Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjernerystelse?

apekatt828

Anbefalte innlegg

Hallo jeg var på skolen idag og jeg ble slått med flathand dritt hardt i bakhodet. jeg dro hjem når skolen var ferdig og lagg meg og sov siden jeg var trøtt. når jeg voknet fikk jeg litt vondt i hodet men jeg lurer på om hva er sjangsen att jeg har hjernerystelse?? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man ikke besvimer er det knakende liten sjanse for at det er rystelse i den forstand. 

Det er det første legevakta maser om når kona ringer ned etter de fikk en badeball i hodet. 

Du sier de ikke svimet av? God kveld pip pip , så legger de på. 

Lenke til kommentar

Man skal ikke få så voldsom hjernerystelse før man opplever å bli borte en stund. Jeg opplevde det for 26 år siden. Husker jeg ble kjørt hjem, og spurte gang på gang om jeg var i en drøm, rett og slett fordi jeg ikke husket at jeg hadde spurt om den for 10 sekunder siden. Jeg kom til meg selv på sofaen hjemme og husker det var som å våkne etter en drøm.

Dersom man får hjernerystelse er normal prosedyre å vekke den skadede en gang i timen det første døgnet for å se at man får kontakt med vedkommende.

Jeg tror ikke du har fått hjernerystelse, siden du ikke beskrev noen form for symptomer som kunne tyde på det. Det som derimot kan ha skjedd er at dine muskler i nakke og oppover i hodet har reagert på slaget og ikke klarte å slappe av umiddelbart, noe som gjør at musklene blir veldig stive og man får smerte som brer seg rundt i hodet. Dette er helt ufarlig. Det er litt av det samme som skjer når man får whiplash. Det er en fysisk reaksjon som kommer etter en hendelse man er uforberedt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...