Gå til innhold

Regnskapsmedarbeider

Anbefalte innlegg

Har vært så heldig at noen har gitt meg sine pensumbøker i regnskapslære. Jeg har interesse for regnskap og kunne tenke meg å jobbe med det. Nå går jeg ikke noe kurs eller utdanning for dette.

Så spørsmålet mitt er om det er mulig å lære dette på egenhånd og kun ta en eksamen som privatist eller liknende? Eller er det noen kortvarige regnskapskurs jeg kan melde meg på?

Hvis noen her jobber som regnskapsmedarbeider kan dere også fortelle om hvordan dere ble dette og hvordan en typsik arbeidsdag er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan selvsagt ta noen privatist- eksamener og slikt, men du vil jo ikke ende opp med noen grad uten å melde deg opp skikkelig.

Greit å ha på CV, men vanskelig å si om det går ann å få jobb med enkeltfag og kurs.

Så jeg bør ta en bachelor i regnskap for å ha sjanser for jobb innen regnskap?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det hele kommer vel an på hvor på stigen man vil plassere seg. Det å jobbe med "regnskap" kan ha svært enkle oppgaver som ordre/faktura o.l. Det å betale regninger er heller ikke svært vanskelig.

Vil du jobbe i stort firma, lite firma osv. har mye og si - likeså praksis. Det er ikke enkelt å få noen god jobb med ett kort kurs, men en og annen "punchejobb" kan nok dukke opp. Det å kunne programmene som benyttes er ofte vel så viktig som selve regnskapslæren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...