Gå til innhold

Tour de France 2016


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-343576

Amatørmessig feil kostet ham seieren, nok en fiaskotour for Kristoff.

Ikke så dårlig totalt sett. Hadde likevel forventet mer av han og Kittel. Men veldig kjekt med Sondre Holst Enger da!

Lenke til kommentar

Det går jo hvertfall ikke an å skylde på TV2. Det var klin umulig å se mållinjen fra spurtkameraet, og på frontkameraet som vi og kommentatorene hadde var jo Kristoff klart foran, en logisk slutning å trekke da i kampens hete er jo at han vant, når det er umulig å se mållinjen. Så jeg skjønner dem godt. Som kristoff selv sa - en tabbe fra hans side, ikke verre enn det. For en gangs skyld var han ihvertfall sterkest i spurten.

 

At han lykkes dårlig på de andre etappene må jo også tilskrives laget en del. Han er ikke eksplosiv nok til at han kan klare seg med wheelsurfing sånn som Cavendish, og når opptrekket hans da suger siden han har mistet de opprinnelige sisteopptrekkerene sine, så skjønner jeg at det er vanskelig å lykkes i et så hardt ritt som TdF er for spurterne. 

Lenke til kommentar

Problemet er vel snarere at det finnes minst to bedre spurtere enn ham i feltet, og noen som kan måle seg med ham når avslutningene er litt tøffere enn disse er komfortable med. I alle fall denne sesongen. En av dem er attpåtil den beste spurteren i syklingens (moderne) historie.

 

Men han har en etappe igjen. Vi får håpe han vinner den. :)

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

gettyimages_577067514_670.jpg

 

(http://www.cyclingnews.com/news/tour-de-france-stage-16-finish-line-quotes/)

 

Denne mållinjen ser man uten solbriller. Selv om man ser ned, vil man merke den. Med mørke solbriller vil skyggene fra trærne gjøre det vanskeligere å se, om man ser ned.

 

Mark Cavendish hadde også problemer med å se:

"I was just hanging on there. It was a bit sketchy. I could just see the wheel in front of me, and that’s it."

Endret av toreae
Lenke til kommentar

Det går jo hvertfall ikke an å skylde på TV2. Det var klin umulig å se mållinjen fra spurtkameraet, og på frontkameraet som vi og kommentatorene hadde var jo Kristoff klart foran, en logisk slutning å trekke da i kampens hete er jo at han vant, når det er umulig å se mållinjen. Så jeg skjønner dem godt. Som kristoff selv sa - en tabbe fra hans side, ikke verre enn det. For en gangs skyld var han ihvertfall sterkest i spurten.

 

På hvilken måte er det ikke mulig å skylde på TV2? Det var de som valgte å kjøre et seiersintervju før de fikk noen bekreftelse på at han vant...Og når det var klin umulig å se mållinjen fra spurtkameraet (som du selv påpeker) - er det ikke da naturlig å vente? 

 

Det er jo ikke verre enn å vente i tre minutter, så slipper de å tabbe seg ut så ekstremt amatørmessig som de gjorde nå. 

Lenke til kommentar

Mulig det, men det har vært sagt mange ganger at Cav skulle trekke seg (pga. VM tror jeg).

Skjønner ikke helt hvor du vil hen med å disse noen for å komme med en uttalelse som var sann da den ble skrevet. Spesielt ikke når du tydeligvis ikke selv aner hva du prater om.

 

Cavendish har forøvrig uttalt at planen var å sykle i Paris men at han nå er så sliten at han hopper av for å gjøre seg klar til å konkurrere i banesykling i OL. (https://www.theguardian.com/sport/2016/jul/19/mark-cavendish-tour-de-france-pulls-out-olympics). Altså ikke VM.

 

Det er nok spekulert i at han kan komme til å trekke seg, det kan tyde på uten at jeg vet sikkert at han og Dimension har sagt det er noe de vurderer, og det er ikke veldig overraskende. Men seriøst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...