Thoto79 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Når det er sagt kan jeg ikke skjønne hvordan en anarkist kan være så mørkeblå i kantene at man finner det for godt å ta hele folkegrupper under en kam, og da spesielt de mest sårbare som må sies å være flyktninger. Skal ikke en anarkist i utgangspunktet være uenig i landegrenser og suverenitet? Hvordan i alle dager kan dine meninger la seg forene med anarki? Dersom han faktisk regner seg som anarkokapitalist så kan han være påvirket av at den godeste Rothbard gikk fra å være motstander av grenser til å argumentere for at åpne grenser førte til kulturell utvisking og press på den velferdsstaten som førte til mye av innvandringen i først omgang. Han ga så sine ideer en anarkokapitalistisk overbygning: I et privatisert land ville all eiendom være eiet av noen, og derfor kunne man ikke innvandre med mindre noen lot en flytte inn på eller overta deres eiendom. Geir Rothbard.. gruff og gru Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Ok, my bad. Når det er sagt kan jeg ikke skjønne hvordan en anarkist kan være så mørkeblå i kantene at man finner det for godt å ta hele folkegrupper under en kam, og da spesielt de mest sårbare som må sies å være flyktninger. Skal ikke en anarkist i utgangspunktet være uenig i landegrenser og suverenitet? Hvordan i alle dager kan dine meninger la seg forene med anarki? På mer internasjonale fora er det ikke uvanlig at det er en solid andel med "konservative" meninger blant anarkokapitalistene. Feminisme er fyfy, afrikanere er usiviliserte og mindre intelligente (gjerne pga genetikk) etc. etc. Det overrasker meg egentlig at det tok så lang tid før de dukket opp her. Endret 21. oktober 2015 av Sheasy 2 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Nok en barnehage med hysteriske foreldre (over 1800 av dem) vurderes stengt Neida. Vi vet ingen ting om hvor mange mer eller mindre hysteriske foreldre som står bak denne siden. Det trengs bare én person for å opprette en facebookside. At 1800 liker siden er en annen sak. Det kunne jeg også gjort, selv om jeg bor i Bergen og ikke har barn i barnehagen noe sted. Om jeg likte den altså... Geir Så du ønsker altså ikke asylmottak i nærheten av barnehager? Iflg partiet ditt hjerte nærmest så er det uansett ikke så mange flere flyktninger som vil komme... no stress. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Siv-Jensen-ble-grillet-om-flyktningtall-i-sporretimen-8211108.html Visste ikke anarkister og anarkokapitalister hadde et parti? Mener du liberalistsøppelpartiet FRP? De ligger så langt i fra mitt hjerte som mulig. Ok, my bad. Når det er sagt kan jeg ikke skjønne hvordan en anarkist kan være så mørkeblå i kantene at man finner det for godt å ta hele folkegrupper under en kam, og da spesielt de mest sårbare som må sies å være flyktninger. Skal ikke en anarkist i utgangspunktet være uenig i landegrenser og suverenitet? Hvordan i alle dager kan dine meninger la seg forene med anarki? Hvilke meninger er det du tror jeg har? Jeg forteller ting som de er og hvordan de kommer til å bli. Jeg har ikke sagt NOENTING her inne om mine meninger Som anarkist er jeg opportunist. Jeg driter i om vi har sosialisme, nasjonalisme, høyre, venstre etc. Jeg tilpasser meg og nyttegjør meg av gjeldende system uansett hva det er. Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Ok, my bad. Når det er sagt kan jeg ikke skjønne hvordan en anarkist kan være så mørkeblå i kantene at man finner det for godt å ta hele folkegrupper under en kam, og da spesielt de mest sårbare som må sies å være flyktninger. Skal ikke en anarkist i utgangspunktet være uenig i landegrenser og suverenitet? Hvordan i alle dager kan dine meninger la seg forene med anarki? På mer internasjonale fora er det ikke uvanlig at det er en solid andel med "konservative" meninger blant anarkokapitalistene. Feminisme er fyfy, afrikanere er usiviliserte og mindre intelligente (gjerne pga genetikk) etc. etc. Det overrasker meg egentlig at det tok så lang tid før de dukket opp her. Regner med at du tenker på Molenyux og hans "Stef-bots" , altså followers. Joda..de er som regel ganske høyrevridde liberalister eller anarkister/kapitalister. Jeg faller vel i den gruppa ja. Jeg forholder meg til fakta framfor føleri. Stemmer at svarte har lavere IQ enn hvite, og asiatere høyre enn hvite og svarte. Feminisme er feilslått og DISabler kvinner framfor å ENable dem. Skatter er tvang og det er myndigheter som går til krig, ikke folk. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg forteller ting som de er og hvordan de kommer til å bli. Jeg har ikke sagt NOENTING her inne om mine meninger Jeg vil nå si at du forteller om saker og ting slik du har tolket det - akkurat som alle andre, og ut ifra dette så forteller du hvordan du frykter at ting vil bli. Det aller aller meste er kun dine egne oppgjorte meninger og din følelse ladede vinkling av hva du mener er fakta. Stemmer at svarte har lavere IQ enn hvite, og asiatere høyre enn hvite og svarte. Han skriver intelligens, du skriver IQ, går vi tilbake til forrige svar så har du gjort en enorm feil allerede her. Du har vridd om argumentet som du besvarer til å passe din oppgjorte fakta om hvordan verden er satt sammen. Du kan lese deg til høyere IQ - så med andre ord så formidler du her at mørkhudede har et dårligere utdannings tilbud og/eller leser mindre og/eller har en generelt dårligere utdannings tradisjon m.m i forhold til hvite, og hos asiater går det andre veien. Og dette forteller oss veldig lite i grunn siden korrelasjonene kan analyseres side opp og side ned uten at vi noen gang vil komme frem til et endelig resultat Du har tankefeil, jeg har tankefeil - men vi prøver alle å bedre disse for å få en mest mulig korrekt oppfatning av verden. Så ikke vær så bastant om din nåværende fakta. God natt. 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Nok en barnehage med hysteriske foreldre (over 1800 av dem) vurderes stengt Neida. Vi vet ingen ting om hvor mange mer eller mindre hysteriske foreldre som står bak denne siden. Det trengs bare én person for å opprette en facebookside. At 1800 liker siden er en annen sak. Det kunne jeg også gjort, selv om jeg bor i Bergen og ikke har barn i barnehagen noe sted. Om jeg likte den altså... Geir Så du ønsker altså ikke asylmottak i nærheten av barnehager? Iflg partiet ditt hjerte nærmest så er det uansett ikke så mange flere flyktninger som vil komme... no stress. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Siv-Jensen-ble-grillet-om-flyktningtall-i-sporretimen-8211108.html Visste ikke anarkister og anarkokapitalister hadde et parti? Mener du liberalistsøppelpartiet FRP? De ligger så langt i fra mitt hjerte som mulig. Ok, my bad. Når det er sagt kan jeg ikke skjønne hvordan en anarkist kan være så mørkeblå i kantene at man finner det for godt å ta hele folkegrupper under en kam, og da spesielt de mest sårbare som må sies å være flyktninger. Skal ikke en anarkist i utgangspunktet være uenig i landegrenser og suverenitet? Hvordan i alle dager kan dine meninger la seg forene med anarki? Hvilke meninger er det du tror jeg har? Jeg forteller ting som de er og hvordan de kommer til å bli. Jeg har ikke sagt NOENTING her inne om mine meninger Som anarkist er jeg opportunist. Jeg driter i om vi har sosialisme, nasjonalisme, høyre, venstre etc. Jeg tilpasser meg og nyttegjør meg av gjeldende system uansett hva det er. Jeg tror du har meninger som en typisk en fremmedfryktig etnisk norsk hvit mann som har hatt ett minimum av kontakt med våre nye landsmenn og har tegner seg ett bilde i hodet av det hele utifra tabloider og youtube videoer. Men det er bare mitt inntrykk etter å ha lest noen av postene dine. Om du pr definisjon er anarkokapitalist-ekstremist eller en mørkeblå republikaner eller what not er jeg enig ikke er like interresant. Disse definisjonene føler jeg ofte er subjektive og man flyr som regel ut og inn av flere iløpet av ett langt liv. Selv aner jeg ikke hva jeg skal være utover at jeg aldri skal nærme meg noe som noe i nærheten av rasist (eller rasebevisst som rasistene, og nå anarkokapitalistene har jeg skjønt, kaller det så fint..). Å definere folk inn i raser er bare ufint og destruktivt og er en oppskrift på polarisering. Vi er ikke en flokk bikkjer heller, så folk må få være folk, uansett utseende eller opphav. Utover det så kan man fortsette å være grei og snill og forøvrig gjøre akkurat det du vil Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Jeg forteller ting som de er og hvordan de kommer til å bli. Jeg har ikke sagt NOENTING her inne om mine meninger Jeg vil nå si at du forteller om saker og ting slik du har tolket det - akkurat som alle andre, og ut ifra dette så forteller du hvordan du frykter at ting vil bli. Det aller aller meste er kun dine egne oppgjorte meninger og din følelse ladede vinkling av hva du mener er fakta. Stemmer at svarte har lavere IQ enn hvite, og asiatere høyre enn hvite og svarte. Han skriver intelligens, du skriver IQ, går vi tilbake til forrige svar så har du gjort en enorm feil allerede her. Du har vridd om argumentet som du besvarer til å passe din oppgjorte fakta om hvordan verden er satt sammen. Du kan lese deg til høyere IQ - så med andre ord så formidler du her at mørkhudede har et dårligere utdannings tilbud og/eller leser mindre og/eller har en generelt dårligere utdannings tradisjon m.m i forhold til hvite, og hos asiater går det andre veien. Og dette forteller oss veldig lite i grunn siden korrelasjonene kan analyseres side opp og side ned uten at vi noen gang vil komme frem til et endelig resultat Du har tankefeil, jeg har tankefeil - men vi prøver alle å bedre disse for å få en mest mulig korrekt oppfatning av verden. Så ikke vær så bastant om din nåværende fakta. God natt. Undersøkelser av IQ har blitt gjort på det beste universitetet i sør afrika. Det ble vist at de svarte studentene hadde ca 15 poeng lavere IQ enn de hvite studentene. Så det har ikke veldig mye med utdanningstilbudet å gjøre. Svarte i Amerika har også lavere IQ enn hvite og asiatere, men de har likevel høyere enn afrikanere i afrika. Så en viss korrelasjon mellom kultur og IQ er det jo. Natten var god Dagen ble dog ikke så bra, med tanke på det som utspiller seg i Sverige. Endret 22. oktober 2015 av Capitalist/Minimalist Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 *snip* Om det i Sverige så er jeg helt enig, har dessuten to venner som kommer fra Trollhättan, begge har bodd i Norge noen år. De har det ikke godt nå. Undersøkelsen fra Sør Afrika vil jeg gjerne lese i kveld om du har mulighet til å linke den. Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 Nok en barnehage med hysteriske foreldre (over 1800 av dem) vurderes stengt Neida. Vi vet ingen ting om hvor mange mer eller mindre hysteriske foreldre som står bak denne siden. Det trengs bare én person for å opprette en facebookside. At 1800 liker siden er en annen sak. Det kunne jeg også gjort, selv om jeg bor i Bergen og ikke har barn i barnehagen noe sted. Om jeg likte den altså... Geir Så du ønsker altså ikke asylmottak i nærheten av barnehager? Iflg partiet ditt hjerte nærmest så er det uansett ikke så mange flere flyktninger som vil komme... no stress. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Siv-Jensen-ble-grillet-om-flyktningtall-i-sporretimen-8211108.html Visste ikke anarkister og anarkokapitalister hadde et parti? Mener du liberalistsøppelpartiet FRP? De ligger så langt i fra mitt hjerte som mulig. Ok, my bad. Når det er sagt kan jeg ikke skjønne hvordan en anarkist kan være så mørkeblå i kantene at man finner det for godt å ta hele folkegrupper under en kam, og da spesielt de mest sårbare som må sies å være flyktninger. Skal ikke en anarkist i utgangspunktet være uenig i landegrenser og suverenitet? Hvordan i alle dager kan dine meninger la seg forene med anarki? Hvilke meninger er det du tror jeg har? Jeg forteller ting som de er og hvordan de kommer til å bli. Jeg har ikke sagt NOENTING her inne om mine meninger Som anarkist er jeg opportunist. Jeg driter i om vi har sosialisme, nasjonalisme, høyre, venstre etc. Jeg tilpasser meg og nyttegjør meg av gjeldende system uansett hva det er. Jeg tror du har meninger som en typisk en fremmedfryktig etnisk norsk hvit mann