Gå til innhold

Beste harddisk

DraZeN

Anbefalte innlegg

Hva er den beste harddisken , sier jeg at jeg skal kjøpe seagate , så sier noen dem er masse feil på , så anbefaler dem maxtor , så sier jeg til noen at jeg skal kjøpe en maxtor disk , dem sier at dem har hatt noen det var feil på !

Hva er best , hva burde jeg kjøpe ??? Har en WDC nå men det er uaktuelt grunnet bordet rister når den jobber for fullt!

Skal kjøpe en 120 gb , mulig s-ata

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seagate, Samsung, WD og Maxtor er alle gode diskprodusenter. Det er enkelte ganger grunner til å velge den ene produsenten's produkt foran andre (f.eks støy), men du kan trygt velge hvilken som helst av dem.

Her http://www.xbitlabs.com/articles/storage/d...50-roundup.html er f.eks en test som vurderer 250 gig'er fra Maxtor, WD og Hitatchi opp mot hverandre uten at de kårer en "vinner", men påpeker at diskene er "typiske" for produsentene.

Jeg anbefaler at folk skygger unna WD hvis støynivå er viktigere enn ytelse, men ellers er det fritt valg på øverste hylle.

Lenke til kommentar

WD har en ny disk som heter SB eller noe. Jeg tror den har FDB men jeg vet ikke noe mer om den.

Hitachi sin nye skal være ganske bra på alle måter, men den lager en "rekablibrering" lyd hvert 10+ min idle som varierer fra disk til disk. Dette kan trolig være ganske iriterende.

Seagate BC 7200.7 syntes jeg bråker altfor mye. Den "hyler" idle og "skraper" når den jobber. (Min personlige observasjon på to S-ATA 120GB)

Maxtor vet jeg ingenting om, utenom at noen modeller blir skummelt varme.

De har også mange forskjellige lydnivåer innenfor samme serie så det er ikke lett å vite om du får en stille eller en bråkete når du bestiller.

Samsung vet jeg heller ingenting om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...