Roar Kneppen Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Kong "Laffen" i 5 versjoner Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Hei Roar! Fin serie av kongen jeg vokste opp med Riktig en go'kar det! Av bildene likte jeg best V3, det var staslig, enkelt og flott belyst. Lenke til kommentar
aagesp Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Går for versjon 3 her. mvh aagesp Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Helt uavhengig av Helene og aagesp så falt jeg ned på V3 som det aller beste bildet. Men her har alle versjonene karakter i sin fotografiske utforming, en meget god bildeserie. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Fine bilder av Kongen over alle konger. -Frode Lenke til kommentar
sussss Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Kan grine lidt af dine billeder nogen gange...nu må du ikke misforstå mig..men de er helt anderledes end alle andres billeder ...du har din egen stil..må man sige.Nu har jeg den holding at et billede er ikke afsluttet før der er kommet en ramme på...men nogen af dine rammer er måske lige lidt voldsomme .Synes billede 3 fungere godt med den ramme da der kommer dybde i billedet..det er fint nok.mvh Suss Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Kan grine lidt af dine billeder nogen gange...nu må du ikke misforstå mig..men de er helt anderledes end alle andres billeder ...du har din egen stil..må man sige.Nu har jeg den holding at et billede er ikke afsluttet før der er kommet en ramme på...men nogen af dine rammer er måske lige lidt voldsomme .Synes billede 3 fungere godt med den ramme da der kommer dybde i billedet..det er fint nok.mvh Suss Nå har det nok litt med å gjøre med hvilken intensjon man betrakter mine bilde for hvis man forventer å finne et vanlig fotografi så gjør man nok sjelden det for jeg er mer som maleren og befinner meg nok i et sjikt mellom maleri og foto. Jeg har fotografert siden 1959. Da var jeg 12 år og kjøpte mitt første kamera. Dvs. at jeg har fotografert i 56 år og vil ta det litt lenger og skape mine egne ting. Hva rammene gjelder så er de nok mer malerirammer enn fotorammer. hvis du går på et galleri der du bl.a. finner gamle malerier så vil du finne de gedigne gullrammene som jeg er litt fasinert av. Da jeg besøkte utstillingen på Much musseet her i Oslo og så utstillingen med kombinasjonen Munch og van Gogh var det slike rammer rundt maleriene. Da fikk jeg inspirasjon til å fortsette med de ramme verk jeg bruker selv om jeg vet at noen synes som du at det blir litt vel voldsomt. Skulle jeg gjøre som andre og bare ta bilder så ble nok kamera liggende i skapet. Dvs. jeg har stort sett 4 kameraer. Slik at jeg kan ha vidvinkel, kombinasjon vidvinkel og tele og en telezoom 150-500 på hvert sitt kamera pluss et i reserve tilfelle et ryker. Når jeg kjøper nytt kamera gir jeg bort reservekameraet slik at jeg fremdeles kan dra ut med 3 og ha et liggende i reserve. Men jeg lager stort sett bildene i etterarbeidet slik maleren gjør på sitt lerret. Vet ikke om du ble noe klokere av dette? Roar Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Flott statue og flotte bilder - her velger jeg V1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Flott serie av Kong Olav , liker v3 best , fin komp og fint lys . Mvh Alec Lenke til kommentar
okjo Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 I likhet med flere andre her så liker jeg V3 best, rent og monumentalt mot den helsorte bakgrunnen..veldig bra. Mvh Oddmund Lenke til kommentar
sussss Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Kan grine lidt af dine billeder nogen gange...nu må du ikke misforstå mig..men de er helt anderledes end alle andres billeder ...du har din egen stil..må man sige.Nu har jeg den holding at et billede er ikke afsluttet før der er kommet en ramme på...men nogen af dine rammer er måske lige lidt voldsomme .Synes billede 3 fungere godt med den ramme da der kommer dybde i billedet..det er fint nok.mvh Suss Nå har det nok litt med å gjøre med hvilken intensjon man betrakter mine bilde for hvis man forventer å finne et vanlig fotografi så gjør man nok sjelden det for jeg er mer som maleren og befinner meg nok i et sjikt mellom maleri og foto. Jeg har fotografert siden 1959. Da var jeg 12 år og kjøpte mitt første kamera. Dvs. at jeg har fotografert i 56 år og vil ta det litt lenger og skape mine egne ting. Hva rammene gjelder så er de nok mer malerirammer enn fotorammer. hvis du går på et galleri der du bl.a. finner gamle malerier så vil du finne de gedigne gullrammene som jeg er litt fasinert av.Da jeg besøkte utstillingen på Much musseet her i Oslo og så utstillingen med kombinasjonen Munch og van Gogh var det slike rammer rundt maleriene. Da fikk jeg inspirasjon til å fortsette med de ramme verk jeg bruker selv om jeg vet at noen synes som du at det blir litt vel voldsomt. Skulle jeg gjøre som andre og bare ta bilder så ble nok kamera liggende i skapet. Dvs. jeg har stort sett 4 kameraer. Slik at jeg kan ha vidvinkel, kombinasjon vidvinkel og tele og en telezoom 150-500 på hvert sitt kamera pluss et i reserve tilfelle et ryker. Når jeg kjøper nytt kamera gir jeg bort reservekameraet slik at jeg fremdeles kan dra ut med 3 og ha et liggende i reserve. Men jeg lager stort sett bildene i etterarbeidet slik maleren gjør på sitt lerret. Vet ikke om du ble noe klokere av dette? Roar Jo tak for din lange forklaring..den gav en god mening :-) kan godt se hvad du mener med rammerne . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg