mfb Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Hei. Bygd ny pc, og installerte da Windows 10 Education jeg fikk gratis via skolen. På min forrige pc hadde jeg Windows 8.1, og spilte battlefield 4, Assasins Creed unity, og andre spill uten problemer. Fikk aldri feilmeldinger, ikke noe tull. Nå derimot har jeg missing .ddl filer, microsoft visual c++ vil ikke funke, windows update tuller, og når jeg endelig fikk det til å funke er det tull igjen med Battlefield 4. Plutselig lukker det seg, får opp "Stopped working", og har lag mens jeg spiller Battlefield selv med ping på rundt 20ms. Assassins creed ville heller ikke åpne seg før det gikk 15min før jeg fikset visual c++. Vurderer nå sterkt å gå tilbake til Windows 8.1, men før jeg gjør det, er det noe som taler imot å gjøre det? Virker som det er så mange bugs med Windows 10 iforhold til gaming og generell bruk. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Tja, nå har jeg brukt Windows 10 på 3 maskiner siden slutten av august, + developer/preview siden januar. Og jeg sitter stadig vekk 10 - 15 timer foran tastaturet på en dag. Svært lite problemer, også på den som jeg bruker til spill. Alle mine maskiner er oppgradert fra Windows 8.1, og jeg merker faktisk ikke noe negativt i forhold til 8.1. Så jeg tror faktisk du har en ruskete installasjon, hvor Windows 10 ikke nødvendigvis er problemet, men heller manglende drivere, sær hardware etc. I og med at det er en ny maskin, er det heller ikke sikkert at 8.1 vil oppføre seg eksemplarisk. Litt info om hardware - så kan det være at vi klarer å luke ut noen problemområder. Ellers kan jo en ny clean install være en løsning. Du kan også prøve repair fra Windows 10 disken. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Hardware min er: -i5 4690k -ASRock z97x Fatal1ty Killer hovedkort -16gb (2x8) 2400 mhz ram -XFX R9 390x skjermkort -750W psu -128gb SSD samsung EVO 830 -250gb SSD samsung EVO 850 Er så i tvil :S Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Du kan jo gjøre som Bolson sier, skaffe f.eks ny SSD disk, installere windows 10 på nytt. Finner lite feil tilknyttet det hovedkortet, så skulle tro det er driverproblemet eller noe feil har skjedd under oppgraderingen. Om probleme er der da, så tyder det mere på driverproblemer. Heldigvis har jeg aldri hatt store problemer i windows 10, selv om det er små problemer så kan jeg leve med det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Høyrest meir ut som du har problem med Windows-installasjonen din eller drivarar enn at det er Windows 10 sin feil. Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Tror du ikke det hadde vært mer skriverier om dette i pressen dersom dette var et generelt Windows 10 problem? Nei, er nok (som flere er inne på) enten noe galt med installasjonen din, eller et driverproblem. Ser du nevner Visual C++ og dll problemer. Dette kan også stamme fra at du ikke har riktig versjon av Visual C++ Runtime installert. Dette installeres normalt samtidig med spill/programmer som trenger dette. Du har vel ikke bare kopiert over de installerte spillmappene fra den gamle PCen din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå