Gå til innhold

Mann siktet for voldtekt - uskyldig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay ny definisjon: Sovevoldtekt der gjerningsmann er våken, ruset eller edru, fortjener livsstid. Husk også at kvinnen, hvis ikke ruset, ofte våkner og kan kjempe i mot eller skrike om hjelp.

Men nå føler jeg at jeg har fått delt mine meninger og lest andre sine. Så dropper ut her :)

Endret av Hannah00
Lenke til kommentar

Mulig jeg er mot normen, men jeg føler de fleste fortjener en sjanse til å vise at de kan fungere som "ordentlige folk". Vil heller hive notoriske lommetyver på livstid enn en som gjør noe alvorlig EN gang.

Så man kan drepe deg og få lite straff? (så lenge som man ikke gjør/har gjort flere alvorlige lovbrudd)

(ja, endel får ødelagt livet pga voldtekt/samt falske anklager - endog de som har endt sitt liv pga det)

Har ikke sagt noe om "liten" straff, men rent objektivt er det jo et pluss om en kriminell greier å vokse av seg problemfaktene sine? Ser ingen problemer med å hive drapsdømte bak lås og slå i 20 år, men hvor tjent er man EGENTLIG med at f.eks. en voldtar en annen som 18-åring og sitter 70 år bak lås og slå før vedkommende dør av alderdom, etter å ha angret og ønsket handlingen ugjort av hensyn til offeret i 65 av disse årene?

For å være helt ærlig ville jeg følt det var helt greit om noen slapp ut og skjerpet seg hvis det var jeg som var offeret.

Lenke til kommentar

Hvis du gjør en alvorlig forbrytelse to ganger viser du ingen bedring, og at straffen ikke får deg på bedre tanker. En notorisk lommetyv kan du hive i samme bås, men at antallet er høyere enn to forseelser må være greit for den type kriminalitet. Hvis ikke kunne vi jo bare hatt et binært straffesystem, med livstid for alle forbrytelser, uavhengig av alvorlighetsgrad.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er mannen uskyldig - til det motsatte er bevist!

I dag kom jeg over en studie som forklarer hvorfor mange kvinner anmelder mannen etter frivillig sex. Halvparten av alle kvinner opplever nemlig sterke negative emosjoner etter sex, som angst, sinne, tristhet og melankoli. - Enkelte kvinner sier at de blir lei seg eller at de gråter veldig etter sex. Noen sier de får en sterk negativ følelse i seg uten at noe spesielt er galt, kommenterer den norske sexologen Elsa Almås.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...