Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Høyt blodtrykk?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Husk at mye av det som står i lærebøkene ikka kan tas for god fisk sånn helt uten videre. Fett har vært fienden i lang tid, og mye av vitenskapen har hatt dette som forutsetning.

Jeg sier ikke at de du linker til nødvendigvis er feil, men det kan være greit å ha i bakhodet at mye av forskningen kan være kjøpt, eller at forskere bevisst eller ubevisst tekkes oppdragsgiveren.

Kroppen er tross alt beregnet på å gå uten mat i dager, kanskje uker hvis man sliter med å få tak i mat. Det ville jo vært ganske teit evolusjonsmessig om den samtidig skadet seg selv og gjorde seg mindre istand til å skaffe seg mat. Kroppen er tross alt eldre enn jordbruket.

Edit: Heh tilfeldigvis tikket dette inn på Twitter akkurat nå: http://authoritynutrition.com/insulin-and-insulin-resistance/

De bøkene jeg referer til, er fagbøker som brukes i medisinutdanning i USA og Europa (av det jeg vet). Disse bøkene ville aldri blitt akeptert om de ikke var pålitelig, og hvis du tror en gammel professor i patofysiologi er ute etter å bli rik på betalt forskning, så tar du feil. 

Ja, evolusjonsmessig er kroppen laget for å kunne sulte over lang tid, og det skjer i hele verden i dag, men hvor mange av de som sulter er overvektig og lider av fedme? Jeg sier ikke at dette skjer over natta heller. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om han har blitt rik eller ikke aner jeg ikke, men hva med det og de han baserer bøkene sine på?

Dr. Dwight Lundell har uttalt "Varför 90% av den medicinska litteraturen om hjärtsjukdom är fel"

http://www.kostdoktorn.se/den-forvanande-orsaken-till-hjartsjukdom

(Usikker på om jeg har linket til dette før, men hvis jeg har beklager jeg)

Hvis dette stemmer er det ganske alvorlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...