multiwii Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 HAHA!! Jeg tror dette blir en flopp. Folk tror virkelig at jamming av et hvilket som helst multicopter vil fungere. De skal ha et vidt frekvens spekter for å ta ned alt de ønsker, om de hadde hatt det hadde det nok ikke hver lovlig i bruk. Ikke alle flyr med return to home, GPS osv... Heller ikke 2.4Ghz som den yagi antenna de har avbildet her. Der er bare å legge seg over på 433Mhz med litt styrke så har de ikke kjangs med det leketøye der. Men de klarer sikker å stoppe en DJI phantom. 1 Lenke til kommentar
swikstor Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Dæven! Skal si de lager lange droner nå for tiden! 400 meter! Lenke til kommentar
avo Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 HAHA!! Jeg tror dette blir en flopp. Folk tror virkelig at jamming av et hvilket som helst multicopter vil fungere. De skal ha et vidt frekvens spekter for å ta ned alt de ønsker, om de hadde hatt det hadde det nok ikke hver lovlig i bruk. Ikke alle flyr med return to home, GPS osv... Heller ikke 2.4Ghz som den yagi antenna de har avbildet her. Der er bare å legge seg over på 433Mhz med litt styrke så har de ikke kjangs med det leketøye der. Men de klarer sikker å stoppe en DJI phantom. Joda, den øverste ser ut som en 2,4GHz Yagi, men den nederste antennen ser mer ut som en log-periodisk sak som fint burde dekke 433Mhz også. Med tanke på overharmoniske som plukkes opp av mottaker, vil nok denne fint slå ut 433Mhz til 5,8GHz og det meste i mellom uten de store problemene. Å jamme noe slikt er ikke spesielt vanskelig. Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Effektivt våpen mot de som er allergiske mot signaler i lufta. He he he... Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Det kommer garantert piratversjoner som funker aldeles utmerket. Bare å kjøpe fra Kina. Det gjør det nok sikkert. Er jo ikke akkurat så avansert. Jeg gjetter på at den bare sender ut hvit støy med høy effekt på 2,4 Ghz, 5 Ghz og 900 Mhz båndet. Men jeg gjetter også på at dette er ulovlig da det også vil forstyrre trådløse nett i området siden wifi går på de samme frekvensene. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hva skal man egentlig med en kolbe og rødpunktsikte på et "våpen" som har 30 graders åpningsvinkel? Det er jo bare å peke det i den generelle retningen av dronen. Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hvorfor skal man kjøpe et så dyrt "våpen"? ... Så man kan sitte på verandaen og holde vakt for "ufoene" som flyr rundt? Har ikke sett en eneste drone enda her hjemme, untatt min egen Lenke til kommentar
Xeesi Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 AKA Bullshit Detector - Kan brukes av NAV på folk som sier de er overfølsome for radiosignaler. 1 Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Tilsvarende "produkt" kan man jo bygge selv, med en RaspBerry Pi ;-) Lenke til kommentar
G Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Og hva skjer når du stopper å sikte på dronen "med geværet" ? Får dronen kontakt igjen, og blir fjernstyrt opp i luften og tatt tilbake, mens "statlige myndigheter" løper til fallstedet, vanskelig om det er busker og kratt. Er det ikke bedre å sette opp en slags spreder som sprer elektromagnetisk støy i en mye bredere vinkel? Endret 22. oktober 2015 av G Lenke til kommentar
-12XAOQ8T Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Jeg kan en del om droner enkelte styringskort til droner har ikke en failsafe funksjon og da vill dronen ramle ned men vis du har en drone med et dyrere hovedkort som jeg har da vil dronen lande kontrollert på stedet eller der du tok av fra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg