Gå til innhold

p4 1.8 vs celeron 2.5

venomzorg

Anbefalte innlegg

hoi hoi, har ikke fulgt så veldig med på hw.no i det siste og er litt ute av gamet kan man si :p men det har seg slik at jeg har valget mellom en Pentium 4 1.8ghz 400mhz bus og en celeron 2.5 ghz 400mhz buss.

hvilken er best, slik allround? pcen brukes til allt mulig og noe spilling =)

vil gjærne ha begrunnelser og linker til tester o.l.

takker for svar, mvh Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, min Celeron 2.4 greier 1GHz overklokking, dvs til 3.4, uten problemer med VCore 1.65v. Greier faktisk både 3.5 og 3.6 dersom jeg øker VCore drastisk, men litt sikkerhetsmargin skal man da ha...

Dønn stabilt, forresten.

Har aldri hatt en Celeron før (som jeg har betalt for selv, mener jeg), men jeg har faktisk blitt litt glad i min kjære 2.4... ;-)

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Vel, min Celeron 2.4 greier 1GHz overklokking, dvs til 3.4, uten problemer med VCore 1.65v. Greier faktisk både 3.5 og 3.6 dersom jeg øker VCore drastisk, men litt sikkerhetsmargin skal man da ha...

Dønn stabilt, forresten.

Har aldri hatt en Celeron før (som jeg har betalt for selv, mener jeg), men jeg har faktisk blitt litt glad i min kjære 2.4... ;-)

huhu, nice! =)

noen flere som har noen synspunkter? er ikke overbevist enda :shrug:

Lenke til kommentar

Ville kjøpt p4 1.8GHz, den er raskere selv om du klokker cellyen opp til 3GHz.

Om ikke eg husker feil så var det en test som handlet om dette, p4 1.8 mot en celeron som var klokket opp til ca 3GHz.

Men husker ikke hvor eg leste det.

By The Way: Hvor får du tak i en slik cpu (P4 1.8). For 16-1700kr så har du en p4 2.6/800.

Men du har vel ikke hovedkort som støtter den?

Lenke til kommentar

Dønn stabilt, forresten.

huhu, nice! =)

noen flere som har noen synspunkter? er ikke overbevist enda :shrug:

Ikke overbevist? Nei, kanskje ikke så rart :nice:

Mitt enkle råd er:

Styr unna Celeron prosessoren, gå for Pentium 4 1.8Ghz :yes:

Hva overklokking angår så er nok Celeron prosessorene gode for mye. Men du bør også være oppmerksom på at Pentium 4 1.8GHz Northwood lar seg overklokke. Har selv hatt en slik en (naboen har den nå). Og den lar seg lett overklokke til 2.6GHz ;) Og potensialet er langt større *grin*

Vil kanskje påstå at en Celeron [email protected] blir pinglete i forhold til en Pentium 4 [email protected] :ide:

En test foretatt av Tom's Hardware sier vel alt?

Endret av Pingo68
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...