YoYotama Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Heisann, vil begynne med å si at det er mulig jeg er litt off topic. Det har seg slik at jeg har kjøpt ny radio til bilen, men hver gang jeg slår av bilen glemmer enheten alle radiokanaler og innstillinger jeg har endret. Jeg googla litt og fant ut at jeg kunne prøve å bytte den gule og den røde kabelen, og at dette mest sannsynelig ville løse problemet mitt. Lurte da på om det var noen stor risiko med tanke på brann og slikt når man gjør dette, og om det er en enkel jobb? Lenke til kommentar
Woff Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Problemet er vel heller at den gule kabelen skal ha konstant 12V fra bilen for å beholde minne og drive eventuell klokke, mens den røde skal styres over en (eventuell) radioutgang for at radioen ikke skal tappe batteriet når tenning er helt av. OBS: Jeg har IKKE sjekket dokumentasjonen på bilradioen, bare sånn jeg er vant til at dette gjøres.. Du skriver jo faktisk løsningen når jeg leser spørsmålet ditt bedre! Prøv å bytte om de to. Den ene av de skal ha 12V hele tiden, noe du kanskje kan sjekke? Endret 19. oktober 2015 av Woff Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Du har sikkert en VAG, og der er det omvendt, så det er bare å bytte om... Gul og rød pleier å ha skjøt med plugger, så det er bare å dra de frahverandre og bytte Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Alternativ kan du kjøpe et ISO-skjøtestykke med omkoblingsmulighet. Har kjøpt dette på biltema tidligere, men regner med at de har dette overalt. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Alternativ kan du kjøpe et ISO-skjøtestykke med omkoblingsmulighet. Har kjøpt dette på biltema tidligere, men regner med at de har dette overalt. Det er plugger til gul og rød på ledningsnettet til Pioneer-spilleren, slik at de enkelt kan byttes om på, så han skal ikke behøve å kjøpe noe ekstra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Go Pioneer! Dersom man har valgt noe annet enn Pioneer, som ikke har muligheten for å velge dette i standard kabelsett, er et skjøtestykke med omkoblingsmulighet en enkel vei å gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå