abze Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Leverte mobilen inn for bytte av skjermen. Fikk den tilbake etter noen dager, og når jeg skulle bruke den på kvelden la jeg merke til at den ikke var godt nok limt i kantene. Ser rundt mesteparten av kanten at glasset ikke sitter fast og kan trykke skjermen litt ned på hele venstre side og hele bunnen. Glasset ligger overkanten, og når jeg trykker på det, går det i flush med kanten, slik det egentlig skal være. Tok kontakt på melding, og fikk beskjed at han skulle fikse hvis skjermen ikke var godt nok limt, skulle bare ringe dagen etter. Jeg gjorde det, men svarte ikke på telefonen eller melding. Det var en måned siden, tok igjen kontakt på fredag, fikk beskjed om å ringe på mandag, samme leksa. Dette var en person som kom og hentet mobilen og leverte, og det er denne personen jeg har hatt kontakt med gjennom hele prosessen. På kvitteringen er det et AS og regner med han eier eller jobber for det firma. Hvilke rettigheter har jeg? Noen som vet? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Er det en Sony eller iPhone? Uansett, du har jo betalt for en reparasjon som ikke er utført. Lenke til kommentar
abze Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Sony z3. Ja vet, betalt 1700. Utrolig irriterende. Lenke til kommentar
Benni Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Sony z3. Ja vet, betalt 1700. Utrolig irriterende. Siden det er snakk om en næringsdrivende og deg som forbruker, er det jo forbrukerkjøpsloven som vil komme til anvendelse her. Du leverte tingen for å få den reparert og når den ikke er i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtale jfr. § 15 første ledd da foreligger den en mangel. Du kan kreve å få den rettet og dersom han ikke gjør det så mener jeg nå at du kan kreve å få tilbake pengene. Ville nok i første omgang truet med loven. Du har nå krav på å få den rettet da det reparasjonen ikke er i samsvar med det som er avtalt. Endret 20. oktober 2015 av Benni Lenke til kommentar
abze Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Jeg bøyde opp glasset og brukte forsiktig superlim, med godt resultat. På mailen som kvitteringen ble sendt fra er det nevnt både Lasermannen AS og mobildoktor.no, ville holdt meg unna. Endret 20. oktober 2015 av abze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå