Gå til innhold

Lånemuligheter?

Shazz

Anbefalte innlegg

Hei.

For noen år siden kom jeg i en uheldig situasjon økonomisk der jeg ble "svindlet" for ca 350.000,- samtidig som jeg flyttet og måtte etablere meg på et nytt sted. Kombinasjonen med stort økonomisk tap samtidig som utgiftene økte førte til inkassosaker.

Jeg brukte 18 mnd på å snu økonomien og "begrense" tapet, men på den tiden var en del av gjelden gått til inkasso. Jeg har slavisk fulgt alle inngåtte avtaler og betalt mer enn avtalene så økonomien er på plass igjen og alt fungerer bra. MEN... Jeg er av jobbmessige hensyn nødt til å kvitte meg med det som heter "inkassogjeld". Forstå det den som kan, men om jeg har gjeld på akkurat samme sum som i dag spiller det ingen rolle, men at noe av gjelden min heter "inkasso" til fornavn skaper problemer!

Hvor, eller til hvem, kan jeg henvende meg for å få lån til å refinansiere min inkassogjeld, slik at jeg kun står igjen med "GJELD"?

Mvh Shazz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blue-step mener jeg. 

Men høy risiko koster mer.. 

Takk for svar. Har vært i kontakt med Blue Step, men har litt for lite sikkerhet å stille for lån til fullfinansiering av denne gjelden. Er i kontakt nå med Bank2, men regner med det blir samme svar der. Derfor er jeg ute etter en mulighet til "mellomfinansiering" eller usikret lån "vanlig" bank ikke vil gi. Er villig til å betale forholdsvis høy rente (det er alt ganske høy rente på denne gjelden nå).

Endret av Shazz
Lenke til kommentar

Takk for svar. Lendo sender bare lånesøknader videre til "vanlige" banker og disse gir ikke lån til folk med betalingsanmerkninger eller inkassosaker, dessverre. Selv om jeg kan dokumentere god betalingsevne og, ikke minst, kjempegod betalingsvilje, så ligger "inkassospøkelset" og sperrer for slike lån. Så vidt jeg har funnet ut så er det bare Blue Step og Bank2 som tilbyr slike lån. Så da må jeg vel ut på det "private markedet", hvis dette eksisterer?

Endret av Shazz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...