PHCTF Skrevet 19. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2015 Kjører for øyeblikket DT770 Pro 32 Ohm ut fra PC'en(koblet til HK). Etter jeg oppgraderte til W10 mistet jeg muligheten for bass boost, ser ut til at det er et driverproblem. Kan ikke gjøre noe annet enn å vente på en oppdatering. Men selv med bass boost, så er jeg ikke helt fornøyd. Har testet hodetelefonene på en skikkelig forsterker jeg har her, og synes lyden er mye bedre når man unngår å fikle med EQ osv. Får også en del bedre bass av den. Så jeg leter etter en forsterker jeg kan koble til HK på datamaskinen og som jeg kan stille bass/treble(evt andre ting) på i farten, sittende ved skjermen. Er innom en del forskjellige sjangre musikk, så det er litt kjedelig å måtte inn i EQ konstant for å få et ideelt lydbilde. Noen tips? Har egentlig liten peiling på hvor mye man må ut med for noe sånt av grei kvalitet. Å sette inn lydkort i maskinen er ikke aktuelt. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 20. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2015 Hva slags budsjett har du? En enkel og billig Fiio, eller et creative eller xonar usb-lydkort kan være aktuelt. Eventuelt en skikkelig forsterker om det er mulig å få til. Å skulle stille det direkte fra pcen direkte, kan bli vanskelig - men om du får tak i noe med nok kraft, så holder det jo med en fleksibel softwarebasert equalizer. Helst bør du jo finne noe som låter godt nok til at du ikke behøver å stille fram og tilbake konstant. Schiit Magni + Modi er jo et helt åpenbart alternativ - men da er man jo oppe i et par tusenlapper. Samtidig så kommer man jo langt med en tusenlapp, bør jo holde til en Fiio, eller en Xonar. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2015 Schiit Magni + Modi er veldig fristende, dog veldig synd at ingen versjoner har basskontroll. Hva er forskjellen på "Uber" versjonene? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 26. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2015 Jeg bruker Creative Soundblaster x-fi HD til mine dt770 80. Kjempefornøyd. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 26. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2015 I går tol jeg frem de gode, gamle DT 770 hodetelefonene for å prøve på min nye forsterker. Det err en Gustard H10 og det var virkelig en overraskende bra kombinasjon. Det er vel ikke noen aktuell kombinasjon for deg, men det var faktisk en god synergi mellom de to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå