Gå til innhold

Utbytte av lydkort på satelitthøyttalere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, integrert i hovedkortet. Står ikek noe info els om hvilken type det er osv.. Regner da med at det ikke er d helt store..

Da ville jeg investert i et Creative Soundblaster x-fi HD lydkort. Eksternt, har hifi kvalitet og gir ekstremlyd til hodetelefoner og lydanlegg. Koster 900kr, og er verdt hver krone. Masse justeringsmuligheter med EQ, samt bra å ha dersom du kjøper deg et par hodetelefoner som er krevende. Milevis bedre enn hovedkort lyd. Du skal opp mange lapper for å slå denne etter min mening, er selv veldig fornøyd hvertfall.

Lenke til kommentar

Ja, den har disse + optiske. Men hvorfor ikke gå for et internt pci kort fremfor eksternt usb?

Dessuten har Creativen såpass høye specs at det eneste alternativet blir Asus STX ii, som forøvrig koster 2500. Det skal være litt bedre, men sjansen for elektrisk støy er til stede, samt at jeg tviler på at det forsvarer prisøkningen. Har ikke prøvd Asusen selv, men ut ifra specs skal det ikke være noen enorm hørbar forskjell, men har som sagt ikke testet selv ^^,

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis du bruker S/PDIF (toslink/coax) på Z-5500 spiller det vel egentlig liten rolle om du bruker lydkortet på hovedkortet, et dedikert internt lydkort eller eksternt da DACen i Z-5500 uansett vil gjøre jobben.

Hvis du bruker den analoge tilkoblingen er det mye å hente. Har selv tidligere kjørt Z-5500 på to forskjellige Creative kort med stor suksess.

Endret av 6u4rdi4n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...