Ragnar115 Skrevet 19. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2015 Lasta ned windows 10 for nokre veker siden og nå i de siste har det vært litt problem her og der. Blant anna, spessielt låge merke til det ved bruk av diskusjon, at det kommer opp "kan ikkje koble til" og så må eg gjerne refreshe siden og så funker det.1.Eller om eg åpner flere faner, feks. om eg bruker facebook og ser flere spennende linker, så åpner eg nye faner uten å skjekke de ut med ein gang. Normalt sett vil den da loade seg selv og når eg trykker på den så kan eg lese det som står der. Nå står det gjerne ein eller anna feilkode i noen par millisekund, og så hopper siden frem. Skal seiast at eg har 50/50 nett, så det skulle ikkje vært ein faktor. Usikker på om det ble slik etter eg fekk fiber eller etter eg fekk windows 10. 2. Videoer på facebook, og på VLC og på windows sin egen spiller hakker til tider. Altså du ser gjerne at filmen har stoppet opp, og så at lyden bare "hakker". Trudde først det var internett fordi det skjedde på facebook. Så trudde eg at det kunne være mangel på oppdatering av Adobe eller slikt, men så begynte det å gjøre det på andre mediaspillere som ikkje har tilknytting til adobe (så vidt eg vet vertfall).Finnes det noe svar på hvorfor det er slik? Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2015 Fant også ut at Spotify lager "Durre" lyder i form av at musikken hakker når eg spiller musikk. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2015 Du har vel installert drivere og ikke tatt de generiske som windows installerer? Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2015 Du har vel installert drivere og ikke tatt de generiske som windows installerer? Kontakta support og fekk instalert driverene på nytt samt noen windows updates *Facepalm*. Skjekka ikkje driverene fordi eg tenkte ikkje på dem. Skal skjekke nå om pcen funker som den skal nu:P Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 21. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2015 Du har vel installert drivere og ikke tatt de generiske som windows installerer? Kontakta support og fekk instalert driverene på nytt samt noen windows updates *Facepalm*. Skjekka ikkje driverene fordi eg tenkte ikkje på dem. Skal skjekke nå om pcen funker som den skal nu:P Har problem(ene) løst seg? Jeg har samme problem som deg på video/lyd. Under avspilling av video eller musikk uansett avspiller så får jeg av og til hakking/durring. Også musepekeren stopper opp når det skjer. Hadde ikke dette problemet på win8x med samme hardware. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2015 Du har vel installert drivere og ikke tatt de generiske som windows installerer? Kontakta support og fekk instalert driverene på nytt samt noen windows updates *Facepalm*. Skjekka ikkje driverene fordi eg tenkte ikkje på dem. Skal skjekke nå om pcen funker som den skal nu:P Har problem(ene) løst seg? Jeg har samme problem som deg på video/lyd. Under avspilling av video eller musikk uansett avspiller så får jeg av og til hakking/durring. Også musepekeren stopper opp når det skjer. Hadde ikke dette problemet på win8x med samme hardware. Blitt nesten værre. Skal gjennom noen andre steg og se om det blir bedre. Snakker med ein fra supportn på chat så vi får no se Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2015 Du har vel installert drivere og ikke tatt de generiske som windows installerer? Kontakta support og fekk instalert driverene på nytt samt noen windows updates *Facepalm*. Skjekka ikkje driverene fordi eg tenkte ikkje på dem. Skal skjekke nå om pcen funker som den skal nu:P Har problem(ene) løst seg? Jeg har samme problem som deg på video/lyd. Under avspilling av video eller musikk uansett avspiller så får jeg av og til hakking/durring. Også musepekeren stopper opp når det skjer. Hadde ikke dette problemet på win8x med samme hardware. Snarere blitt værre nesten (eller like gale) Har kontakt med support Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Du har vel installert drivere og ikke tatt de generiske som windows installerer? Kontakta support og fekk instalert driverene på nytt samt noen windows updates *Facepalm*. Skjekka ikkje driverene fordi eg tenkte ikkje på dem. Skal skjekke nå om pcen funker som den skal nu:P Har problem(ene) løst seg? Jeg har samme problem som deg på video/lyd. Under avspilling av video eller musikk uansett avspiller så får jeg av og til hakking/durring. Også musepekeren stopper opp når det skjer. Hadde ikke dette problemet på win8x med samme hardware. Trur det løste seg nå! Og takk og lov for det. Det er 2 ting du kan gjøre. Første tingen er å lage ein ny bruker, ho argumenterte for at windows 10 hadde ein flaw som gjore at ofte så ville filer bli ødelagt når man gjekk fra eit gammelt operativsystem til win10 (eller noe i den duren). 1. Her er instruksjonene hvordan man gjør det slik ho gjore det: HOW TO MAKE ANEW USER OPEN ACOMMAND PROMPT run as admin (hold windows logo key at your keyboard + x_ select command prompt as admin a black windows will pop up and then type the following command net user (the name that you want to create ) /add ex net user Test /add hit enter net localgroup administrators (the name that you want to create ) /add (note this is only when you are making a user and you want all the previlieg or you want to be an administrators) ex. net localgroup administrators Test /add hit enter 2. Om problemet skulle være likt der så var det drivere sannsynligvis. Om du har AMD er det garantert det som er saken ettersom AMD kom ut med ein beta versjon av Cataclysm som er ment for windows 10, som du ikkje får igjennom windows update, eller om du manuelt går inn på Device Manager og oppdaterer der. Her er linken til nye driveren: http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64og så velger du 15.10 Beta "latest version". Ble faktisk lagt ut for 11 dager siden :O Håper dette løser problemet, om ikkje kan du evt. høre med de ved å åpne appen "Contact Support" og på Apps -> Technical o.s.v Endret 21. oktober 2015 av Ragnar115 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 22. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg hadde også during i headsettet, men dette var fordi jeg skrudde opp volumet på headsettet og windows til maks og justerte med forsterkeren jeg har tilkoblet. Når jeg skrudde ned volumet kun på headsettet var det tilbake til normalen. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 30. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Du har vel installert drivere og ikke tatt de generiske som windows installerer? Kontakta support og fekk instalert driverene på nytt samt noen windows updates *Facepalm*. Skjekka ikkje driverene fordi eg tenkte ikkje på dem. Skal skjekke nå om pcen funker som den skal nu:P Har problem(ene) løst seg? Jeg har samme problem som deg på video/lyd. Under avspilling av video eller musikk uansett avspiller så får jeg av og til hakking/durring. Også musepekeren stopper opp når det skjer. Hadde ikke dette problemet på win8x med samme hardware. Trur det løste seg nå! Og takk og lov for det. Det er 2 ting du kan gjøre. Første tingen er å lage ein ny bruker, ho argumenterte for at windows 10 hadde ein flaw som gjore at ofte så ville filer bli ødelagt når man gjekk fra eit gammelt operativsystem til win10 (eller noe i den duren). 1. Her er instruksjonene hvordan man gjør det slik ho gjore det: HOW TO MAKE ANEW USER OPEN ACOMMAND PROMPT run as admin (hold windows logo key at your keyboard + x_ select command prompt as admin a black windows will pop up and then type the following command net user (the name that you want to create ) /add ex net user Test /add hit enter net localgroup administrators (the name that you want to create ) /add (note this is only when you are making a user and you want all the previlieg or you want to be an administrators) ex. net localgroup administrators Test /add hit enter 2. Om problemet skulle være likt der så var det drivere sannsynligvis. Om du har AMD er det garantert det som er saken ettersom AMD kom ut med ein beta versjon av Cataclysm som er ment for windows 10, som du ikkje får igjennom windows update, eller om du manuelt går inn på Device Manager og oppdaterer der. Her er linken til nye driveren: http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64og så velger du 15.10 Beta "latest version". Ble faktisk lagt ut for 11 dager siden :O Håper dette løser problemet, om ikkje kan du evt. høre med de ved å åpne appen "Contact Support" og på Apps -> Technical o.s.v Clean install med nvidia.. Jeg får høre med ho dama fra Microsoft Men seriøst, det er lyd/dpc latency problemer med win10. Gleder meg til fall update eller hva de har nå valgt å kalle det. Endret 30. oktober 2015 av Kneipp Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2015 Du har vel installert drivere og ikke tatt de generiske som windows installerer? Kontakta support og fekk instalert driverene på nytt samt noen windows updates *Facepalm*. Skjekka ikkje driverene fordi eg tenkte ikkje på dem. Skal skjekke nå om pcen funker som den skal nu:P Har problem(ene) løst seg? Jeg har samme problem som deg på video/lyd. Under avspilling av video eller musikk uansett avspiller så får jeg av og til hakking/durring. Også musepekeren stopper opp når det skjer. Hadde ikke dette problemet på win8x med samme hardware. Trur det løste seg nå! Og takk og lov for det. Det er 2 ting du kan gjøre. Første tingen er å lage ein ny bruker, ho argumenterte for at windows 10 hadde ein flaw som gjore at ofte så ville filer bli ødelagt når man gjekk fra eit gammelt operativsystem til win10 (eller noe i den duren). 1. Her er instruksjonene hvordan man gjør det slik ho gjore det: HOW TO MAKE ANEW USER OPEN ACOMMAND PROMPT run as admin (hold windows logo key at your keyboard + x_ select command prompt as admin a black windows will pop up and then type the following command net user (the name that you want to create ) /add ex net user Test /add hit enter net localgroup administrators (the name that you want to create ) /add (note this is only when you are making a user and you want all the previlieg or you want to be an administrators) ex. net localgroup administrators Test /add hit enter 2. Om problemet skulle være likt der så var det drivere sannsynligvis. Om du har AMD er det garantert det som er saken ettersom AMD kom ut med ein beta versjon av Cataclysm som er ment for windows 10, som du ikkje får igjennom windows update, eller om du manuelt går inn på Device Manager og oppdaterer der. Her er linken til nye driveren: http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64og så velger du 15.10 Beta "latest version". Ble faktisk lagt ut for 11 dager siden :O Håper dette løser problemet, om ikkje kan du evt. høre med de ved å åpne appen "Contact Support" og på Apps -> Technical o.s.v Clean install med nvidia.. Jeg får høre med ho dama fra Microsoft Men seriøst, det er lyd/dpc latency problemer med win10. Gleder meg til fall update eller hva de har nå valgt å kalle det. Sliter enda....funka vist ikkje likevel, nå skal det seiast at eg tasta bare den "nye" profilen litt, og det virker som problemet er dempa til ein slik grad at det ikkje er sjukt irriterende. Men forstatt ganske irriterende. 1 Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 4. november 2015 Rapporter Del Skrevet 4. november 2015 Du har vel installert drivere og ikke tatt de generiske som windows installerer? Kontakta support og fekk instalert driverene på nytt samt noen windows updates *Facepalm*. Skjekka ikkje driverene fordi eg tenkte ikkje på dem. Skal skjekke nå om pcen funker som den skal nu:P Har problem(ene) løst seg? Jeg har samme problem som deg på video/lyd. Under avspilling av video eller musikk uansett avspiller så får jeg av og til hakking/durring. Også musepekeren stopper opp når det skjer. Hadde ikke dette problemet på win8x med samme hardware. Trur det løste seg nå! Og takk og lov for det. Det er 2 ting du kan gjøre. Første tingen er å lage ein ny bruker, ho argumenterte for at windows 10 hadde ein flaw som gjore at ofte så ville filer bli ødelagt når man gjekk fra eit gammelt operativsystem til win10 (eller noe i den duren). 1. Her er instruksjonene hvordan man gjør det slik ho gjore det: HOW TO MAKE ANEW USER OPEN ACOMMAND PROMPT run as admin (hold windows logo key at your keyboard + x_ select command prompt as admin a black windows will pop up and then type the following command net user (the name that you want to create ) /add ex net user Test /add hit enter net localgroup administrators (the name that you want to create ) /add (note this is only when you are making a user and you want all the previlieg or you want to be an administrators) ex. net localgroup administrators Test /add hit enter 2. Om problemet skulle være likt der så var det drivere sannsynligvis. Om du har AMD er det garantert det som er saken ettersom AMD kom ut med ein beta versjon av Cataclysm som er ment for windows 10, som du ikkje får igjennom windows update, eller om du manuelt går inn på Device Manager og oppdaterer der. Her er linken til nye driveren: http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64og så velger du 15.10 Beta "latest version". Ble faktisk lagt ut for 11 dager siden :O Håper dette løser problemet, om ikkje kan du evt. høre med de ved å åpne appen "Contact Support" og på Apps -> Technical o.s.v Clean install med nvidia.. Jeg får høre med ho dama fra Microsoft Men seriøst, det er lyd/dpc latency problemer med win10. Gleder meg til fall update eller hva de har nå valgt å kalle det. Sliter enda....funka vist ikkje likevel, nå skal det seiast at eg tasta bare den "nye" profilen litt, og det virker som problemet er dempa til ein slik grad at det ikkje er sjukt irriterende. Men forstatt ganske irriterende. Ja, jeg synes også det er irriterende. Men vi er ikke alene om dette problemet så jeg tenker kanskje Microsoft får fikset dette etter hvert. Hvis man googler 'windows 10 dpc latency' så får man f.eks denne http://www.overclock.net/t/1567621/windows-10-high-dpc-latency I tillegg så er det viktig å ha nyeste drivere vil jeg tro Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 20. november 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. november 2015 Du har vel installert drivere og ikke tatt de generiske som windows installerer? Kontakta support og fekk instalert driverene på nytt samt noen windows updates *Facepalm*. Skjekka ikkje driverene fordi eg tenkte ikkje på dem. Skal skjekke nå om pcen funker som den skal nu:P Har problem(ene) løst seg? Jeg har samme problem som deg på video/lyd. Under avspilling av video eller musikk uansett avspiller så får jeg av og til hakking/durring. Også musepekeren stopper opp når det skjer. Hadde ikke dette problemet på win8x med samme hardware. Trur det løste seg nå! Og takk og lov for det. Det er 2 ting du kan gjøre. Første tingen er å lage ein ny bruker, ho argumenterte for at windows 10 hadde ein flaw som gjore at ofte så ville filer bli ødelagt når man gjekk fra eit gammelt operativsystem til win10 (eller noe i den duren). 1. Her er instruksjonene hvordan man gjør det slik ho gjore det: HOW TO MAKE ANEW USER OPEN ACOMMAND PROMPT run as admin (hold windows logo key at your keyboard + x_ select command prompt as admin a black windows will pop up and then type the following command net user (the name that you want to create ) /add ex net user Test /add hit enter net localgroup administrators (the name that you want to create ) /add (note this is only when you are making a user and you want all the previlieg or you want to be an administrators) ex. net localgroup administrators Test /add hit enter 2. Om problemet skulle være likt der så var det drivere sannsynligvis. Om du har AMD er det garantert det som er saken ettersom AMD kom ut med ein beta versjon av Cataclysm som er ment for windows 10, som du ikkje får igjennom windows update, eller om du manuelt går inn på Device Manager og oppdaterer der. Her er linken til nye driveren: http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64og så velger du 15.10 Beta "latest version". Ble faktisk lagt ut for 11 dager siden :O Håper dette løser problemet, om ikkje kan du evt. høre med de ved å åpne appen "Contact Support" og på Apps -> Technical o.s.v Clean install med nvidia.. Jeg får høre med ho dama fra Microsoft Men seriøst, det er lyd/dpc latency problemer med win10. Gleder meg til fall update eller hva de har nå valgt å kalle det. Sliter enda....funka vist ikkje likevel, nå skal det seiast at eg tasta bare den "nye" profilen litt, og det virker som problemet er dempa til ein slik grad at det ikkje er sjukt irriterende. Men forstatt ganske irriterende. Ja, jeg synes også det er irriterende. Men vi er ikke alene om dette problemet så jeg tenker kanskje Microsoft får fikset dette etter hvert. Hvis man googler 'windows 10 dpc latency' så får man f.eks denne http://www.overclock.net/t/1567621/windows-10-high-dpc-latency I tillegg så er det viktig å ha nyeste drivere vil jeg tro Kom fram til at det eg har må nesten være eit virus. Fekk det på ein anna pc med windows 7 (eller 8, er ikkje min pc, er bare ein anna pc i huset). Trur eg har klart å spre virus igjennom ruter, trudde ikkje det var mulig, men men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå