dieselengine Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Hei, Ønsker tilbakemelding fra folk med greie på følgende. Se på bildene. Har vært på EU kontroll og har fått beskjed om at begge bremseskivene bak på min Audi må skiftes ut pga at det er over 25% rust på dem. Hva synes dere? er det så mye rust på dem? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Du må se på baksiden også. Det er ofte der det er værst. Lenke til kommentar
dieselengine Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Takk for tilbakemeldingen sedsberg, viste ikke at bremseskivene bak fungerer på samme måte son de foran. Trodde at bremseklossen fungerer kun på den ene siden for bremsen bak. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Det er klosser på begge sider. Selve caliperen "flyter" på to glidepinner. Ofte går disse tørre og setter seg fast. Anbefaler å demontere caliperne og rense og smøre opp glideboltene med silikonfett (IKKE vanlig fett!) Få også sjekket at bremsestemplene er lette å presse tilbake og ikke sitter fast. Hvis caliperne ikke fungerer ordentlig vil du fort få rust på de nye skivene også. Lenke til kommentar
dieselengine Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Takk for forklaringen, det hjalp veldig mye Lenke til kommentar
Harley Davidson Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Har akkurat byttet de samme delene selv. De der ser ikke pene ut nei. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 De orginale Ford skivene på S-Maxen vår ruster knapt, kontra skivene jeg satt på A3en fra Biltema. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 De skivene er jo helt ruinert, og det er langt over 25% rust. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 De skivene er jo helt ruinert, og det er langt over 25% rust. Greit de ikke er pene, men det er nå ikke 25% rust ut ifra hva jeg kan se, uten å ha sett baksiden.. Enkelt å måle, se på det blanke partiet kontra det rustne (som ikke ser ut som gravrust) Oppsmøring av glidere, en runde med stålbørste på skivene for å fjerne det brune, og nye klosser, så kan det godt hende at det holder til neste PKK. Lenke til kommentar
dieselengine Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2015 Nå har jeg reservert time hos verkstedet for å skifte skivene. Takk alle sammen for deres tilbameldinger. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Spørs om du ikke må bytte både calipere og klosser også. Rust på skiva som ikke går vekk etter at du tar deg en kjøretur skyldes så å si aldri skiva i seg selv. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Er du heldig kan du bare smøre opp et par glidebolter. Er du uheldig må du også overhale caliperne (bytte pakninger/gummiring og muligens stempel). Ofte er det like greit (og billig) å bytte caliper framfor å overhale. Skal du bytte skiver så bytter du klosser også. Lenke til kommentar
Harley Davidson Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 De skivene er jo helt ruinert, og det er langt over 25% rust. Greit de ikke er pene, men det er nå ikke 25% rust ut ifra hva jeg kan se, uten å ha sett baksiden.. Enkelt å måle, se på det blanke partiet kontra det rustne (som ikke ser ut som gravrust) Oppsmøring av glidere, en runde med stålbørste på skivene for å fjerne det brune, og nye klosser, så kan det godt hende at det holder til neste PKK. Det blanke du ser er også rustet.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 De skivene er jo helt ruinert, og det er langt over 25% rust. Greit de ikke er pene, men det er nå ikke 25% rust ut ifra hva jeg kan se, uten å ha sett baksiden.. Enkelt å måle, se på det blanke partiet kontra det rustne (som ikke ser ut som gravrust) Oppsmøring av glidere, en runde med stålbørste på skivene for å fjerne det brune, og nye klosser, så kan det godt hende at det holder til neste PKK. Det blanke du ser er også rustet.. På mobilen ser det hvertfall ut som helt vanlig "bakskiverust" pga. manglende bruk.. Blankt stål er rustent? Hilsen overflatebehandler fra nordsjøen. Lenke til kommentar
Harley Davidson Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 De skivene er jo helt ruinert, og det er langt over 25% rust. Greit de ikke er pene, men det er nå ikke 25% rust ut ifra hva jeg kan se, uten å ha sett baksiden.. Enkelt å måle, se på det blanke partiet kontra det rustne (som ikke ser ut som gravrust) Oppsmøring av glidere, en runde med stålbørste på skivene for å fjerne det brune, og nye klosser, så kan det godt hende at det holder til neste PKK. Det blanke du ser er også rustet.. På mobilen ser det hvertfall ut som helt vanlig "bakskiverust" pga. manglende bruk.. Blankt stål er rustent? Hilsen overflatebehandler fra nordsjøen. Polert rust på stål blir mørkt og blankt. Hilsen en metallurgiarbeider i NSB. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 De skivene er jo helt ruinert, og det er langt over 25% rust. Greit de ikke er pene, men det er nå ikke 25% rust ut ifra hva jeg kan se, uten å ha sett baksiden.. Enkelt å måle, se på det blanke partiet kontra det rustne (som ikke ser ut som gravrust) Oppsmøring av glidere, en runde med stålbørste på skivene for å fjerne det brune, og nye klosser, så kan det godt hende at det holder til neste PKK. Det vi ser av skivene der er et sted mellom 90 og 100% rust. Pollert rust er også rust og det er det sorte vi ser her. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 De skivene er jo helt ruinert, og det er langt over 25% rust. Greit de ikke er pene, men det er nå ikke 25% rust ut ifra hva jeg kan se, uten å ha sett baksiden.. Enkelt å måle, se på det blanke partiet kontra det rustne (som ikke ser ut som gravrust) Oppsmøring av glidere, en runde med stålbørste på skivene for å fjerne det brune, og nye klosser, så kan det godt hende at det holder til neste PKK. Det vi ser av skivene der er et sted mellom 90 og 100% rust. Pollert rust er også rust og det er det sorte vi ser her. Etter å ha sett de på større skjerm enn en telefonen som ikke har det beste lyset, så ser jeg det selv ja Legger meg paddeflat på denne gitt! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå