Torstein Norum Bugge Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Ny studie med oppsiktsvekkende funn.– Ikke skyld på telefonen for dårlige søvnvaner Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg sover vanligvis bare 6-7 timer. Men om dagen har vært hektisk og jeg har fri dagen etterpå kan jeg fint sove i nesten dobbel så lang tid. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Hvis en har dårlige søvnvaner har en vel bare seg selv å skylde på? 4 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Man trenger 6-9 timer med søvn, alt etter hvor god søvnen er. Skulle bare ønske at Current Biology sin artikkel var dypere. At de sover 6-7 timer, og følger temperaturen er ikke spennende. Hvordan de våkner, hvor mange som sover videre er spennende. Tilstanden når de våker opp er spennende. Klokkeslettet de legger seg på er spennende, og jeg vet ikke når solen går ned rundt equator. 1 Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) jeg vet ikke når solen går ned rundt equator. Kan ikke si noe om resten men det sier seg vel selv at rundt ekvator går solen opp og ned klokka seks (+-10 min avhengig av årstiden, tror jeg det var, men det er vel heller irrelevant) Endret 20. oktober 2015 av Unlimited LTD 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Så de legger seg 8-9 altså? Finnes det i det heletatt studier for cortisol og å komme seg via dyp søvn(slow sleep wave) kontra når man legger seg? Og melatonin produksjon kontra hvilke døgnrytme personen har? Tenker på f.eks for disse gruppene. Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Hvis en har dårlige søvnvaner har en vel bare seg selv å skylde på? Ja, men ikke om man har gode søvnvaner, men dårlig søvn Lenke til kommentar
Sweden4Life Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Ehm, har holdt på å legge meg rundt 3-4 og våkne opp 7 siden 8. klasse. Har fungert ganske så fint for meg, ingen trøtthet og er ganske så vant til det. Har ingen poser under øyet eller noe. sleep is for the weak Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Ehm, har holdt på å legge meg rundt 3-4 og våkne opp 7 siden 8. klasse. Har fungert ganske så fint for meg, ingen trøtthet og er ganske så vant til det. Har ingen poser under øyet eller noe. sleep is for the weak Hvor lenge sover du i helgen? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 JEG er overhodet ikke i tvil om at JEG har større problem med søvnen grunnet mobilen. Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Ehm, har holdt på å legge meg rundt 3-4 og våkne opp 7 siden 8. klasse. Har fungert ganske så fint for meg, ingen trøtthet og er ganske så vant til det. Har ingen poser under øyet eller noe. sleep is for the weak Enkelte klarer seg med lite søvn, men dette er relativt uvanlig Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 JEG er overhodet ikke i tvil om at JEG har større problem med søvnen grunnet mobilen. Denne studien beviser jo INGENTING i den retningen. Jeg forstår ikke at de seriøst kan komme med en slik konklusjon. De sover nok mindre enn oss, fordi de sover minst mulig for å være mindre sårbare, og mest tid til å jakte osv for å overleve. Hvor er beviset for at vi ikke kunne sovet 8 timer i gjennomsnitt, 9 timer uten mobiler? Eller blått kunstig lys. Det at søvn er styrt av temperatur kan og gjelde i varme områder, men at den styrer noe som helst her? Folk har jo samme temp døgnet rundt her. Det gir ikke mening at temperatur styrer søvn her. Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg synes tv kanalene burde få skylden på for lite søvn. De skal absolutt sende de programmene så ***** seint på kvelden. Ender med at jeg på sette på innspilling og gå å legge meg. Da hadde vært muilg å sendt disse programmene litt tidligere? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå