettersom jeg har avtaler, men "overmakten" er skjerpet etter 2011 og alle som sikkerhetsklareres vurderes opp mot topphemmelig informasjon. Også vi som ikke jobber med slikt, men arbeidsgiver forlanger klarering langt over vårt arbeidsområde. Ja, da gjør det seg utslag i sånne vanvittige situasjoner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå