FrihetensRegn Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Heisann godtfolk. Jeg trenger en motorvarmer som varmer opp kupeen og dieselmotoren om vinteren, helst med lavest elektrisitetsbruk. Dieselbruk er ikke så viktig, jeg frykter mest å ikke kunne starte motoren fordi bilbatteriet er tomt. Bilen min (Toyota Auris 2.2 diesel) har en innebygget vinterfunksjon/hjelpevarmer som gjør at bilen starter lettere og blir raske varm, men jeg vil helst ha en ettermontert varmer slik at jeg kan sette meg inn i en varm bil. God effekt er viktig og ikke minst en smart måte å kontrollere apparatets funksjoner. Jeg liker Webastos løsning med app: Noen erfaringer? Er dette noe jeg kan montere selv, eller bør det gjøres av verksted? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Slenger meg på her. Har kikket litt på dette selv og er undrende på hva erfaringer folk har. Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Vet ikke hvordan det er med nye Auriser, men til min 2007 Auris 2.0D kjøpte jeg bare et tilleggssett som "konverterte" tilleggsvarmeren til en parkeringsvarmer. Det står en Eberspächer tilleggsvarmer i denne. Settet inneholdt Ei vannpumpe og en liten slangestump, et display med timer (kunne også få med fjernkontroll), en elektronikkboks og noe kabel samt en ganske god monteringsmanual. Kosta ca 3500,- og tok en kveld å montere med litt kyndig hjelp. Nå har selvfølgelig brenneren min tatt kvelden, og jeg har ikke orket jobben og prisen for å fikse det ennå. I min 2011 Mazda 6 2.2D sitter det en webasto tilleggsvarmer, og til denne er konverteringssettet mye dyrere. Endret 20. oktober 2015 av trulseth 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg hadde valgt enkleste løsning - en elektrisk kupevarmer som fås til kr. 200 eller noe. Ett bilbatteri blir sjelden tomt om det ikke er utslitt eller det er noe galt med bilen. Mitt har nå vart i åtte år. Siden du allerede har varmer som sørger for at motoren blir fort varm når du har startet slipper du trolig å bli så veldig kald de få minuttene det tar om du har forvarmet bilen med kupevarmer. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Defa Warmup, uten tvil. Koster noen lapper ut i fra hvor mye utstyr du ønsker, men til gjengjeld mange smarte funksjoner. GPS-link systemet deres gjør at du har full kontroll på hvor bilen er, status på batteriet, temperstur ute og inne. I tillegg kan du styre både motor og kupevarmer derfra. Www.defa.no Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Har akkurat kjøpt Defa Warmup til min 200sx selv som jeg skal montere snart, dog kun kupevarmer foreløpig. 1400w comfort kit, kostet meg 1700 hos bilradiospesialisten. Så kommer motorvarmer element i tillegg til rundt 1000,- Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Defa krever strømtilførsel så webasto er mye bedre da det ikke går an å glemme å sette i kabelen og at den kan brukes over alt Minuset er at webasto er mye dyrere Eber er vel en blligere webasto løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå