Gå til innhold

Ny Gaming/produserings PC

Anbefalte innlegg

Hei, trenger hjelp til å bygge ny pc, har aldri bygget før men har hørt at det skal være ganske lett. ser etter en pc som kan jeg kan game spill med som csgo og det nye battlefront når det kommer ut. driver i tillegg å produserer musikk så trenger en del lagringsplass til plugins osv. har satt opp denne listen forløpig: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1604599&su=139167A7-0011-4873-BEF7-C5DC9E85BD63

ligger på et budsjett på max 13500 ikl. skjerm. men helst mindre om det er mulig.

kom gjerne med innspill og tips  :)

Endret av Xlinzes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal også bygge for første gang, men blir å ha litt is i magen å holde ut en måneds tid. For i slutten av november er det Black Friday og Cyber Monday. Der kan du enten spare masse penger, eller få råd til dyrere produkter i samme budsjett. Tusenvis av kroner å spare, så om du har muligheten så vil jeg sjekke det ut.

Når det kommer til spesifikke deler så har jeg ikke så mye å tilby da jeg er litt ny selv.

Lenke til kommentar

Vel både SSD disken og cpu kjøleren er veldig dårlig. Den har samme festemåte som intel kjølere.

Du bør vurdere noe med skruer og mutter.

Samsung 850 evo eller Pro er mye mere stabil og bedre rykte så langt.

Så bør du i minstefall ha Z97 hovedkort om du skal overklokke.

Vil anbefale enten å vurdere sokkel 2011-03 eller LGA 1151 om det er nytt.

Ellers er det anbefalt og kjøpe maskinen brukt.

Cooler Master Hyper 212 Evo

Klarer du å minstefall skaffe GTX 970 er det sterk anbefalt innenfor budsjettet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...