Gå til innhold

Klassisk musikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jobbmusikk ville jeg anbefalt noe fra barokken, det er faktisk bevist at musikk fra den tiden hjelper deg å konsentrere deg bedre enn de fleste andre typer musikk, uansett om du liker det eller ikke.

 

Bach, Vivaldi, Haydn, Haendel er ok.

Men ellers er det mange andre bra forslag, men det var vel klassisk du spurte om?? :p:

 

Ellers ville jeg anbefalt Jan Garbarek, Dreamtheater og Blind Guardian.

Lenke til kommentar

Har tonnevis med klassisk (og annen også egentlig) musikk, men mange av disse er spesiellt fine synes jeg (spesiellt i "Piano-versjon"!):

 

En reise igjennom livet fra start til slutt i form av følelser:

 

Satie - Gymnopëdie II (den ULTIMATE slappe av sangen, garantert! finn frem stearinlysene og la oss danse en stille vals kjære! :lol: )

Maurice Ravel - Bolero (ok .. nok dansing .. nå er det *kose tid* saakte og leeenge)

Macdowell - To a Wild Rose (ååhh-- dama mi.. kom hææær! :love: )

Johan Sebastian Bach - Toccata and Fuge in D minor (-D-ramatisk! ..spesiellt omtrent i midten)

Grieg - Cradle Song (ååhh-- fin :) )

Debussy - Claire de Lune (mmh.. )

Schumann - Träumerei (jeg er stuck i dette stadiet forever, derav nicket mitt)

Brahms - Waltz No. 15 (ahhh.... :) )

Chopin - Etuede, Op. 10 No. 5 (black keys) ( morsom! )

Chopin - Fantasie-impromptu (dramatisk, melodiøs, vakker og komplisert; fin :) )

Mozart - Ronda alla turca (denne er gøyal da)

Dvorak - Humoresque ( :lol: "livet er rart" )

Beetoven - Minuet in G (rolig, behersket og melodiøs)

Johan Sebastian Bach - Air on the G-string from suite No. 3 in D (alt går mot en slutt)

Mozart - Lacrimosa (..og når alt er over og døden står for tur; er alt surt: Mozart har mistet synet og er blind, og kjenner at han er i ferd med å døø ..*hikst*.. :gråte: )

 

..det finnes mange flere som jeg ikke kommer på sånn i farta. :)

Endret av daysleper
Lenke til kommentar

Tja... MYE å velge i her. Du kan jo starte med:

 

Dietrich Buxtehude - Membra Jesu Nostri

Richard Straus - Metamorfosen

Antonin Dvórak - Messe i D moll

Gabriel Faure - Requiem

Krzysztof Penderecki - De Profondis

Arvo Pärt - Te Deum

Ludwig van Beethowen - Strykekvartet opus 131

 

Dette er MUSIKK. Men hvis du skal ha støyskjerm når du koder

kan du vel like gjerne kjøpe deg en eller annen "best off classics"

dobbeltcd til 100,-

Lenke til kommentar

Hvis du faktisk skal ut og kjøpe en cd, så kan jeg anbefale "Italienske barokk favoritter" fra Naxos. Når man setter på den, er det nesten så man kan føle bekken sildre mellom tærne i sommersola.

 

Ellers bruker jeg faktisk Prodigy når jeg trenger å konsentrere meg. Da hamrer jeg ut kode så knappene spruter... :nice:

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

klassisk musikk er ikke akurat den sjangeren jeg hører mest på, men synes det er genialt fordi (spes filmmusikk _armageddon - launch_ / the rock)

 

Jeg har stor interesse innen lyd, og kan derfor anbefale track nr. 6 på ljudia cd'n, som jeg personlig synes er genial :) Denne må du bare høre! du får hele cdn for noen få skarve kronestykker fra ljudiakatalogen eller deres webside. LOV meg at du hører den! (last den ned for min del)

 

når det gjelder avslappningsmusikk har jeg bruk albumet "Nirwana" av Ayla (DJ Tandu) i 3 år . Dette er god rolig trance med utmerket lyd. Ikke intensivt, men bare koselig! Dette er stort sett bare det albumet jeg bruker til sånt (har jo såklart prøvd mye annet...)

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...