maxijoker Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Så er jeg kommet opp i den klemmen, at produktet fra Kina, kjøpt gjennom eBay selger ikke fungerte tilfredsstillende. Selger betaler for returen når produktet ikke fungerer. Så langt greit, men å sende noe til Kina som ikke reg.post er det samme som lost pakke. Produktet som kostet 6-700 NOK, kunne jeg tenke meg koster tilnærmelsesvis det samme i retur omkostninger ved rekommandert brev for eks. Varevekt er ca 60 g., men posten støtter ikke registrert pakke/rekommandert forsendelse til Kina. UPS/Feedex/TNT/DHL støtter vel slik registeret forsendelser, men er vel svinaktig dyrt? Noen med erfaringer for slike forsendelser som jeg må ha og oppgitt her? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Koster vel 350kr for rek sending til Kina med Posten. hvor stor er pakken fysisk? Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg leser at posten.no tilbyr rek. sending, men sporings muligheter forsvinner/bortfaller når pakken forlater landegrensen, spesielt for rek. til Kina. ca 18mm tykt, 65mm X 45mm Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Send som registrert postpakke til Kina. Koster det sammen men da har du sporing hele veien og forsikring. Mulig Kina er et mere problematisk land å sende til men har sendt et par pakker til Hong Kong uten problemer. Endret 20. oktober 2015 av perpyro Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Har du en URL til det du snakker om her? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Velg inntil 20 kg på denne siden så ser du at det er inkl sporing http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/prisveileder?region=world Lenke til kommentar
Zash Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Velg inntil 20 kg på denne siden så ser du at det er inkl sporing http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/prisveileder?region=world Trykte på inntil 20 kg, Finn pris, Mer om pakke utland, og der står det: " Pakken kan spores i Norge og de fleste land i Europa" Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Da ville jeg ringt posten å spurt dem Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Trykka litt rundt hos UPS nå og med en UPS-konvolutt så ble det nesten 1.000,- Tok jeg en pakke på 10x10x10 (regner med at det var cm det var snakk om) på 1 kg så ble det rett over 1.800,- 2 Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Trykka litt rundt hos UPS nå og med en UPS-konvolutt så ble det nesten 1.000,- Tok jeg en pakke på 10x10x10 (regner med at det var cm det var snakk om) på 1 kg så ble det rett over 1.800,- UPS, DHL etc er sabla dyre, MEN de kommer mye raskere frem. Så har man vel også sprong hele veien. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg er i samme posisjon (at jeg skal returnere noe til Kina), men mitt spørsmål er litt anderledes: Jeg har betalt MVA på produktet, hvordan får man denne tilbake når man returnerer pakken? Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Høres rart ut om selger betaler retur. Stort sett alle jeg ser selger på eBay fra Kina skiver at kjøper betaler eventuell retur. Ville nok dobbeltsjekket med kinesisk selger at selger virkelig vil betale flere hundre kroner i returfrakt - det kan godt hende at de ikke kjenner norsk porto-nivå og at prisen kommer som et sjokk. Pakker fra Kina sender de for noen få kr i lokal kinesisk porto og Posten er da forpliktet via internasjonale post-avtaler til å videresende disse pakkene til norske mottakere selv om de taper stort på det. MVA-refusjon kan man få hvis man søker Tollvesenet om det. Div krav til dokumentasjon og kvitteringer også http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/retur-eller-bytte-av-varer/ Endret 21. oktober 2015 av Rune_says 2 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg har jobbet i Posten, men er ikke oppdatert på dagens. Du vil jo få erstattet sendingen hvis du sender den som registrert pakke, sånn var det iallfall før. Nei, mye bedre at du sjekker på posten.no/ringe og toll.no/ringe enn å spørre her og få halvgode svar. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Selv har jeg opplevet det samme, kina tror norge er så billig, når det først får prisene, sier de man skal sende de som brev. Problemet går 1 måned og man aldri får verken penger eller noe i retur. Så blir nødt å gi de dårlig feedback med ebay. Har riktignok sagt til de at de må teste varen grundig og passe på varen funger før de sender siden det er så dyrt å sende gjennom posten. Sist jeg sendte måtte jeg sende fra Belgia siden koster bare 50 kr å sende brev til kina, i norge hadde det kostet rundt 160 kr. Heldigvis var dette bare en mini router så tapte kanskje 250 kr. Men selgeren fikk peper for det. Rune_says: Pakker fra Kina sender de for noen få kr i lokale kinesiske post-priser og Posten er da forpliktet via internasjonale post-avtaler til å videresende disse pakkene til norske mottakere selv om de taper stort på det. Hvis du sjekker hvor dyrt det er sende post fra norge til kina, tviler jeg på de taper på dette, sist jeg sjekket kostet det minst 160 kr for en liten pakke som brev. Endret 21. oktober 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Velg inntil 20 kg på denne siden så ser du at det er inkl sporing http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/prisveileder?region=world Trykte på inntil 20 kg, Finn pris, Mer om pakke utland, og der står det: " Pakken kan spores i Norge og de fleste land i Europa" Ja, de fleste land i EUROPA, men Kina ligger ikke i Europa, og Kina er definitivt ikke med i land over "Verden". Jo, til trådskriver, eBay selger er pliktig til å betale returportoen ved feil på varen. Les deg mer opp på eBay, kjøpers rettigheter. Er varen solgt med selgers velsignelse for retur, og det er ikke noe feil med varen, at du angrer, ja da må kjøper selvfølgelig betale. For øvrig, feil med varer kjøpt på Internett fra selgere som henvender seg til Skandinavia og har salgssted her, er pliktig til å betale portoen ved feil i reklamasjons tiden, (normalt 5 år). Mang kjøpere er IKKE klar over dette forholdet, og betaler. I tillegg, angrer du på et kjøp fra et norsk registrert foretakende inne fristen for gjeldende angrerett skal du ha tilbake for alle dine utgifter, inkl. alle fraktutgifter osv. når du kjøpte varen (returportoen må du betale selv.) Mange salgssteder på Internett skor seg godt, ved å bare tilbakebetale varene(s) verdi, og dette er feil. Krev alle utlegg ved kjøpet av varen! Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Velg inntil 20 kg på denne siden så ser du at det er inkl sporing http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/prisveileder?region=world Bare sporing i Norge, og de fleste land i Europa. Kina ligger ikke i Europa. Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Send som registrert postpakke til Kina. Koster det sammen men da har du sporing hele veien og forsikring. Mulig Kina er et mere problematisk land å sende til men har sendt et par pakker til Hong Kong uten problemer. Hvor har du denne opplysning fra? Sporing hele veien? Vis ve!!! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Aldri i verden om en selger fra Kina vil betale for returen fra Norge Det er billig å kjøpe fra Kina, men du må være sikker på at du skal ha tingen for det er ingen vits i prøve å sende tilbake engang da frakten blir dyr Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Send som registrert postpakke til Kina. Koster det sammen men da har du sporing hele veien og forsikring. Mulig Kina er et mere problematisk land å sende til men har sendt et par pakker til Hong Kong uten problemer. Hvor har du denne opplysning fra? Sporing hele veien? Vis ve!!! Gå inn på posten.no og spor denne: CD657436854NO Dette var den siste pakken jeg sendte dit. Endret 21. oktober 2015 av perpyro Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Aldri i verden om en selger fra Kina vil betale for returen fra Norge Det er billig å kjøpe fra Kina, men du må være sikker på at du skal ha tingen for det er ingen vits i prøve å sende tilbake engang da frakten blir dyr Seriøse selgere gjør faktisk det. Skal sende en pakke tilbake i morgen, frakten er på 325,- (26GBP) der selger dekker alt. Det skal sies at det var selger som sendte feil vare til meg, som nå returneres for å få rett vare i retur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå