Noxhaven Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Cannabis har ført til maaaange dødsfall og kan ikke anses som en god plante slik vi bruker den i dag. Den har mange gode egenskaper, men det er kun hvis bruken blir noe helt annet enn i dagens samfunn. Hvis noen presterer å spørre om kilder eller noe på dødsfall knyttet til cannabis så gidder jeg ikke svare. Hint hint, man dør teknisk sett ikke av alkohol hvis man dør når man fyllekjører Søvn har ført til maaaaange dødsfall og kan ikke anses som en god handling slik vi bruker den i dag. Søvn har mange gode egenskaper, men det er kun hvis bruken blir noe helt annet enn i dagens samfunn. Hvis noen presterer å spørre om kilder eller noe på dødsfall knyttet til søvn så gidder jeg ikke svare. Hint hint, man dør teknisk sett ikke av søvn om man sovner mens man kjører og er trøtt Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) :rofl: At cannabis har ført til mange dødsfall og det at bruk av cannabis i dag ikke kan anses som noe bra henger ikke sammen. Får skrive det slik da; Cannabis har ført til mange dødsfall. Cannabis kan ikke anses som noen god plante slik den brukes i dag. Hvis man argumenterer for ting vi bruker som rusmidler i medisinsk sammenheng så er heroin noe av det beste som finnes. Å bytte morfin med heroin gir i mange tilfeller en mer ønsket effekt og en bedre livskvalitet for mange som er døende. Endret 20. oktober 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
nordboy Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Er vi alle "ett" så gir jo ikke begrepet altruistisk godhet mening. Det er sant. Man kan argumentere for at alle er atruister av natur, siden alle ultimat sett har det godt. Det vil i så fall være egoistisk godhet (jeg hjelper deg fordi du er meg type ting). Og skjønner ikke helt at man kan forkynne karma-konseptet, for så å si at f.eks. barn ikke sulter fordi de fortjener det, men fordi de ikke blir hjulpet. Karma-konseptet er farlig fordi det innebærer at mennesker kommer til å dø pga tidligere handlinger på nåværende tidspunkt, men som kanskje er nødt til å skje for rettferdighetens skyld. Når vi mennesker våkner opp som helhet ved å ha gått fra mørket og inn i lyset så blir karma etterhvert historie fordi alle er inneforstått med at negative handlinger ikke gir noe positivt tilbake. Karma som et faktisk konsept innebærer (blant annet) at man påstår at alle drepte, sultede og voldtatte barn har fortjent hvert sekund av sin lidelse. Og det finner jeg høyst avskyelig å fremme som noe system å ære/sikte etter. Man kan aldri vite om de fortjente det eller ikke pga vi ikke vet hva som har skjedd i tidligere liv. Man må bare godta alt som har skjedd fordi alt har sin grunn og sørge for at frykt og negativitet generelt en vakker dag blir historie som vi kan se tilbake til. Men det er omtrent en umulig oppgave på verdensbasis sålenge vi fortsetter krigen mot "narkotika" Endret 20. oktober 2015 av nordboy Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Krigen mot narkotika henger ikke sammen med så ekstremt mye som du påstår. Du virker som en person som vil starte en "motstandsbevegelse" mot folk som ikke liker cannabis. Forresten så var førsteinnlegget ditt teknisk sett reklame som ikke er lov her på forumet Karma er også et begrep som ofte blir misoppfattet her i vesten og det er også veldig mange forskjellige syn på begrepet/ teorien. At man blir gjenfødt som x pga tidligere handlinger er bare en av vriene og antagelig en måte å godtgjøre fæle ting her i verden så man slipper å hjelpe til eller bry seg. Lenke til kommentar
nordboy Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Krigen mot narkotika henger ikke sammen med så ekstremt mye som du påstår. Du virker som en person som vil starte en "motstandsbevegelse" mot folk som ikke liker cannabis. Forresten så var førsteinnlegget ditt teknisk sett reklame som ikke er lov her på forumet Karma er også et begrep som ofte blir misoppfattet her i vesten og det er også veldig mange forskjellige syn på begrepet/ teorien. At man blir gjenfødt som x pga tidligere handlinger er bare en av vriene og antagelig en måte å godtgjøre fæle ting her i verden så man slipper å hjelpe til eller bry seg. Krigen mot narkotika er ekstremt viktig fordi pengene bør gå til et fellesskap og ikke mafia. Karma betyr enkelt og greit at det du gir ut er det du får tilbake og folk har fri vilje.. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Hvis penger bør gå til et fellesskap og ikke mafia så er krigen mot narkotika det siste stedet man bør begynne. Hvis det er det du har å si om karma så bør du lese litt mer, det er så mange variasjoner, betydninger og definisjoner av karma at du egentlig ikke kan gi et "enkelt og greit" svar Les litt under interpretations i wikien https://en.wikipedia.org/wiki/Karma Lenke til kommentar
nordboy Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Hvis penger bør gå til et fellesskap og ikke mafia så er krigen mot narkotika det siste stedet man bør begynne. Kan du utdype dette? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Krigen mot narkotika = kriminalisering av narkotika. Kriminalisering av narkotika = inntekt for kriminelle og utgift for samfunnet ellers. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Hvis penger bør gå til et fellesskap og ikke mafia så er krigen mot narkotika det siste stedet man bør begynne. Kan du utdype dette? Nei, hvis du ikke forstår hva som menes med det og hvorfor så er det ikke noe vits. Krigen mot narkotika = kriminalisering av narkotika. Kriminalisering av narkotika = inntekt for kriminelle og utgift for samfunnet ellers. Thank you Mr. Obvious Lenke til kommentar
nordboy Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Krigen mot narkotika = kriminalisering av narkotika. Kriminalisering av narkotika = inntekt for kriminelle og utgift for samfunnet ellers. Amen Lenke til kommentar
RWS Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Krigen mot narkotika = kriminalisering av narkotika. Kriminalisering av narkotika = inntekt for kriminelle og utgift for samfunnet ellers. Var veldig for forbud før, men ettersom årene går og rus kun øker eller situasjonen er status quo begynner jeg også å tippe mer over til å legalisere canabis... Er faktisk mindre vold og drap på grunn av canabis enn av alkohol... Langt mindre bil ulykker i canabis påvirket tilstand etc... Vi ville i det store og hele ha tjent masse på det... men FN har sagt sitt, så blir det legalisert blir det uten FN sin velsignelse... Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) FN sa vel sitt på 60-tallet en gang og har ikke vært tatt opp siden. Det foregår for tiden en internasjonal diskusjon om forandringer i narkotikapolitikken, dette med bakgrunn i en økende skepsis til den amerikanske krigen mot narkotika. Tidligere statsledere og toppolitikere har dannet en kommisjon for å løfte debatten opp på et internasjonalt nivå, Global Commission on Drug Policy.[12] Kommisjonen består i første rekke av medlemmer fra Sør-Amerika og Europa, og mener at den nåværende narkotikapolitikken har store konsekvenser ved at den gir næring til kriminalitet og at man frasier seg muligheten til å regulere markedet og innføre skadereduserende tiltak.[180] Kommisjonen ønsker blant annet forsøk med en «regulert legalisering» av cannabis. Med regulert legalisering menes lovlig tilgang med forskjellige begrensninger satt av myndighetene. Kommisjonen skisserer forskjellige modeller for lovlig tilgang, blant annet; lokaler med lisens (som nederlandske coffeeshops), lisensiert detaljhandel med reguleringer som aldersgrense og informasjon om helserisiko på forpakningen, eller spesialistapotek der man kan implementere kontroll av ulik art, slik som rasjonering. Det er kommisjonens ønske å foreslå endringer i narkotikapolitikken ved FNs oppkommende møte om narkotikapolitikk (UNGASS) i 2016.[180] Mina Gerhardsen i Actis har bedt statsminister Erna Solberg om å gå i mot en legalisering av cannabis på dette møtet.[181] Endret 21. oktober 2015 av Noxhaven Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Bra innlegg Noxhaven Lenke til kommentar
RWS Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Mina Gerhardsen i Actis har bedt statsminister Erna Solberg om å gå i mot en legalisering av cannabis på dette møtet.[181] Takk for heads up Kommer nok ikke til å prøve noe av dette selv om det blir legalisert, men jeg ville selvsagt ikke hindret andre fra det av den grunn, med mindre det gikk direkte ut over meg og mine eller andre uskyldige mennesker. Folk kan gjøre hva pokker de vil for meg så lenge det kun går ut over dem selv tenker jeg.... Men jeg tenker at å legalisere canabis vil røske den kriminelle matta en rekke kriminelle står på vekk under dem og man vil få mye større kontroll på salget. Den modellen vi til nå har fulgt (forbud) har jo ikke virket, så hvorfor beholde noe som ikke virker? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Akkurat mine tanker rundt dette også RWS. Om flere hadde tenkt i disse baner så tror jeg vi hadde kommet oss et stykke lenger som et samfunn: Folk kan gjøre hva pokker de vil for meg så lenge det kun går ut over dem selv tenker jeg.... Lenke til kommentar
nordboy Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Nå har jeg offentliggjort meg og laget første video. Håper virkelig dere støtter meg ved å like siden min,www.facebook.com/gudisme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå