DaRe_deVIl Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg har nettopp fått meg ny pc, men jeg får ikke internetten til å fungere på den nye.?..? Jeg trådløst nettverk, mottaker : D-Link DI713P[Wireless gateway], og ORiNOCO sender,, problemet er at jeg bare får sendt og ikke mottatt noe, f.eks sent : 7000 bytes, recived : 0 ,, Det er veldig kjedelig i og med at jeg er avhengig av internett.. Trenger hjelp fort! Lenke til kommentar
entotre Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Litt utfyllende informasjon hadde gjort seg. Er f.eks. den nye PC'en den eneste i det trådløse nettverket som ikke kommer på nett? Eller er dette den første maskinen som skal på nett med trådløst? Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Oii, det gikk litt fort. Den gamle pcen min funket helt fett med trådløst internett og, alle de andre (en annen, med trådløs) funker også. Så jeg skjønner ikke hva som er galt. Den funker, men jeg får ikke internett.. Lenke til kommentar
entotre Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 OK. Da antar vi at det er kontakt mellom aksesspunktet ditt og internettforbindelsen. Får du pinget aksesspunktet/ruteren som du skal ha kontakt med? Du skal kunne søke etter tilgjengelige trådløse nettverk, har du satt opp nettverket med kryptering kan du f.eks. forsøke å disable det midlertidig for å se om du da får kontakt. Gjør du det, er det i så fall opsettet på krypteringen som er feil. Får du ikke kontakt, bør du sjekke drivere til kort etc. kanskje? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hmm.. bruker du dhcp eller fast ip? i så tilfelle har du husket å sitlle disse riktig. Det vil vises som nettverkstrafikk dersom den søker etter addresse fra en dhcp-server, men ikke får noe svar.. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Jeg er veldig njub og jeg kan ikke noe om sånt.. ! Det er kontakt mellom sender og mottaker, men jeg får ikke mottatt noe, jeg bare sender ut.. Vi har firewall så vi sender ingen filer til hverandre. Men det har alltid funket før.. Hvrodan sjekker jeg om jeg bruker fast ip eller dhcp? Får du pinget aksesspunktet/ruteren som du skal ha kontakt med og hva mener du med det? Jeg kan nesten ingenting om nettverk, så dere må nok forklare det litt enklere. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Det han mener er om du får kontakt med den trådløse boksen ved å pinge den. For å pinge åpner du command [ Start Meny - Kjør - og skriver cmd ] Så skriver du ping og IP adresseen til den trådløse boksen. Det er vanligvis 192.168.1.1 eller noe lignende. Får du kontakt så vil du se det. Lenke til kommentar
entotre Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 I og med at du sier at du har liten peiling på dette, utelukker jeg at du har satt opp noen kryptering. 1. Du må sette nettverkskortet til å motta IP-adresse automatisk. Dette gjør du ved å høyreklikke på "My network connections"/"Mine nettverkssteder" på skrivebordet og velge "Properties". Høyreklikk så på nettverkstilkoblingen/det trådløse kortet. Velg "Properties", merk "Internet Protocol (TCP(IP) og velg "Properties". Her setter du at kortet skal motta instillinger automatisk (velg det øverste alternativet i begge "boksene"). 2. Hvis aksesspunktet deler ut IP-adresser (noe som er mest trolig) skal du da få kontakt. 3. For å pinge aksesspunktet ser du i manualen hva som er oppgitt som IP-adresse for dette. Mest sannsynlig er det noe liknende den IP-adressen "atticus" beskrev i forrige post. Fremgangsmåten er slik han forklarer. Du ser om du får svar, og du skal i utgangspunktet få fire svar når du pinger. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Jeg har gjort "punkt 1." men, jeg skjønner ikke noe av det 2. og 3. Jeg har kontakt med D-Linken, men jeg får ikke internett.. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Jeg skjønner at det er vanskelig for dere å forklare det for meg, men når jeg vet såpass lite om slikt som "pinge" osv,, så er det veldig vanskelig for meg også. Men jeg håper vi finner en løsning på problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå