Gå til innhold

Sende registrert pakke/rekomandert brev til Kina?

maxijoker

Anbefalte innlegg

Send som registrert postpakke til Kina.

Koster det sammen men da har du sporing hele veien og forsikring.

Mulig Kina er et mere problematisk land å sende til men har sendt et par pakker til Hong Kong uten problemer.

Hvor har du denne opplysning fra? Sporing hele veien? Vis ve!!!

Gå inn på posten.no og spor denne: CD657436854NO

Dette var den siste pakken jeg sendte dit.

Din pakke gikk til:

Hong Kong Special Administrative Region of the People's Republic of China, så  den ble nok hentet ut av selger i Kina (2.10.15). Neste blir å kontakte posten.no, regner med kr 350? Korrekt?, vekt 60 g, 17 mm tykt, 60X45 mm.   

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Rune_says:

Pakker fra Kina sender de for noen få kr i lokale kinesiske post-priser og Posten er da forpliktet via internasjonale post-avtaler til å videresende disse pakkene til norske mottakere selv om de taper stort på det.

Hvis du sjekker hvor dyrt det er sende post fra norge til kina, tviler jeg på de taper på dette, sist jeg sjekket kostet det minst 160 kr for en liten pakke som brev.

Selvfølgelig taper Posten når pakkestrømmen fra Kina til Norge er mye større enn motsatt vei.

Er 160,- egentlig så mye for å frakte en brevpakke rimelig sikkert til andre siden av verden via diverse postfly, biler, sorteringsanlegg osv? 

Er vel heller at vi er blitt vant til å se gratis frakt (dvs så lav porto at den er innbakt i vareprisen) fra Kina på eBay og da virker norske priser veldig høye.

Endret av Rune_says
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok høyere fordi posten tjener kun på det. Regner med noe av prisen går også til fortollingsgebyr.

http://www.postnord.se/en/personal/sending/postage-and-prices/postage-rates/Pages/postage-rates-for-international-mail-outside-europe.aspx

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/prisveileder?region=world

Men det jeg overrasker meg over, er at sverige er like dyrt.

Så man må til polen, bulgaria eller spania samt budapest for å sende brev billig.

Men hvis prisene hadde vært mere fornuftig 50 kr for å sende brev til kina, da ville langt flere vurdert det.

Nå så må man handle store penger og sende alt på et sted.

Det er nesten umulig med mindre man klarer å kjøpe alt på et sted, og holder seg under 350 kr per bestilling.

Slik det er i dag lønner seg ikke å sende varen tilbake med mindre man reiser på ferie i landene over.

Husk også posten er veldig store, så du er sikkert ikke eneste som sender en pakke.

Dermed sender de kanskje i gjennomsnitt 1000 pakker per dag eller langt flere.

Så ja kostnadene med drivstoff, er lite,  regner med de har avtaler med flyselskap og alt for å gjøre ting så billig som mulig, hender ofte ting blir nedproritert var ikke lenge siden jeg fikk beskjed en postpakke i norge ble utsatt 3-4 dager fordi posten manglet personal.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Send som registrert postpakke til Kina.

Koster det sammen men da har du sporing hele veien og forsikring.

Mulig Kina er et mere problematisk land å sende til men har sendt et par pakker til Hong Kong uten problemer.

Hvor har du denne opplysning fra? Sporing hele veien? Vis ve!!!

Gå inn på posten.no og spor denne: CD657436854NO

Dette var den siste pakken jeg sendte dit.

Din pakke gikk til:

Hong Kong Special Administrative Region of the People's Republic of China, så  den ble nok hentet ut av selger i Kina (2.10.15). Neste blir å kontakte posten.no, regner med kr 350? Korrekt?, vekt 60 g, 17 mm tykt, 60X45 mm.   

Jepp, denne kosta 350 kroner å sende og blei utlevert til firmaet jeg sendte den til.

Var faktisk en garrantiretur og ny vare er mottatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...