Borger___ Skrevet 20. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2015 Har en pop online mail konto. Plutselig er alle mine gamle mailer borte fra inbox og sendte. Kun mailer fra de siste 4 dager er igjen. Det var vel ca. da jeg oppdaterte OSX. Kan det være en sammenheng, og hvordan får jeg frem mailene igjen, noen som vet? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2015 Skjønner ikke at online bruker pop enda - det er så 1990. Mailene er "flagget" på serveren som nedlastede og da laster mailprogrammet bare ned nye e-poster som ikke har blitt flagget enda. Usikker på hvordan man får fjernet det flagget. Noen sier man kan bytte til å bruke IMAP. Usikker på oppsett, men prøv det. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2015 Skjønner ikke at online bruker pop enda - det er så 1990. Mailene er "flagget" på serveren som nedlastede og da laster mailprogrammet bare ned nye e-poster som ikke har blitt flagget enda. Usikker på hvordan man får fjernet det flagget. Noen sier man kan bytte til å bruke IMAP. Usikker på oppsett, men prøv det. Husker jeg prøvde å bytte til iMAP for en tid tilbake, men det ble bare tull så la det fra meg. Dette er jo en gratis konto jeg har hatt siden 1997 ish, man må vel leie server plass om man skal ha iMAP (er iallefall veldig begrenset med lagring på gratis). Men med POP skal de jo lagres lokalt på maskinen (ergo ingen stress med at man overgår limiten for lagringsplass) så de skal jo være her en plass.. :/ Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2015 Hvis du laster de ned og sletter de fra server, ligger de i det mailprogrammet du brukte før oppdatering. Hvis oppdatering medfører resett av brukerkonto på maskinen, er de enten arkivert med gammel kontoinformasjon eller slettet. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2015 Hvis du laster de ned og sletter de fra server, ligger de i det mailprogrammet du brukte før oppdatering. Hvis oppdatering medfører resett av brukerkonto på maskinen, er de enten arkivert med gammel kontoinformasjon eller slettet. Skjønner bare ikke hvorfor en oppdatering kan tulle med kontoinfo (?) Alle andre e-post adresser er OK, og det har jo aldri skjedd før på oppdateringer.. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2015 POP er møkk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå