taleg Skrevet 15. november 2003 Rapporter Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Hm.. Hvis du mottar en faktura fra et selskap du er uening i så er trikset å sende dem en skriftlig hendvendlese hvor du tvister kravet... og bruk ordet tvister.... En faktura som er tvistet er det nemlig ikke lov til å sende til inkasso... Men vær obs på at mange selskaper ikke er klar over dette og likevel sender saken til inkasso... da er de faktiskt pr lov nødt til å trekke kravet. Og pga dette er det viktig å kunne bevise at du har tvistet kravet før det ble oversendt til inkasso. De har nemlig ikke lov til å gjøre en døyt med fakturaen før tvisten er løst.... Jeg jobber til daglig med saker som er oversendt til inkasso her på jobben og det er helt utrolig hva man kan slippe unna hvis man henger med i svingene og er litt sleip.. ;-) Jeg har faktisk ikke tall på hvor mange 100000 jeg har slettet fra inkasso pga saksbehandlingsfeil, tvister og avtalebrudd... Så les alle avtaler nøye, de fleste har et eller flere hull som man kan manipulerer. Endret 15. november 2003 av taleg Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. november 2003 Rapporter Del Skrevet 15. november 2003 Jeg var en av de mange som fikk faktura for overforbruk, jeg regnet med at de dreit i saken, da jeg ikke har hørt eller sett noe til de på lenge, så plutselig i dag kom INKASSOKRAV! Hva burde jeg gjøre???? (er desperat)Please hjelp! Jeg må innrømme at jeg er delvis enig med Ghostrider, selv om han virker å være under den kriminelle lavalder ett sted. Du har altså fått en regning fra Tiscali for overforbruk, og bare blåst i det fordi du regnet med at de "dreit i saken" som du sier? Når man får en regning som man selv mener er urettsmessig, så kan man ikke bare kaste den og tro at alt går bra... man må ta kontakt med firmaet som har sendt regningen for å prøve å ordne opp i det. Problemer forsvinner ikke av seg selv. Det trodde jeg alle visste. Derfor synes jeg ikke du burde bli overrasket over ett inkassokrav, når du i første omgang trodde Tiscali ikke brydde seg om at du ikke betalte regningen din, og blåste i den. Jeg har ved ett par-tre anledninger fått regninger som jeg ikke skulle fått, og har da tatt kontakt med gjeldende firma for å ordne opp i problemet. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg regnet med at inkassokravet kom snart. Ja, jeg er enig i at Tiscali burde fakturert for dette overforbruket før, men når man først får en regning, så kan det da ikke være så vanskelig å ta kontakt med de for å spørre om litt velvilje fra deres side? Hva du burde gjøre? Betale det du skylder på flekken, for du har absolutt ingen sak å komme med. Lenke til kommentar
handbook Skrevet 15. november 2003 Rapporter Del Skrevet 15. november 2003 Fikk slik kredittnota sak selv, etter at fadern har sendt litt brev til lindorf &/eller tiscali. Hva vil kredittnota egentlig si? Får man fremtidige regninger skrivet av på de? Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 15. november 2003 Rapporter Del Skrevet 15. november 2003 Jeg var en av de mange som fikk faktura for overforbruk, jeg regnet med at de dreit i saken, da jeg ikke har hørt eller sett noe til de på lenge, så plutselig i dag kom INKASSOKRAV! Hva burde jeg gjøre???? (er desperat)Please hjelp! Jeg er også en av de mange i denne saken. jeg har kjørt saken via Forbrukerrådet, og jeg har skrevet brev til Tiscali. Jeg har som deg mottatt inkasso fra Lindorff de siste dagene, men jeg kommer ikke til å betale. Man må selvfølgelig kontakte Lindorff. Jeg kommer til å forsøke meg i Forliksrådet på følgende bakgrunn: 1. Det er kontraktfestet (avtale), at de skal fakturere en gang hver måned for overforbruk 2. Selv om de har hatt problemer med faktureringssystemet sitt, så har de aldri varslet om problemet slik at man kunne vise aktsomhet med forbruket. 3. De har ALDRI svart på henvendelser mht. saken jeg fører, med unntak av å sende meg regninger og gå på som løse okser. 4. De henviser til at de har rett til å sende faktura for overforbruk fordi det står i kontrakten at det er forbrukerens ansvar å påse at forbruket ikke overstiger vanlig norm. Til dette er det å si at det står før i kontrakten at de skal fakturere hver måned, og de reklamerer for at dette abonnementet gir FULL oversikt over kostnadene. Hele vitsen med dette abonnementet var jo nettopp det å ha oversikt over forbruket. Dersom det ble dyrere, så ville man jo endre abonnementstype, leverandør etc. Vi får se hvordan det går. De er arrogante, pågående og svarer ikke på henvendelse. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. november 2003 Rapporter Del Skrevet 15. november 2003 En faktura som er tvistet er det nemlig ikke lov til å sende til inkasso... Men vær obs på at mange selskaper ikke er klar over dette og likevel sender saken til inkasso... da er de faktiskt pr lov nødt til å trekke kravet. Og pga dette er det viktig å kunne bevise at du har tvistet kravet før det ble oversendt til inkasso. De har nemlig ikke lov til å gjøre en døyt med fakturaen før tvisten er løst.... De kan fint prøve saken i retten uansett, ganske surt hvis du ikke 110% sikker i din sak og taper.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. november 2003 Rapporter Del Skrevet 15. november 2003 Jeg jobber til daglig med saker som er oversendt til inkasso her på jobben og det er helt utrolig hva man kan slippe unna hvis man henger med i svingene og er litt sleip.. ;-) Jeg har faktisk ikke tall på hvor mange 100000 jeg har slettet fra inkasso pga saksbehandlingsfeil, tvister og avtalebrudd... Er det god etikk og prøve alle knep for og undra seg en forpliktelse som det kan tyde på at dere driver med i og med dere tydeligvis prøver og vri dere unna krav på alle vis? Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 15. november 2003 Rapporter Del Skrevet 15. november 2003 QUOTE (taleg @ 15/11/2003 : 11:38) Jeg jobber til daglig med saker som er oversendt til inkasso her på jobben og det er helt utrolig hva man kan slippe unna hvis man henger med i svingene og er litt sleip.. ;-) Jeg har faktisk ikke tall på hvor mange 100000 jeg har slettet fra inkasso pga saksbehandlingsfeil, tvister og avtalebrudd... Er det god etikk og prøve alle knep for og undra seg en forpliktelse som det kan tyde på at dere driver med i og med dere tydeligvis prøver og vri dere unna krav på alle vis? Rekk opp hånden den som mener Tiscali bedriver god etikk da! som man giver får man sier jeg!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå