Gå til innhold

Spilljakt

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

Jeg har nå i evigheter vært på jakt etter et RTS spill jeg ikke klarer å finne tilbake til. Jeg husker jeg spilte det på folkehøgskolen rundt 2001, og vil gjerne finne tilbake til det da det gir meg mange gode minner.

Det jeg husker av spillet var at man kunne bygge uendelig mange soldater. Man kunne være Nederland, Frankrike, Russland osv. Tidsperioden var vel lagt til rundt 1800 tallet.

Jeg husker ikke når spillet er utgitt.

Jeg håper noen kan hjelpe meg her  :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok cossacks!

Cossacks er satt til 1620-1730 tallet og dekker 30 års krigen, div kriger på slutten av 1600tallet, Spanske arvefølgekrigen og østriske arvefølgekrigen.

Det er 2 perioder Tidlig og eldre. Tidlig er 30 års krigen, eldre er alt annet. 

Ja spillet er fantastisk, du får fra å bruke musketerer med store tunge musketter med hvilestaver, med halbraders og pikemen..

Senere får du mer moderne musketerer og mer moderne pikemen og til slutt forsvinner bruken med pikemen helt.

Spillet kunne ha 6000 "soldater" samtidig. Veldig gøy spill.

cossacks 2 kom i 2004 tror jeg, og var om Napoleons krigene, og langt fra like bra.

Du hadde også american conquest serien som var en spinn off. da satt til Nord og sentral amerika, der du kunne spille kriger som French and indian wars og Amerikanske revolusjonen.

Den Cossacks med expantion er tilgjengelig på steam og GOG.

Den gode nyheten er at cossacks for en remake, (ikke en HD treatment) men remake spillet lages rett og slett på nytt i en moderne spill motor.(kaller det Cossacks 3)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...