som har hatt ett minimum av kontakt med våre nye landsmenn og har tegner seg ett bilde i hodet av det hele utifra tabloider og youtube videoer. Men det er bare mitt inntrykk etter å ha lest noen av postene dine. Om du pr definisjon er anarkokapitalist-ekstremist eller en mørkeblå republikaner eller what not er jeg enig ikke er like interresant. Disse definisjonene føler jeg ofte er subjektive og man flyr som regel ut og inn av flere iløpet av ett langt liv. Selv aner jeg ikke hva jeg skal være utover at jeg aldri skal nærme meg noe som noe i nærheten av rasist (eller rasebevisst som rasistene, og nå anarkokapitalistene har jeg skjønt, kaller det så fint..). Å definere folk inn i raser er bare ufint og destruktivt og er en oppskrift på polarisering. Vi er ikke en flokk bikkjer heller, så folk må få være folk, uansett utseende eller opphav. Utover det så kan man fortsette å være grei og snill og forøvrig gjøre akkurat det du vil Uenig. Det er først når vi kan se forskjellene på folk og akseptere at de er der, basert på fakta og statisitikk, at vi kan behandle folk RETTFERDIG. Det mest rasistiske som finnes er jo å bare anta at alle er helt like, og så gi alle samme verktøy. Blir som å ha et samfunn hvor man bare antar at alle kan snekre - gi dem en hammer og be dem bygge et hus. Hvis man hadde akseptert at ikke alle klarer bygge et hus like bra, så kunne man gjort tiltak som hjalp dem som ikke kunne Debatten er helt snudd på hodet. Om man tok tak i de faktiske Ulikhetene mellom folk, og ikke levde i en absurd regnbuedrøm om at vi alle er helt like, så kunne vi faktisk gjort folk bedre og satt folk i stand til å takle livene sine bedre. Men nei..det er rasistisk å påpeke at forskjellige "raser" er forskjellige. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Jeg tror du har meninger som en typisk en fremmedfryktig etnisk norsk hvit mann som har hatt ett minimum av kontakt med våre nye landsmenn og har tegner seg ett bilde i hodet av det hele utifra tabloider og youtube videoer. Men det er bare mitt inntrykk etter å ha lest noen av postene dine. Om du pr definisjon er anarkokapitalist-ekstremist eller en mørkeblå republikaner eller what not er jeg enig ikke er like interresant. Disse definisjonene føler jeg ofte er subjektive og man flyr som regel ut og inn av flere iløpet av ett langt liv. Selv aner jeg ikke hva jeg skal være utover at jeg aldri skal nærme meg noe som noe i nærheten av rasist (eller rasebevisst som rasistene, og nå anarkokapitalistene har jeg skjønt, kaller det så fint..). Å definere folk inn i raser er bare ufint og destruktivt og er en oppskrift på polarisering. Vi er ikke en flokk bikkjer heller, så folk må få være folk, uansett utseende eller opphav. Utover det så kan man fortsette å være grei og snill og forøvrig gjøre akkurat det du vil Uenig. Det er først når vi kan se forskjellene på folk og akseptere at de er der, basert på fakta og statisitikk, at vi kan behandle folk RETTFERDIG. Det mest rasistiske som finnes er jo å bare anta at alle er helt like, og så gi alle samme verktøy. Blir som å ha et samfunn hvor man bare antar at alle kan snekre - gi dem en hammer og be dem bygge et hus. Hvis man hadde akseptert at ikke alle klarer bygge et hus like bra, så kunne man gjort tiltak som hjalp dem som ikke kunne Debatten er helt snudd på hodet. Om man tok tak i de faktiske Ulikhetene mellom folk, og ikke levde i en absurd regnbuedrøm om at vi alle er helt like, så kunne vi faktisk gjort folk bedre og satt folk i stand til å takle livene sine bedre. Men nei..det er rasistisk å påpeke at forskjellige "raser" er forskjellige. Det som blir feil må jo være å behandle folk ulikt utifra "rase". Det er ikke sånn at "de" kan ditt mens "de andre" kan datt. Det er 100% inviduelt med tanke på ett menneskes talent og egenskaper, også innen samme folkegruppe og etnisitet selvfølgelig. Det kan nesten høres ut som at du tror du vil outsmarte Obama rett og slett fordi du er hvit og han er svart, det hele faller på sin egen urimelighet. Endret 23. oktober 2015 av Thoto79 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå