cenenzo Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Bilen reagerer ikke på at du trykker på fjernkontrollen? Kanskje låsen har blitt nullstillt på en eller annen måte da strømmen forsvant, og må parres opp mot nøkkelen igjen. Heldigvis skrev du nøyaktig hvilken bil du har, det gjør det enklere å google. Jeg fant dette: The keys need to be re-programmed. Here is how you do it... You have to put the key in the ignition, turn the key to the "accessory position" , and hold the unlock button for at least 5 seconds. This should do the trick. http://www.audizine.com/forum/showthread.php/303764-Remote-Key-Not-Working-After-Battery-Change Tusen takk!!! Dette fungerte utmerket! Jeg kjøpte dette batteriet: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/SOLV-KALSIUMBATTERIER-12V-74AH-2000029861/ De sa jeg ikke trengte å lade den, og at den bare var til å tas i bruk med engang, så gjorde det. Men et spm, er det noe triks jeg må gjøre for å få bagasje luke knappen på nøkkelen til å fungere, som det du lærte meg over for å parre nøkkelen til bilen? Er usikker på om den knappen er ødelagt eller hva som er galt med den. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Du kan jo trykke på knappene og kjenne om de føles annerledes. Hvis knappen som virker lager et merkbart klikk, mens knappen som ikke virker ikke lager et klikk, så kan det være at mikrobryteren inni nøkkelen har løsnet. Jeg har fikset noen slike nøkler på både Peugeot og Rover. På Roveren var det bare å lodde bryteren på igjen, mens på Peugeotene måtte jeg bestille nye mikrobrytere på Ebay for en dollar. Funket utmerket, og ganske enkelt om du er flink med loddebolten. Har den ene knappen vært sånn lenge, mens de andre knappene virket? Endret 20. oktober 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Du kan jo trykke på knappene og kjenne om de føles annerledes. Hvis knappen som virker lager et merkbart klikk, mens knappen som ikke virker ikke lager et klikk, så kan det være at mikrobryteren inni nøkkelen har løsnet. Jeg har fikset noen slike nøkler på både Peugeot og Rover. På Roveren var det bare å lodde bryteren på igjen, mens på Peugeotene måtte jeg bestille nye mikrobrytere på Ebay for en dollar. Funket utmerket, og ganske enkelt om du er flink med loddebolten. Har den ene knappen vært sånn lenge, mens de andre knappene virket? Jepp, bagasjeluke knappen har ikke funket på en stund såvidt jeg vet, men har et par ekstra nøkler jeg kanskje skal prøve å gjøre med din metode du viste meg, kanskje bagasjeluke knappen fungerer på den, om det gjør, så regner jeg med det er noe galt med knappen på orginal nøkkelen. Men kan bilen holde kun en nøkkel om gang? sånn fjernstyrt, eller begge? altså at orginal + reserve nøkkelen blir registert til bilen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Tror du kan ha mange nøkler med fjernkontroll. Jeg har kun erfaring med Peugeot, og jeg har aldri hatt problemer med parring av nøkler. Enten er det en dårlig lodding inni nøkkelen, som jeg fikser selv, eller så bestiller jeg ny nøkkel og får merkeverkstedet til å parre den mot bilen. Jeg har fikset en del nøkler med dårlig lodding på bryterne inni. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Tips: Sjekk sikringsboksen oppå batteriet på disse. Ofte dårlig kontakt og fører til problemer med det meste som radiatorvifte, ABS, gløding (diesel) osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå