Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fjerne-Ducktape limrester på gips.

Anbefalte innlegg

Dum som jeg var så skulle jeg dekke til soveromsvinduet med svarte søppelposer og brukte så ducktape til å lime dem fast, men når jeg skulle ta dem ned så hang det limrester igjenn etter tapen på gipsen i taket.

Noen forslag til hvordan jeg kan fjerne det uten å skade gipsen? Prøvde å forsiktig skrape det bort men det sitter som treet i skogen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gipsvegger som er malt eller tapetsert og som du helst vil slippe å slipe og male/tapetsere på nytt, eller gipsplater som er nymontert, ingenting utenpå papirbelegget?

Gipsveggen er malt ja, hvis ikke haddde det vert lettere.

Dette er ikke min leilighet heller så dette kan svi godt viss jeg ikke får det bort uten å rive opp malingen.

Lenke til kommentar

I tillegg til Biltemas Label-Off sverger andre til plasterfjerner, Swix skirens, matolje etc. Noen løsningsmidler kan løse opp maling, noen kan matte den og noen lager flekker/misfarging. Det kommer litt an på hvilken maling som er brukt. Det kan bli nødvendig å male veggen etterpå. Så hvis du er leieboer og hvis jeg var din husvert, ville jeg satt pris på at du spurte husverten om råd. Kanskje får du utdelt sandpapir og maling og blir bedt om å male hele veggen. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...