Volvo850diesel Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Hei! Har dukket opp ett lite problem med volvo 850'n min.. Den er avskiltet og har en real sprekk i frontruten, er det mulig å få forsikring på bilen uten skilt? Så det er mulig å få byttet frontruten med en evnt rute forsikring. Ruten må byttes for att bilen skal kunne komme gjennom en EU-godkjenning. Noen som har peiling på dette? Hilsen dum jente som kjøpte ubrukelig førstegangsbil.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det der kommer du nok ingen vei med, ruteforsikringen er ment å dekke ruter som ryker mens bilen er i drift.. Et tips kan være å høre rundt med ulike glassverksteder, de har enorm avanse og kan trolig gi svært gode rabatter.. Lenke til kommentar
Volvo850diesel Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Er det mulig å ha ruteforsikring på en annen bil åsså få bytta ruta på bilen min med den? Sikker ett grusomt dumt spørsmål, men aner svært lite om det her.. Endret 19. oktober 2015 av Volvo850diesel Lenke til kommentar
Faller Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Nei, fordi verkstedene rapporterer kilometerstand, bilmerke, bilmodell, rutenummer, registreringsnummer i tillegg annen informasjon. Mvh Faller Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Det blir forsikringssvindel. Forsikringen dekker kun skader på det som er forsikret og som har oppstått i perioden du har betalt for forsikringen. Endret 19. oktober 2015 av Emancipate 5 Lenke til kommentar
Volvo850diesel Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 Er det noen som vet hva prisen ca blir på å få byttet frontruten uten forsikring? Eller vet om ett billig alternativ som kan få den gjennom godkjenning? Trenger ikke nødvendigvis å være ett holdbart alternativ da jeg vill bytte ruten igjen så fort den har ruteforsikring. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Hør med lokale glassmestere. de har som regel en helt annen pris om man betaler selv kontra om forsikringen dekker det. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Er det noen som vet hva prisen ca blir på å få byttet frontruten uten forsikring? Eller vet om ett billig alternativ som kan få den gjennom godkjenning? Trenger ikke nødvendigvis å være ett holdbart alternativ da jeg vill bytte ruten igjen så fort den har ruteforsikring. Dette høres også ut som et klassisk forsøk på forsikringssvindel, det er rett og slett kriminelt. Kontakt et glassverksted og hør hva de skal ha, Riis, Hurtigruta, osv. 1 Lenke til kommentar
Volvo850diesel Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Er det noen som vet hva prisen ca blir på å få byttet frontruten uten forsikring? Eller vet om ett billig alternativ som kan få den gjennom godkjenning? Trenger ikke nødvendigvis å være ett holdbart alternativ da jeg vill bytte ruten igjen så fort den har ruteforsikring. Dette høres også ut som et klassisk forsøk på forsikringssvindel, det er rett og slett kriminelt. Kontakt et glassverksted og hør hva de skal ha, Riis, Hurtigruta, osv. er det forsikringssvindel å bytte en rute selv ved å kjøpe en brukt frontrute og sette den på min egen bil? dette er arbeid jeg gjør selv og ser ikke att dette er forsikringsvindel så lenge jeg kjøper en brukt frontrute. om dette er forsikringsvindel så er det en selvfølge att jeg ikke gjør det. jeg vill bare ha det beste alternativet til å få en rute på bilen så den går gjennom godkjenning så jeg kan få forsikring på bilen å få gjort det ordentlig. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Trenger ikke nødvendigvis å være ett holdbart alternativ da jeg vill bytte ruten igjen så fort den har ruteforsikring. Når man benyttet seg av ruteforsikring er det helt vanlig at du må betale en egenandel. Hvis du først skal betale noen tusenlapper for å få byttet fra ruten med sprekk i til en lite holdbar rute for så å benytte deg av ruteforsikringen med egenandel på noen nye tusenlapper sså kan dette fort bli dyrere en å få gjort jobben skikkelig med en gang. Som bonus får du ren samvittighet ved at du ikke har drevet med forsikringssvindel. Som noen skrev lenger oppe så er det stor avanse i denne bransjen. Press dem på pris. Synes du noen virker dyr går du videre til neste verksted. For mange år siden skulle jeg bytte frontrute på en bil i Bergen. Jeg gikk til merkeverkstedet og fikk en pris. Men uten å ha prøvd å prute sa kundebehandleren at jeg skulle få det til den samme prisen som forsikringsselskapene og at det da ville koste ca. det halve av den første prisen han ga meg. 1 Lenke til kommentar
Volvo850diesel Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 men er det forsikringsvindel å gjøre det selv med en frontute jeg tar fra en delebil som heller ikke har skilt og tar denne på min gen bil? det er ikke snakk om att jeg skal drive med forsikringsvindel! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Er det noen som vet hva prisen ca blir på å få byttet frontruten uten forsikring? Eller vet om ett billig alternativ som kan få den gjennom godkjenning? Trenger ikke nødvendigvis å være ett holdbart alternativ da jeg vill bytte ruten igjen så fort den har ruteforsikring. Dette høres også ut som et klassisk forsøk på forsikringssvindel, det er rett og slett kriminelt. Kontakt et glassverksted og hør hva de skal ha, Riis, Hurtigruta, osv. er det forsikringssvindel å bytte en rute selv ved å kjøpe en brukt frontrute og sette den på min egen bil? dette er arbeid jeg gjør selv og ser ikke att dette er forsikringsvindel så lenge jeg kjøper en brukt frontrute. om dette er forsikringsvindel så er det en selvfølge att jeg ikke gjør det. jeg vill bare ha det beste alternativet til å få en rute på bilen så den går gjennom godkjenning så jeg kan få forsikring på bilen å få gjort det ordentlig. Du gir da tydelig uttrykk for at du PLANLEGGER å bytte rute på forsikringen du ikke har i dag. For meg høres dette veldig ut som et typisk svindelforsøk. 2 Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 men er det forsikringsvindel å gjøre det selv med en frontute jeg tar fra en delebil som heller ikke har skilt og tar denne på min gen bil? det er ikke snakk om att jeg skal drive med forsikringsvindel! (...) jeg vill bytte ruten igjen så fort den har ruteforsikring. 1 Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 er det forsikringssvindel å bytte en rute selv ved å kjøpe en brukt frontrute og sette den på min egen bil? dette er arbeid jeg gjør selv og ser ikke att dette er forsikringsvindel så lenge jeg kjøper en brukt frontrute. Forsikringen dekker en skade som oppstår på glasset som er montert på bilen din i skadeøyeblikket dersom du har ruteforsikring. Dersom du ønsker å benytte deg av forsikringen for å dekke en skade på en del som var dårlig før den ble montert på bilen din eller på en skade som oppstod når du ikke hadde ruteforsikring er dette forsikrinssvindel. Lenke til kommentar
Volvo850diesel Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 jeg har ingen aning om hvordan dette foregår! jeg har skjønt det att det tydligvis kun er mulig å sende bilen på verksted utifra det jeg har fått svar om. jeg spurte her om råd på hvordan mann kan gjøre det, det var ikke ment som att det skulle se ut som om det skulle bli en forsikringsvindel, beklager så mye viss det er det det ser ut som.. Lenke til kommentar
Volvo850diesel Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 er det forsikringssvindel å bytte en rute selv ved å kjøpe en brukt frontrute og sette den på min egen bil? dette er arbeid jeg gjør selv og ser ikke att dette er forsikringsvindel så lenge jeg kjøper en brukt frontrute. Forsikringen dekker en skade som oppstår på glasset som er montert på bilen din i skadeøyeblikket dersom du har ruteforsikring. Dersom du ønsker å benytte deg av forsikringen for å dekke en skade på en del som var dårlig før den ble montert på bilen din eller på en skade som oppstod når du ikke hadde ruteforsikring er dette forsikrinssvindel. ahhaa, da skjønner jeg Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Det billegaste er antageligvis å sjekke om du finner eit bilopphøggeri som har ein bil som du kan ta frontruta på. Deretter kan du ta kontakt med eit bilverksted for å få hjelp til å bytte ruta. Eventuell ny forskning vil ikkje dekke dette, men du kan sjølvsagt sjekke dei forsikringane du har i dag. Det er mulig at dersom du er dekt av ei dyr supertabbeforsikring så kanskje den dekker skader på eigendelar som du har? 1 Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Hei! Har dukket opp ett lite problem med volvo 850'n min.. Den er avskiltet og har en real sprekk i frontruten, er det mulig å få forsikring på bilen uten skilt? Så det er mulig å få byttet frontruten med en evnt rute forsikring. Ruten må byttes for att bilen skal kunne komme gjennom en EU-godkjenning. Noen som har peiling på dette? Hilsen dum jente som kjøpte ubrukelig førstegangsbil.. Sikkert nevnt før: Om du kjøper en ruteforsikring på en bil hvor ruten allerede er sprukket, for så å bruke forsikringen; er dette forsikringssvindel. Dette vil anmeldes til politiet, samt at du blir uønsket i selskapet. For å sitere Tore Sagen: "du må ikke gjøre det".. Lenke til kommentar
Volvo850diesel Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 Hei! Har dukket opp ett lite problem med volvo 850'n min.. Den er avskiltet og har en real sprekk i frontruten, er det mulig å få forsikring på bilen uten skilt? Så det er mulig å få byttet frontruten med en evnt rute forsikring. Ruten må byttes for att bilen skal kunne komme gjennom en EU-godkjenning. Noen som har peiling på dette? Hilsen dum jente som kjøpte ubrukelig førstegangsbil.. Sikkert nevnt før: Om du kjøper en ruteforsikring på en bil hvor ruten allerede er sprukket, for så å bruke forsikringen; er dette forsikringssvindel. Dette vil anmeldes til politiet, samt at du blir uønsket i selskapet. For å sitere Tore Sagen: "du må ikke gjøre det".. joda, skjønte dette etter det faktisk var en som klarte å forklare det på en bedre måte en att alt var forsikringsvindel uansett hva jeg gjorde. bilen blir sendt på verskted til uka for å bytte rute der. så nei, det er ikke forsikringsvindel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå