Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lan tråden 10Gbit+


Anbefalte innlegg

Nå er ikke 10g end all be all for meg, men det hadde hvert kjekt. Dette er noe jeg egentelig bare gjør for morro for å leke meg.

blir nok ikke over 100m er nok ikke mere en ca 20 meters strek jeg skal ha, men tengte jeg skulle ordne det ordentelig med kabel i om ikke på veggen.

 

har likegodt bestillt 100m med cat7 kabel så jeg kan legge noen streker hjemme. Om jeg ikke får 10G med det samme så er hvertfall kablene der for fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Asus har kommet med en billig 10 GBit switch. 2x 10gbit + noen 1gbit porter. Perfekt for de som har 10Gbit på 2 maskiner. Rj45

Høres interesangt ut. Men eneste jeg finner om dette er denne artikelen å dette var i januar i år. asus har den ikke på sin hjemmeside.

 

 

http://www.asus.com/Networking/XG-U2008/

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16833320323

 

 
  •  
ASUS XG-U2008 Unmanaged 2-port 10G and 8-port Gigabit Switch
 
 SHARE  

In stock. Ships from United States.

Sold and Shipped by Newegg

 
  • 2 x 10G ports + 8 x Gigabit ports perfect for a variety of mixed environments from SOHO to LAN parties
  • Plug-and-play (unmanaged) functionality for quick setup and use
  • Front-and-back LEDs indicate connection speed and when an Ethernet cable is not suitable for 10G
  • Slim and stylish all-metal aesthetic with fanless design blends well in office environments
  • Optional 19" rack-mount kit for seamless integration
Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Kjører 10Gb i deler av nettverket hjemme i dag, tidligere har mine to HP gen7 servere stått koblet til en Zyxel XS1920-12 i boden sammen med et QNAP NAS (alle tre på 10Gb). Har migrert alt fra HP-serverne til QNAP-en og har da ikke lenger noen effekt av 10Gb siden den står i kanten av nettverket, nå bare sammen med en NUC (1Gb) på XS-en.

 

Kunne av denne grunn tenkt meg å flytte XS inn til kjernen i nettverket i stuen for å få 10Gbit overalt, men det er helt uaktuelt med støynivået den har i dag. Noen som har vært borti vannkjøling av switcher? Ikke redd for å modde litt, men vet ikke helt hvor jeg skal starte.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Kjører 10Gb i deler av nettverket hjemme i dag, tidligere har mine to HP gen7 servere stått koblet til en Zyxel XS1920-12 i boden sammen med et QNAP NAS (alle tre på 10Gb). Har migrert alt fra HP-serverne til QNAP-en og har da ikke lenger noen effekt av 10Gb siden den står i kanten av nettverket, nå bare sammen med en NUC (1Gb) på XS-en.

 

Kunne av denne grunn tenkt meg å flytte XS inn til kjernen i nettverket i stuen for å få 10Gbit overalt, men det er helt uaktuelt med støynivået den har i dag. Noen som har vært borti vannkjøling av switcher? Ikke redd for å modde litt, men vet ikke helt hvor jeg skal starte.

Røkk ut de små viftene. Kutt et stort hull i toppen av switchen. 120/140mm. Koble til vifte der som drar varmen ut. Stille switch...

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Usikker på om vifter er veien å gå. Vil det kjøle godt nok? Mer moro med vann også :) Et annet spørsmål er vel også hvorvidt det går å nappe ut viftene uten at switchen går bananas, men det er enkelt nok å finne ut av.

 

Dette er temperaturene akkurat nå, ha i bakhodet at den står i et uisolert rom med en lufttemperatur på ca 7-8 grader.

post-369499-0-29802000-1479149380_thumb.jpg

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Tja, kanskje verdt et forsøk. Glemte å nevne at får å få rollen den er tiltenkt kommer den til å stå under en tv-benk uten noe spesiell klaring over (3-5 cm klaring tipper jeg), så det kan bli et problem. Ser for meg at det kan bli relativt støvete under der også :p

Lenke til kommentar

Tja, kanskje verdt et forsøk. Glemte å nevne at får å få rollen den er tiltenkt kommer den til å stå under en tv-benk uten noe spesiell klaring over (3-5 cm klaring tipper jeg), så det kan bli et problem. Ser for meg at det kan bli relativt støvete under der også :p

Da kjøper du en 10Gbit switch til hjemmebruk. 7000kr for d-link ;)

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

 

Hvilken sikter du til? må ha fem 10 Gb porter minst.

 

D-Link DXS-1100-10TS

Switch, smart, 8 x 10GBase-T + 2 x 10 Gigabit SFP+, rackmonterbar

 

 

Dette er da ikke en switch spesifikt til hjemmebruk? Ser at den er spesifisert til å være to dB mindre støyende enn den jeg allerede har, hva er grunnen til at du mener at denne er mer egnet til hjemmebruk? Å bruke 7.000,- på å få to færre porter og to dB mindre støy enn jeg har i dag høres helt meningsløst ut, men du må gjerne opplyse meg om hvorfor du mener dette er lurt.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjører 10Gb i deler av nettverket hjemme i dag, tidligere har mine to HP gen7 servere stått koblet til en Zyxel XS1920-12 i boden sammen med et QNAP NAS (alle tre på 10Gb). Har migrert alt fra HP-serverne til QNAP-en og har da ikke lenger noen effekt av 10Gb siden den står i kanten av nettverket, nå bare sammen med en NUC (1Gb) på XS-en.

 

Kunne av denne grunn tenkt meg å flytte XS inn til kjernen i nettverket i stuen for å få 10Gbit overalt, men det er helt uaktuelt med støynivået den har i dag. Noen som har vært borti vannkjøling av switcher? Ikke redd for å modde litt, men vet ikke helt hvor jeg skal starte.

Du kan jo prøve å bytte til støysvake vifter, har brukt vifter fra Blacknoise i mine servere og switcher. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...