Capitalist/Minimalist Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Og litt skremmende Men det er beskrivende for de fordummende massene som jeg ikke har noe sympati med. 3 Lenke til kommentar
FarazTehrani Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Så den for en stund siden, gangske lavmål mennesker er i for tiden. De som ser den videon har ingen grunn lenger til å lure på hvorfor G.W Bush var president i USA for to termer. Eller hvorfor Erna Solberg er statminister i dagens Norge. Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Så den for en stund siden, gangske lavmål mennesker er i for tiden. De som ser den videon har ingen grunn lenger til å lure på hvorfor G.W Bush var president i USA for to termer. Eller hvorfor Erna Solberg er statminister i dagens Norge. Nei..jeg vet. Sosialismen har gått bananas. Se hvor hjernevasket folk er 2 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Ganske artig ja, ble snittenes å se på en del andre filmer av Mark Dice, mange herlige reaksjoner på folk. Sorry TS, klarer ikke dy meg.. Han er veldig på at den generelle amerikanske befolkningen er "braindeadzombies" og ikke tenker selv. Lurer litt på om disse filmene er et forsøk på det samme, men at seerne er målet og ikke folkene i filmen. Det hele er jo klassisk cherrypicking og bekreftelses bias, han redigerer bort et uvisst antall folk som tenker selv og svarer riktig/velger riktig. Og viser kun de som svarer helt feil, minus 1-3 stykker for å virke mer troverdig. Har han spurt 800 folk om Joe Biden og plukket ut de 17 som ikke visste hvem han var og bare svarer for de er på "TV"? Vi vet ikke. Men vi lager oss et bilde ut ifra det som vi blir vist Han har en om hvorfor de feirer 4'th of July som er utrolig artig =) Edit: Anyway.. +1 dette var ikke ment for å bashe deg i denne tråden, vet jeg virker veldig "anti-deg". Jeg er langt ifra sosialist, mer mot det liberale, og jeg er enig i at den amerikanske utdanningen er helt på tryne. Endret 21. oktober 2015 av Noxhaven Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Er det veldig lavmål at folk har lite forhold til sølv? Folk handler generelt svært lite sølv, spesielt i ren form på den måten, bommet selv, da jeg ville gjettet ca 9000 kroner (mente å huske sølvprisen lå på ca 3 kr) AtW 1 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Ganske artig ja, ble snittenes å se på en del andre filmer av Mark Dice, mange herlige reaksjoner på folk. Sorry TS, klarer ikke dy meg.. Han er veldig på at den generelle amerikanske befolkningen er "braindeadzombies" og ikke tenker selv. Lurer litt på om disse filmene er et forsøk på det samme, men at seerne er målet og ikke folkene i filmen. Det hele er jo klassisk cherrypicking og bekreftelses bias, han redigerer bort et uvisst antall folk som tenker selv og svarer riktig/velger riktig. Og viser kun de som svarer helt feil, minus 1-3 stykker for å virke mer troverdig. Har han spurt 800 folk om Joe Biden og plukket ut de 17 som ikke visste hvem han var og bare svarer for de er på "TV"? Vi vet ikke. Men vi lager oss et bilde ut ifra det som vi blir vist Han har en om hvorfor de feirer 4'th of July som er utrolig artig =) Edit: Anyway.. +1 dette var ikke ment for å bashe deg i denne tråden, vet jeg virker veldig "anti-deg". Jeg er langt ifra sosialist, mer mot det liberale, og jeg er enig i at den amerikanske utdanningen er helt på tryne. Liberalisme i dag er sosialisme Nei, man vet ikke om han redigerer ut folk..men har har i blandt med folk som svarer korrekt på ting. Jeg har vært en del i USA, og jeg må si jeg har møtt utrolig mye hjernevaskede mennesker der. Faktisk så synes jeg ikke videoene hans er spesielt "utrolige". Er mange sånne mennesker i Norge også, men siden det er så mange færre av oss så er det litt lenger avstand mellom oss. Folk får stort sett bare med seg hva som skjer på NRK, TV2, dagbladet og VG. Den gjennomsnittlige nordmann leser ikke andre bøker enn krim, og ser på gullrekka på fredager. 2 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Er det veldig lavmål at folk har lite forhold til sølv? Folk handler generelt svært lite sølv, spesielt i ren form på den måten, bommet selv, da jeg ville gjettet ca 9000 kroner (mente å huske sølvprisen lå på ca 3 kr) AtW øh.. Man burde vite hva sølv er verdt. 16 dollar unsen Gir jo ingen mening det du sier..du sier du hadde tippet 9000 kroner (det riktige svaret er ca 13000 kroner) Da tipper du jo ca13 dollar unsen..altså, ca 100 kroner unsen. Ikke 3... Endret 21. oktober 2015 av Capitalist/Minimalist Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Er det veldig lavmål at folk har lite forhold til sølv? Folk handler generelt svært lite sølv, spesielt i ren form på den måten, bommet selv, da jeg ville gjettet ca 9000 kroner (mente å huske sølvprisen lå på ca 3 kr) AtW øh.. Man burde vite hva sølv er verdt. 16 dollar unsen Hvorfor burde man vite det? Jeg handler ikke i sølv. AtW Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Er det veldig lavmål at folk har lite forhold til sølv? Folk handler generelt svært lite sølv, spesielt i ren form på den måten, bommet selv, da jeg ville gjettet ca 9000 kroner (mente å huske sølvprisen lå på ca 3 kr) AtW øh.. Man burde vite hva sølv er verdt. 16 dollar unsen Hvorfor burde man vite det? Jeg handler ikke i sølv. AtW Så fordi du ikke handler i sølv så burde man ikke vite det? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Hva er mitt behov for å vite den eksakte sølvprisen når jeg ikke handler i sølv? Fortell gjerne. Vente på en random dude som gir meg en søvbarre for å gjette prisen? AtW 1 Lenke til kommentar
LEiiOS Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Er det veldig lavmål at folk har lite forhold til sølv? Folk handler generelt svært lite sølv, spesielt i ren form på den måten, bommet selv, da jeg ville gjettet ca 9000 kroner (mente å huske sølvprisen lå på ca 3 kr) AtW øh.. Man burde vite hva sølv er verdt. 16 dollar unsen Hvorfor burde man vite det? Jeg handler ikke i sølv. AtW Så fordi du ikke handler i sølv så burde man ikke vite det? Hvor stopper det? Bør jeg vite hva kiloprisen er for rambutan? Eller hvor mange gram ull man kan få fra en sau? Hvorfor i alle dager skal man vite hva sølv koster?? 2 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Er det veldig lavmål at folk har lite forhold til sølv? Folk handler generelt svært lite sølv, spesielt i ren form på den måten, bommet selv, da jeg ville gjettet ca 9000 kroner (mente å huske sølvprisen lå på ca 3 kr) AtW øh.. Man burde vite hva sølv er verdt. 16 dollar unsen Hvorfor burde man vite det? Jeg handler ikke i sølv. AtW Så fordi du ikke handler i sølv så burde man ikke vite det? Hvor stopper det? Bør jeg vite hva kiloprisen er for rambutan? Eller hvor mange gram ull man kan få fra en sau? Hvorfor i alle dager skal man vite hva sølv koster?? Fordi både gull og sølv er ganske standard investeringsobjekter (bullion) mot inflasjon. De fleste med litt greie på penger eier fra tid til annen i livet sølv og gull. Ingen grunn til at man ikke skal det. Med mindre man er en sheeple 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Med mindre man er en sheeple 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Fordi både gull og sølv er ganske standard investeringsobjekter (bullion) mot inflasjon. De fleste med litt greie på penger eier fra tid til annen i livet sølv og gull. Ingen grunn til at man ikke skal det. Med mindre man er en sheeple Så greit å vite om jeg handler i sølv og gull mao, det er jeg jo enig i, men det gjør jeg altså ikke. AtW Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Med mindre man er en sheeple Nå har jeg ikke sagt at Mark Dice ikke er en gjøk sånn ellers..men mer opplyst enn den jevne zombie er han nok likevel. Samme med Alex Jones og gjengen..men..det kan tippe over også, noe det har gjort for Alex. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Liberalisme i dag er sosialisme Hmmf, regner med at du tenker på det som heter sosialliberalisme, noe som heller mye mot V eller MTG. Når jeg skriver at jeg er langt ifra en sosialist, mer mot det liberale så er så klart ikke dette sosialliberalisme men mer klassisk liberalisme. Altså mindre statlig regulering samt byråkrati. Større frihet der folket tar valgene i stede for at staten skal leke barnehage. Dagens politikk og partier synes jeg* er helt på tryne så jeg har stemt blankt de siste årene 7 årene. *redigert inn Endret 21. oktober 2015 av Noxhaven Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Når jeg skriver at jeg er langt ifra en sosialist, mer mot det liberale så er så klart ikke dette sosialliberalisme men mer klassisk liberalisme. Altså mindre statlig regulering samt byråkrati. Større frihet der folket tar valgene i stede for at staten skal leke barnehage. Dagens politikk og partier synes er helt på tryne så jeg har stemt blankt de siste årene 7 årene. Godt å se flere likesinnede her! Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Liberalisme i dag er sosialisme Hmmf, regner med at du tenker på det som heter sosialliberalisme, noe som heller mye mot V eller MTG. Når jeg skriver at jeg er langt ifra en sosialist, mer mot det liberale så er så klart ikke dette sosialliberalisme men mer klassisk liberalisme. Altså mindre statlig regulering samt byråkrati. Større frihet der folket tar valgene i stede for at staten skal leke barnehage. Dagens politikk og partier synes jeg* er helt på tryne så jeg har stemt blankt de siste årene 7 årene. *redigert inn Ja, jeg er ikke politisk engasjert og stemmer ikke. Jeg bruker kanskje politiske termer litt om hverandre, da det strengt tatt ikke er noe jeg kan veldig mye om. Mitt syn er at man ikke kan ha halvveis velferdsstat og halvveis liberalisme. Man må velge. Det vil gå dårlig slik som vi holder på nå. Men for meg personlig er det det samme..jeg har funnet oppskriften på hvordan man navigerer i ethvert politisk miljø. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Liberalisme i dag er sosialisme Hmmf, regner med at du tenker på det som heter sosialliberalisme, noe som heller mye mot V eller MTG. Når jeg skriver at jeg er langt ifra en sosialist, mer mot det liberale så er så klart ikke dette sosialliberalisme men mer klassisk liberalisme. Altså mindre statlig regulering samt byråkrati. Større frihet der folket tar valgene i stede for at staten skal leke barnehage. Dagens politikk og partier synes jeg* er helt på tryne så jeg har stemt blankt de siste årene 7 årene. *redigert inn Ja, jeg er ikke politisk engasjert og stemmer ikke. Jeg bruker kanskje politiske termer litt om hverandre, da det strengt tatt ikke er noe jeg kan veldig mye om. Mitt syn er at man ikke kan ha halvveis velferdsstat og halvveis liberalisme. Man må velge. Det vil gå dårlig slik som vi holder på nå. Men for meg personlig er det det samme..jeg har funnet oppskriften på hvordan man navigerer i ethvert politisk miljø. Hva med en nattvekterstat. Mitt parti er så anarkokapitalistisk du kan få det i statsform. Eneste staten skal gjøre i dette samfunnet, er å beskytte negative rettigheter, slik som ytringsfrihet, eiendomsrett og andre typer negative rettigherer... Vi vil avvikle velferdsstaten. Det er jo en begynnelse, om du ønsker et statsløst samfunn i alle fall. Da har du noe du kan stemme, som vil sørge for at mesteparten av det du står for får større sjanse for å oppstå. Endret 21. oktober 2015 av тurbonєℓℓo Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Liberalisme i dag er sosialisme Hmmf, regner med at du tenker på det som heter sosialliberalisme, noe som heller mye mot V eller MTG. Når jeg skriver at jeg er langt ifra en sosialist, mer mot det liberale så er så klart ikke dette sosialliberalisme men mer klassisk liberalisme. Altså mindre statlig regulering samt byråkrati. Større frihet der folket tar valgene i stede for at staten skal leke barnehage. Dagens politikk og partier synes jeg* er helt på tryne så jeg har stemt blankt de siste årene 7 årene. *redigert inn Ja, jeg er ikke politisk engasjert og stemmer ikke. Jeg bruker kanskje politiske termer litt om hverandre, da det strengt tatt ikke er noe jeg kan veldig mye om. Mitt syn er at man ikke kan ha halvveis velferdsstat og halvveis liberalisme. Man må velge. Det vil gå dårlig slik som vi holder på nå. Men for meg personlig er det det samme..jeg har funnet oppskriften på hvordan man navigerer i ethvert politisk miljø. Hva med en nattvekterstat. Mitt parti er så anarkokapitalistisk du kan få det i statsform. Eneste staten skal gjøre i dette samfunnet, er å beskytte negative rettigheter, slik som ytringsfrihet, eiendomsrett og andre typer negative rettigherer... Vi vil avvikle velferdsstaten. Det er jo en begynnelse, om du ønsker et statsløst samfunn i alle fall. Da har du noe du kan stemme, som vil sørge for at mesteparten av det du står for får større sjanse for å oppstå. Kult. Tja..som sagt..jeg er en annen rase sånn sett. Jeg bryr meg ikke så mye om politikk eller hvordan verden er. Jeg bruker tid og energi på tilpasning..også blåser jeg ut litt damp på nett i blandt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå