Gå til innhold

MDG, leker de politikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem vil vel ha en by med liv i?

Bedre at det er tomme lokaler/kontorer enn butikker.

For ikke å snakke om at folk som bor innenfor/i byen må parkere langt unna der de bor.

Det er jo også håpløst å bygge ut infrastruktur, hva er vitsen med det?

Det er bare U-land som trenger veier til biler.

Bedre å legge dem ned enn å bygge de ut og vedlikeholde dem for fremtidig befolkningsvekst.

 

Før valget trodde jeg SV var det tåpeligste norsk politikk hadde å komme med.

SÅ feil kan man ta.

 

Hvorfor ikke Ap og Høyre går sammen (som etter min mening har mer til felles) er uforståelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Problemet med MDG er at de er litt for glad i de foreløpige ulovlige plantene. De har mange gode saker, men så kommer de med de latterlige som ødelegger hele inntrykket og meningene sine. Ja det er fint å bli litt mer miljøvennlig, men når man i samme slengen blir veldig miljøfiendtlig er det noe alvorlig galt med synet deres. Alle vet at en bil som stamper i kø er mer skadelig for miljøet enn en bil som flyter i jevn hastighet. Likevel går de inn for å lage mer kø og dermed mer forurensing. Og skal man gå til det steget med å forby enkelte typer kjøretøy burde de kjøpe tilbake disse kjøretøyene til en rettferdig pris, og alle som besøker byen, men ikke har lov til å bruke sitt kjøretøy der burde få gratis kollektivtransport av kommunen! 

 

Lenke til kommentar

Problemet med MDG er at de er litt for glad i de foreløpige ulovlige plantene. De har mange gode saker, men så kommer de med de latterlige som ødelegger hele inntrykket og meningene sine. Ja det er fint å bli litt mer miljøvennlig, men når man i samme slengen blir veldig miljøfiendtlig er det noe alvorlig galt med synet deres. Alle vet at en bil som stamper i kø er mer skadelig for miljøet enn en bil som flyter i jevn hastighet. Likevel går de inn for å lage mer kø og dermed mer forurensing. Og skal man gå til det steget med å forby enkelte typer kjøretøy burde de kjøpe tilbake disse kjøretøyene til en rettferdig pris, og alle som besøker byen, men ikke har lov til å bruke sitt kjøretøy der burde få gratis kollektivtransport av kommunen! 

 

 

 

Det er ingen dekning for at større veikapasitet er mer miljøvennlig, du gjør den elmentære tabben å anta at alle som kjører på en lett fremkommelig vei vil stå i kø om fremkommeligheten synker, det er det ingen dekning for å anta.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ingen dekning for at større veikapasitet er mer miljøvennlig, du gjør den elmentære tabben å anta at alle som kjører på en lett fremkommelig vei vil stå i kø om fremkommeligheten synker, det er det ingen dekning for å anta.

 

Har et bilde et sted tatt fra hotellvinduet i New Jersey over noen av innfartsveiene til New York for noen år siden. En gazillion felt tilsammen, det hjelper ingen ting når halvparten til slutt skal inn i den samme trange byen. Da står det stille uansett kapasitet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Det er ingen dekning for at større veikapasitet er mer miljøvennlig, du gjør den elmentære tabben å anta at alle som kjører på en lett fremkommelig vei vil stå i kø om fremkommeligheten synker, det er det ingen dekning for å anta.

Har et bilde et sted tatt fra hotellvinduet i New Jersey over noen av innfartsveiene til New York for noen år siden. En gazillion felt tilsammen, det hjelper ingen ting når halvparten til slutt skal inn i den samme trange byen. Da står det stille uansett kapasitet.

 

Geir :)

Yes, stemmer dette. Så det selv for to uker siden.

 

Det vi trenger er gratis kollektivt og flere toglinjer :)

 

Skulle ønske noe gikk til valg med det. MDG er bare all talk, and no cigar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nå er det viktig å huske på at E18/6 faktisk er hovedfartsåren fra sør til øst, og motsatt vei, og forsåvidt fra sør til nord og motsatt. Og når jeg snakker om en ønsket og mer grønnere E18 vestover vil jeg faktisk ikke øke antall tilgjengelig felt for personbiler. Men jeg ønsker meg annen trafikk ut fra de allerede eksisterende felt. Slik jeg ser for meg en fremtidig E18 vestover så snakker vi 6 felt hver vei, hvor 2 er til kollektiv (slik at man kan få til en ekspressrute fra utkanten) et felt for el-biler, to for fossilbiler og et felt for næringskjøretøy over 3,5t. Da hadde vi kanskje fått løst opp trafikken, fått hevet frem kollektiven og likevel ikke stimulert til flere biler da eksisterende felt ville vært "fulle"

Lenke til kommentar

Taxi-saken er jo et erkeeksempel på storm i vannglass. Det er vel forventet at billøse tar noe mer taxi? Og MDG har aldri sagt at de er prinsipielt imot taxi-kjøring.

 

AtW

 

Med de taxiprisene vi har i Norge, så vil jeg forvente at billøse tar mindre taxi. 

 

Jeg har ikke bil, men hadde jeg vært med i den debatten så hadde jeg ihvertfall ikke tatt taxi hjem. Jeg jobber ikke en hel dag, for å kunne betale fortjenesten på en taxitur. Men jeg mistenker at det er ikke var hun som betalte for taxien. 

Lenke til kommentar

[...]Jeg skjønner at media er på MDG "liv og lære"-jakt nå. Men både dette og taxituren er tynne saker...

 

Geir :)

Også vil MDG nødvendigvis gi media noen billige eksempler siden MDG er helt ferske på å ha innflytelse. Det vil være noen gærninger fra langt nede på listene som plutselig er valgt inn i ett kommunestyre, det vil være "prinsippsaker" de egentlig aldri hadde trodd skulle komme så langt at de står i fare for å bli vedtatt som plutselig havner på sakslista, etc... Vi har sett det før, f.eks med SV og NATO eller FrP og Krekar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel litt merksnodig at de ikke tillater tyngre kjøretøyer å kjøre i 'taxi' feltet med tanke på forurensning med køkjøringen. Varer må butikkene ha - taxi har man alternativer til ganske ofte.

 

Edit: Forøvrig sier han:

– Selvsagt, og derfor er det helt greit å få litt kjeft for bilen min. Men De Grønnes poeng er ikke at folk skal være perfekte eller å forby folk å ha bil når de trenger den.

 

Litt morsomt at de nevner 'ikke forby' - utifra hva de sier så er det vel nettopp forbud som er deres politikk på det meste. Så det er greit å forby, men ha åpning for egne behov - andres er underordnet.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...