Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lan tråden 10Gbit+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du finner det du trenger på Fiberstore.com

 

 

 

Alisa:[/size]

l1j89m.gifas my understanding, the 2 port could not support copper transceiver

 

Nei, standarden er fucka og de har ikke alt du trenger og de er fucka på tvers av hverandre. 

 

 

 

Alisa:[/size]

l1j89m.gifas you could see on our web,  AGM731F & AGM732F are different from the size of AGM734

 

Standarized! Wooo.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

Nå tar jeg utgangspunktet i SFP da det er det jeg fikk bekreftet av support i fiberstore.

 

Jeg har en switch som er kompatibel med AGM731F

 

http://www.fs.com/new-netgear-agm731f-compatible-1000base-sx-sfp-850nm-550m-transceiver-module-p-13282.html

 

men den er ikke kompatibel med AGM734

 

http://www.fs.com/new-netgear-agm734-compatible-1000base-t-sfp-rj45-transceiver-module-p-20753.html

 

Begge SFP, fra samme produsent. De er også anderledes fysisk, hvis du ser på bilde 6 på den første og 5 på den andre.

 

Til tross for at begge er innenfor SFP "standarden".

Lenke til kommentar

Leste litt bakover i tråden og så noen snakke om at fiberen ikke burde bøyes mer enn ca en cd plate. Minner meg om en gammel krigshistorie fra jobben, hvor man visstnok surret fiberen rundt en penn for å få større demping, slik at man ikke skulle svi av gbicen så fort. Hvis jeg ikke husker feil, så var det snakk om feil bestilling av LX moduler i stedet for SX mellom noen datahaller :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer å sette noen Mellanox SFP+ kort i mine 3 ESXi hjemmeservere for å kjøre VSAN og Storage vMotion trafikk mellom hostene.

Altså uten noen switch. Dette bør vel fungere ganske greit?

 

Altså kable det i "Daisy Chain":

Host 1, SFP 1   ----->   Host 2, SFP 2

Host 2, SFP 1   ----->   Host 3, SFP 2

Host 3, SFP 1   ----->   Host 1, SFP 2

 

 

Foreløpig kjører det på shared 1gbit Ethernet.

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

Testet å lage ein heimelaga SFP+ switch med FreeBSD 10.2 i natt. Funka som ei kula. Hadde 4 servere kobla til denne "switchen", der to av servere var kobla til den eine dual port SFP+ kortet og konfigurert som iperf servere og dei to andre kobla til som iperf klienter til det andre dual SFP+ kortet. Overføringshastigheten var 17GB/s, ingen tuning og default 1500 MTU. Koblet til samme NIC så fikk jeg 18.2 GB/s. Så på 1 minutt overførte jeg 1.1TB :D

 

Så om en trenger stillegående switch, med 4-8 porter, så funker FreeBSD veldig bra. Ser for meg at hovedkort med 3 stykker 16x PCIe vil duge veldig bra til dette, de hovedkorta er heller ikke så dyre som de med 4 stykk 16x PCIe. CPU + hovedkort + ram blir ca totalt 1500kr. Og da vil du knapt bruke 70-90w og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må trekke utrolig mye strøm på et år. Noe som dette burde være noe hvis man får god pris:

HP 5800 4-port 10GbE SFP+ Module

 

tviler på:

ASUS Mainboard Atom 330 CPU ION m-ATX m-ITX PCI-E VGA(512) D-sub/HDMI Audio GbLAN W-Lan DDR3 Intel Atom 330 1,6GHz gir nok ytelse til det under:

 

4789001-5486_large.jpeg?v=1424250757

Four Port 10G-SFP+ No Transceivers 10Gbe - P3E10G-4-XR

 

20726_5e8ae60888be7b49e5a2a51e4aa09338ea

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...