Gå til innhold

DayZ guide

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spawn inn ---> finn ut hvor du er ---> loot noen hus for mat/drikke/våpen ---> løp rett mot en militærbase (vest/nord-vest) ---> finn våpen/utstyr ---> profit

takk, kjapp og enkel forklaring. :) 

Spawn inn ---> finn ut hvor du er ---> loot noen hus for mat/drikke/våpen ---> løp rett mot en militærbase (vest/nord-vest) ---> finn våpen/utstyr ---> bli skutt

There, I fixed it.

eller gjør som meg, vandre rundt og finn mat og overlev i 8 timer i strekk på en 50+ server, uten å finne så mye som en håndpistol :p

Lenke til kommentar

har standalone versjonen blitt noe bedre det siste året? jeg gikk lei fordi kontrollerene føltes så dårlige. 

Kjip story bak dette spillet, de hadde store problem fra starten av. Var jo slik at bohemia (arma 3) kjøpte standalone slik at de kunne utsette spillet så deres arma 3 fikk fult fokus, tjene mer penger. (og at folk begynte å spille lignende mods i arma 3).  Dere vet jo selv hvordan utviklingen på dette spillet har vær på en periode over nesten hele 3 år siden 2012. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kan man ikke crafte endel våpen nå ? har ikke spilt på lenge.

Men Dayz er det eneste spillet jeg har aktivt sett etter nord stjernen og  brukt et kart jeg hadde skrevet ut for å orientere meg i landskapet.

Ellers var det å komme seg bort ifra spawn og håpe man fant noen loot plasser med våpen og mat.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Protip: Ikke loot ved kysten, du finner serriøst nesten ingenting.  :hrm:

Gå til den nord-vestlige delen av kartet å ta deg en løpetur rundt Nort-West Airfield og let etter helikopter "crashsites". Du kan også lete i telt og brakker rundt omkring hvor den militære avdelingen er i DayZ. 

NB: Vær på vakt, spillere er der for å nettopp gjøre det samme som deg!  :)

Lenke til kommentar

Spilte for 3 uker siden, same shit, different day... meget uspillbart og nei, spillet er enda katastrofe.

Da anbefaler jeg heller Arma 3 epoch osv, arma 3 engine er bare 20x bedre selvom den har masse feil.

Så guiden min vil noe like this:

1. Styr unna DayZ SA.

2. Kjøp Arma 3 og installer mods.

Enjoy and have fun.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Nå er arma 3 motoren den nøyaktig samme i en ny iterasjon, så den er ikke så veldig mye bedre. Har akkurat de samme legacy problemene som A2 og dayz... Men den er bedre.

Allikevel så er den nye motoren (enfusion tror jeg den het) snart klar og skal komme med 0.60 oppdateringen av dayz. Den benytter dx11 så vi kommer nok til å se vesentlige forbedringer i fps, noe som igjen kan tillate nye og flere animasjoner som igjen kanskje reduserer litt på den "clunky" følelsen Bohemia har i sine RV spill. Regner med vi ser 0,60 i developer branchen om ikke lenge, en mnd eller to (experimental).

Endret av Tuge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...