HknWik Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Ble ufrivillig som feltdyktig flyttet til Velferdsassistent på Setermoen. Har derfor mistet tidligere motivasjon om opplevelsen, og søker derfor etter ny motivasjon. Ønsker dermed å få mest ut av de 10 siste månende med førstegangstjenesten. Vil få spandert BE-lappen, og kan eventuelt ta jægerprøven og båtfører kurs. Fokus tilbyr også muligheten til å opp fag.Til slutt får jeg godkjent førstegangstjeneste, men vet ikke om alt dette er verdt det? Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Hva annet skal du gjøre de neste 10 månedene? Har du planer om skole? Hvis du har så vil du kunne søke om å før tids dimmetere. Har du planer om å jobbe? Med de sertifikatene og kursene du kan ta. Så vil jeg si at de 10 månedene kan være verdt det. Det kan være mulig at du får ta andre kurs hvis du sier at det er til bruk i jobb sammenheng. Ikke minst menneskene og opplevelsene du kan få hvis du bare prøver å se positivt på det. Skjønner godt at det suger å ikke få den tjenesten man vil ha. Men bare prøv å gjør det beste ut av det. Er bare snakk om 10 måneder av ditt liv. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Ta alt av kurs paa Fokus. Hvis de ikke har gjort store endring kan du ta Ordensvakt, Vekter, diverse sertifikater (gravemaskin, truck, kran) Lenke til kommentar
HknWik Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Ta alt av kurs paa Fokus. Hvis de ikke har gjort store endring kan du ta Ordensvakt, Vekter, diverse sertifikater (gravemaskin, truck, kran) Sertifikater er kun for de som trenger det til jobb og videre utdanning. Har tenkt å bli psykolog... Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg skjønner godt at du kanskje vurderer andre alternativer. Hvorfor sløse bort et år av livet ditt som velferdsassistent når du heller kan gjøre noe som er morsommere i det sivile liv. Velferdsassistent er kanskje ikke akkurat noe man har lyst til å se tilbake på senere i livet, men spørs veldig hvordan man er som person. Jeg er glad jeg har en aktiv tjeneste å se tilbake på.. Du kan ta kurs som noen er inne på.. og du kan "kose" deg på Setermoen. Det er en bra leir og har masse muligheter til trening osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå