Mixy Skrevet 21. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Hei! Jeg fikk 31.07 levert kjøkkeninnredning med en benkeplate som var spesialkappet til våre mål. Leveransen var 2 uker forsinket fra forespeilet tid, og hadde en rekke andre feil.. Men det har jeg blitt kompensert for, og de andre feilene har blitt rettet. Kjøkkenet ble levert uten montering, det har vi gjort selv. 05.08 reklamerte jeg på benkeplaten, med bilder av ett av problemene. Butikkens kjøkkenselger er ute i permisjon, så jeg får tilbakemelding om at de skal kontakte hovedkontoret for assistanse til å løse saken. 08.08. er selgeren tilfeldigvis innom jobben og sier at de fikser ny benkeplate hvis det er det jeg ønsker. Siden har jeg purret på saken med jevne mellomrom, stort sett fått i svar at jeg skal bli kontaktet av noen som kan benkeplatebestillinger. Nå nærmer det seg november, og det har fortsatt ikke blitt bestilt benkeplate. Jeg vet at benkeplater har 6-8 ukers leveringstid, så vi ser nok ikke den nye benkeplaten i år. Jeg kjenner forbrukerkjøpsloven relativt godt, men problemet mitt her er jo at jeg ikke vil heve kjøpet da det vil by på utrolig mye arbeid for meg. Selv når vi får den nye benkeplaten må den gamle fjernes, rørlegger må skjøte rør til oppvaskkum og den nye må på plass. Det går sikkert 10-15 timer for meg som ufaglært med den hjelpen jeg trenger. Benkeplaten kommer med underlimt oppvaskkum, og kostet totalt rundt 30 000,-. Av dette kan den ene toppen til 10 000 bli værende, resten må byttes. Jeg har ikke økonomi til å gjennomføre dekningskjøp av annen produsent, og det ville jo også krevd at den ene toppen måtte byttes ut. Jeg kan slik jeg forstår forbrukerkjøpsloven ikke kreve omlevering og prisavslag, så hvilke rettigheter har jeg egentlig her? Vi skulle ha ferdig kjøkken rundt 20.07 når jeg hadde ferie og kapasitet til å montere det. Nå har vi hatt uferdig kjøkken (men fullt brukbart) kjøkken i snart 3mnd uten at det har kommet noen løsning, i tillegg er det 2mnd leveringstid. Jeg syns i det minste jeg skal kunne kreve at når det kommer benkeplate blir den levert med demontering av gammel plate og montering av den nye. EDIT: små skrivefeil Endret 21. oktober 2015 av Mixy Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2015 Neste gang kjøper du kjøkken på Ikea til en brøkdel av prisen Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2015 Takk for et helt ubrukelig innlegg. 7 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 21. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2015 Det står da i forbrukerkjøpsloven at avhjelp skal foretas uten kostnad eller vesentlig ulempe. Så montering og demontering og annet arbeid skal du få gratis. Er kjøkkenet "fullt brukbar" uten vask og benkeplate da? 2 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2015 Kjøkkenet er montert uten sokkellist of dekkrsider. Benkeplaten er bare for lang Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2015 Neste gang kjøper du kjøkken på Ikea til en brøkdel av prisen Kvaliteten deretter. Lenke til kommentar
CTQ Skrevet 21. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2015 Kjøkkenet er montert uten sokkellist of dekkrsider. Benkeplaten er bare for lang Målte du benkeplaten selv? Neste gang kjøper du kjøkken på Ikea til en brøkdel av prisen Kvaliteten deretter. Ikea, HTH eller Sigdal kjøkken, alle laget av det samme materialet. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2015 Kjøkkenet er montert uten sokkellist of dekkrsider. Benkeplaten er bare for lang Målte du benkeplaten selv? Målene ble tatt ut fra tegneprogrammet til kjøkkenet. Når den kommer passer den ikke til tegnet innredning. Den er avrunder i bakkant mot veggen, og er for kort for innredningen som var tegnet. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 22. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Så lenge butikken har godkjent reklamasjonen og tilbydd omlevering, så har butikken innrømt feilen. Nå er det vel bare snakk om hvordan de skal rette opp i det. I forrige innlegg glemte jeg å skrive at du har krav på forsinkelsesrenter fra kjøpsdato(pengene trekt fra konto) fram til kjøkkenet er rettet. 7-8% tror jeg den ligger på nå, så det er jo noen hundringser på et halvår. Og som sagt, du skal ikke ha utgifter eller arbeid med reklamasjonen. Edit: Nei, krysset ut litt over. Usikker på om du har krav på renter. Kanskje ikke... Endret 22. oktober 2015 av Axefjord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå