inaktiv000 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Heisann, har dere noen forslag på bra klassisk musikk? Vet det høres litt sært ut, men det finnes faktisk noen som er svært avslappende til f. eks. matte eller programmering . Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Pachabel - Canon in D Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Debussy - Claire De Lune Greensleeves Bach - Giguetta Vivaldi - Four Seasons Nå skal det nevnes at jeg ikke har peiling på klassisk, men synes det er fine sanger Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Litt rart at dette kan komme fra en med maiden avatar, men jeg hører faktisk ofte på klassisk musikk, har ikke så nye greie på det, men som du sier cecolon, det kan være behagelig å høre på når du gjør lekser og sånt... Ellers kan du jo prøve Dimmu borgir - sorgens kammer, ikke akkurat klassisk, men veldig bra sang! Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Ikke at det akkurat er klassisk musikk, men min Iron Maiden favoritt: Blood Brothers...inneholder trekk av klassisk musikk. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Hvis du skal ha metal musikk med trekk av klassisk så kan du jo laste ned Call of Ktulu av Metallica... Komposisjonen ligner veldig mye på et klassisk stykke... Men dette ble vel litt OT... jaja : Endret 13. november 2003 av SBS Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Gustav Holst - Planetene Modeste Mussorskij - Bilder fra en utstilling Klassisk musikk med baller!!! jacob Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg vil anbefale enten Bond eller Vanessa Mae - Klassisk med en vri... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Som jobbmusikk ville jeg anbefalt noe fra barokken, det er faktisk bevist at musikk fra den tiden hjelper deg å konsentrere deg bedre enn de fleste andre typer musikk, uansett om du liker det eller ikke. Bach, Vivaldi, Haydn, Haendel er ok. Men ellers er det mange andre bra forslag, men det var vel klassisk du spurte om?? : Ellers ville jeg anbefalt Jan Garbarek, Dreamtheater og Blind Guardian. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 IRON MAIDEN! kødda... Enya er HERLIG laxe musikk! Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Edvard Grieg ruler gata Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Har tonnevis med klassisk (og annen også egentlig) musikk, men mange av disse er spesiellt fine synes jeg (spesiellt i "Piano-versjon"!): En reise igjennom livet fra start til slutt i form av følelser: Satie - Gymnopëdie II (den ULTIMATE slappe av sangen, garantert! finn frem stearinlysene og la oss danse en stille vals kjære! ) Maurice Ravel - Bolero (ok .. nok dansing .. nå er det *kose tid* saakte og leeenge) Macdowell - To a Wild Rose (ååhh-- dama mi.. kom hææær! ) Johan Sebastian Bach - Toccata and Fuge in D minor (-D-ramatisk! ..spesiellt omtrent i midten) Grieg - Cradle Song (ååhh-- fin ) Debussy - Claire de Lune (mmh.. ) Schumann - Träumerei (jeg er stuck i dette stadiet forever, derav nicket mitt) Brahms - Waltz No. 15 (ahhh.... ) Chopin - Etuede, Op. 10 No. 5 (black keys) ( morsom! ) Chopin - Fantasie-impromptu (dramatisk, melodiøs, vakker og komplisert; fin ) Mozart - Ronda alla turca (denne er gøyal da) Dvorak - Humoresque ( "livet er rart" ) Beetoven - Minuet in G (rolig, behersket og melodiøs) Johan Sebastian Bach - Air on the G-string from suite No. 3 in D (alt går mot en slutt) Mozart - Lacrimosa (..og når alt er over og døden står for tur; er alt surt: Mozart har mistet synet og er blind, og kjenner at han er i ferd med å døø ..*hikst*.. :gråte: ) ..det finnes mange flere som jeg ikke kommer på sånn i farta. Endret 14. november 2003 av daysleper Lenke til kommentar
kain Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Celtisk musikk Gregorian master of chant Vangelis Dette er veldig avslappende musikk Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Vangelis er g-e-n-i-a-l-t! Beste albumet må vel være "Blade Runner" (fra filmen). *sette på Love Theme -- og Memories of Green* Endret 14. november 2003 av daysleper Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Blue Danube er flott, og passer flott i 2001. (sample nr fire nede på siden) Endret 14. november 2003 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hvis du liker kormusikk så er Bramhs' "Et tysk Requiem" utrolig fint, får gåsehud av den! Og Brahms fiolinkonsert. Ellers så er jeg helt enig med den som foreslo barokk musikk, genialt å jobbe til. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Tja... MYE å velge i her. Du kan jo starte med: Dietrich Buxtehude - Membra Jesu Nostri Richard Straus - Metamorfosen Antonin Dvórak - Messe i D moll Gabriel Faure - Requiem Krzysztof Penderecki - De Profondis Arvo Pärt - Te Deum Ludwig van Beethowen - Strykekvartet opus 131 Dette er MUSIKK. Men hvis du skal ha støyskjerm når du koder kan du vel like gjerne kjøpe deg en eller annen "best off classics" dobbeltcd til 100,- Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Hvis du faktisk skal ut og kjøpe en cd, så kan jeg anbefale "Italienske barokk favoritter" fra Naxos. Når man setter på den, er det nesten så man kan føle bekken sildre mellom tærne i sommersola. Ellers bruker jeg faktisk Prodigy når jeg trenger å konsentrere meg. Da hamrer jeg ut kode så knappene spruter... :nice: Endret 14. november 2003 av Tjohei Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) klassisk musikk er ikke akurat den sjangeren jeg hører mest på, men synes det er genialt fordi (spes filmmusikk _armageddon - launch_ / the rock) Jeg har stor interesse innen lyd, og kan derfor anbefale track nr. 6 på ljudia cd'n, som jeg personlig synes er genial Denne må du bare høre! du får hele cdn for noen få skarve kronestykker fra ljudiakatalogen eller deres webside. LOV meg at du hører den! (last den ned for min del) når det gjelder avslappningsmusikk har jeg bruk albumet "Nirwana" av Ayla (DJ Tandu) i 3 år . Dette er god rolig trance med utmerket lyd. Ikke intensivt, men bare koselig! Dette er stort sett bare det albumet jeg bruker til sånt (har jo såklart prøvd mye annet...) Endret 15. november 2003 av DJ-JK Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Mye bra filmmusikk som duger også f.eks: Dreamcather Soundtrack Signs Soundtrack Vangelis - Conquest of paradise Soundtrack X files - soundtrack (serien ikke filmen) The rock - Soundtrack o.s.v. masse bra på film :nice: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå