Gå til innhold

Er 87 mV en farlig voltage på MSI GTX 970?


MrCusNT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en hardwarelimit bygget inn, så man kan ikkje kjøre på mere spenning enn ~1.275v med software. Selv med denne spenningen så dør ikkje kortet, det blir bare varmere og vil throttle om det blir for varmt.

 

Det er veldig vanlig å klare å overklokke gtx 970 fra 1450-1550mhz.

Dette var en gladnyhet :) Jeg har bare nådd +140 uten å bruke den så dette vil nok gjøre susen :D
Lenke til kommentar

Meh.. Har kjørt sånn siden kortet kom ut ved release jeg.. Null stress. Digger kortet.

Jeg får 1501 mhz på boost core clock.. Har ikke prøvd å dra voltage enda lenger fordi det metter mitt behov mer enn nok.

 

oixjjr.jpg

 

edit: Kopier disse innstillingene for best effekt/mest stabilitet.

Kan også skrive under på at disse innstillingene har ikke gjort noe skade på kortet,

eneste innstilling du ikke ser på bildet er at Temp limit bør settes til 80 grader celcius

(som en sånn sikkerhets precaution) just in case :)

Eneste problemet jeg har med overclockingen er at visse gamle programmer som ikke kjører optimal V-Sync da blir 185+/1501mhz i Boost core clock litt mye og spille(ne) krasjer så må låse V-SYNC på disse programmene evt sette en stabil max hastighet på core clock for ellers det som skjer er at programmet tar effekt etter behov og effektkurven på core clock går opp og ned i en himla fart og da krasjer det jo til slutt.

Typisk på Half Life 2 / CS:S men det er uansett ikke verdens undergang.

Bare overclock og vær glad. Kortet tåler det helt fint. MSI GTX 970 er ett knallkjøp. Mye futt for penga.

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

Meh.. Har kjørt sånn siden kortet kom ut ved release jeg.. Null stress. Digger kortet.

Jeg får 1501 mhz på boost core clock.. Har ikke prøvd å dra voltage enda lenger fordi det metter mitt behov mer enn nok.

 

oixjjr.jpg

 

edit: Kopier disse innstillingene for best effekt/mest stabilitet.

Kan også skrive under på at disse innstillingene har ikke gjort noe skade på kortet,

eneste innstilling du ikke ser på bildet er at Temp limit bør settes til 80 grader celcius

(som en sånn sikkerhets precaution) just in case :)

Eneste problemet jeg har med overclockingen er at visse gamle programmer som ikke kjører optimal V-Sync da blir 185+/1501mhz i Boost core clock litt mye og spille(ne) krasjer så må låse V-SYNC på disse programmene evt sette en stabil max hastighet på core clock for ellers det som skjer er at programmet tar effekt etter behov og effektkurven på core clock går opp og ned i en himla fart og da krasjer det jo til slutt.

Typisk på Half Life 2 / CS:S men det er uansett ikke verdens undergang.

Bare overclock og vær glad. Kortet tåler det helt fint. MSI GTX 970 er ett knallkjøp. Mye futt for penga.

Hei. Denne funker veldig bra, men spill som crysis crasher. Det står at programmet har blitt blokkert tilgang til grafikkortet. Hvordan fikser jeg dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...