Gå til innhold

MDG, leker de politikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Man kan spekulere om "navnskiftet" har noe med den ønskede endringen av offentlighetsloven å gjøre. Flere partier ønsker at forberedende diskusjoner i byrådssaker skal kunne unndras fra offentlighet frem til vedtak er fattet, så man slipper plagsom og tidkrevende debatt på forhånd. Og både Oslo og Bergen har handlet slik i praksis, til sterk kritikk fra Sivilombudsmannen. Den nasjonale regjeringen har slik adgang gjennom såkalte r-notater som de ynder å hemmeligholde.

 

Kanskje tenker man at å kalle det byregjering skal gi en regjerings rettigheter etterhvert. Eller kanskje det bare er jeg som tenker konspiratorisk her.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Man kan spekulere om "navnskiftet" har noe med den ønskede endringen av offentlighetsloven å gjøre. Flere partier ønsker at forberedende diskusjoner i byrådssaker skal kunne unndras fra offentlighet frem til vedtak er fattet, så man slipper plagsom og tidkrevende debatt på forhånd. Og både Oslo og Bergen har handlet slik i praksis, til sterk kritikk fra Sivilombudsmannen. Den nasjonale regjeringen har slik adgang gjennom såkalte r-notater som de ynder å hemmeligholde.

 

Kanskje tenker man at å kalle det byregjering skal gi en regjerings rettigheter etterhvert. Eller kanskje det bare er jeg som tenker konspiratorisk her.

 

Geir :)

 

Virker det ikke litt absurd at man skal forandre navnet fordi det da *teknisk sett* aldri diskuteres saker i Byrådet lenger? (Om jeg har forstått deg rett?) Byrådet er jo fortsatt Byrådet i funksjonalitet selv om det endrer navn!

Lenke til kommentar

Innlegg med overdreven quoting, aka pyramidebonanza, er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg tørker støv av denne. Spørsmålet er nesten profetisk.

 

Hvis MDG forsvinner ut av politikken, ved neste valg, vil det være et tap for miljøbevegelsen. Det vil også være et tap for samfunnet.

 

Oslo målingen i Aftenposten i dag viser en skremmende tendens!

 

Jeg tror ikke det er politikken som feiler, men den menneskelige faktor. 

 

Selvfølgelig må de gis litt slingringsmonn. De er uerfarne og  idealistiske, men for min del har begeret rent over. Måten de fremmer sin politikk er virker amatørmessig. Det synes som om de skal løse alle problemer samtidig med "blinkers" på. De må tilegne seg evnen til distansere seg fra sitt eget ego.

 

Er det bare jeg som synes de er på grensen til å synes latterlige - i blant?

 

MDG sin målsetting er for viktig til å skusles bort. 

Endret av Thonord
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hvis MDG forsvinner ut av politikken, ved neste valg, vil det være et tap for miljøbevegelsen. Det vil også være et tap for samfunnet.

At velgerne flykter fra Miljøpartiet "de gale" er vel ikke spesielt merkelig når man ser på partiprogrammet, samt hører på hva som kommer ut av munnen på disse menneskene. Har du lest partiprogrammet deres? Det har jeg, og jeg må innrømme at jeg ble rent skremt over det.
 
De virker til å bruke miljøargumentet for å kreve inn penger så samme måte som prester bruker gud-argumentet for å kreve penger. 
 
Det blir nesten noe slikt:
"Når pengene i miljøkassen klinger, sjelen ut av miljøhelvete springer".
 
Så nei, tror ikke samfunnet vil tape så mye på det. De eneste som vil tape på det er MDG-politikerne som må få seg en annen jobb.
 
Hva mener du egentlig med at det er den "menneskelige faktor" som svikter? Er det velgernes menneskelige faktor eller MDG-politikerne sine? :)
Lenke til kommentar

 

Hvis MDG forsvinner ut av politikken, ved neste valg, vil det være et tap for miljøbevegelsen. Det vil også være et tap for samfunnet.

At velgerne flykter fra Miljøpartiet "de gale" er vel ikke spesielt merkelig når man ser på partiprogrammet, samt hører på hva som kommer ut av munnen på disse menneskene. Har du lest partiprogrammet deres? Det har jeg, og jeg må innrømme at jeg ble rent skremt over det.
 
De virker til å bruke miljøargumentet for å kreve inn penger så samme måte som prester bruker gud-argumentet for å kreve penger. 
 
Det blir nesten noe slikt:
"Når pengene i miljøkassen klinger, sjelen ut av miljøhelvete springer".
 
Så nei, tror ikke samfunnet vil tape så mye på det. De eneste som vil tape på det er MDG-politikerne som må få seg en annen jobb.
 
Hva mener du egentlig med at det er den "menneskelige faktor" som svikter? Er det velgernes menneskelige faktor eller MDG-politikerne sine? :)

 

MDG politikerne sine! Det er de som trenger å få seg en ny jobb, som du også skriver.

Lenke til kommentar

Jeg tørker støv av denne. Spørsmålet er nesten profetisk.

 

Hvis MDG forsvinner ut av politikken, ved neste valg, vil det være et tap for miljøbevegelsen. Det vil også være et tap for samfunnet.

 

Nei, at MDG representerer miljøbevegelsen er det virkelige tapet for miljøbevegelsen. Det er den beste måten å gjøre folk mindre interessert i å ta vare på miljøet.

 

Problemet er konsensuskulturen blandet sammen med idealismen i MDG. Å si dumme idealistiske utsagn vil aldri føre til noen problemer fordi intensjonen var god. Men kritiserer du noe av MDG sin politikk så kan du bare glemme å bli forfremmet.

 

Det Norge trenger er du rasjonalt miljøparti, ikke et idealistisk miljøparti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...