Gå til innhold

SAMLETEST: Dette er høstens beste mobiltelefoner


Anbefalte innlegg

 

 

"Best" faktisk.

For hvem da? I forhold til hva da? For hvilket bruk da?

"En av disse er best".... Når man har èn med iOS, èn med WP og èn med Android, så skal èn være best?

Idioter.

 

Har folk totalt mistet evnen til å tolke en tekst?

 

AtW

Neppe.

 

Men når en tekst/test MÅ tolkes på veldig mange ulike måter, så mister vel egentlig testen sin hensikt, ikke sant?

 

 

Er vel ikke værre med sånne lister enn med personer som blindt følger ett merke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

"Best" faktisk.

For hvem da? I forhold til hva da? For hvilket bruk da?

"En av disse er best".... Når man har èn med iOS, èn med WP og èn med Android, så skal èn være best?

Idioter.

 

Har folk totalt mistet evnen til å tolke en tekst?

 

AtW

Neppe.

 

Men når en tekst/test MÅ tolkes på veldig mange ulike måter, så mister vel egentlig testen sin hensikt, ikke sant?

 

 

Er vel ikke værre med sånne lister enn med personer som blindt følger ett merke?

 

 

Nå er det vel stort sett ganske vanlig at man handler med en leverandør man er fornøyd med. Da vet man stort sett hva man får og kan forvente at det man kjøper er noe som dekker ens behov på en god måte.

 

Det er først når denne leverandøren ikke lenger leverer noe man er fornøyd med at det er noen god grunn til å se etter andre.

 

Det handler ikke om det du, litt nedlatende, beskriver som å blindt følge ett merke, men altså å gjøre beslutninger som gjør at man selv er fornøyd.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

"Best" faktisk.

For hvem da? I forhold til hva da? For hvilket bruk da?

"En av disse er best".... Når man har èn med iOS, èn med WP og èn med Android, så skal èn være best?

Idioter.

 

Har folk totalt mistet evnen til å tolke en tekst?

 

AtW

Neppe.

 

Men når en tekst/test MÅ tolkes på veldig mange ulike måter, så mister vel egentlig testen sin hensikt, ikke sant?

 

 

Er vel ikke værre med sånne lister enn med personer som blindt følger ett merke?

 

 

Nå er det vel stort sett ganske vanlig at man handler med en leverandør man er fornøyd med. Da vet man stort sett hva man får og kan forvente at det man kjøper er noe som dekker ens behov på en god måte.

 

Det er først når denne leverandøren ikke lenger leverer noe man er fornøyd med at det er noen god grunn til å se etter andre.

 

Det handler ikke om det du, litt nedlatende, beskriver som å blindt følge ett merke, men altså å gjøre beslutninger som gjør at man selv er fornøyd.

 

 

Og da er vel slike lister kanskje bra siden enkelte får opp øynene for andre merker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Ok, du får vel heller mene at det er bedre å påstå at man vet det beste for alle, uavhengig av individuelle behov, og at det er liten hensikt å gi folk informasjon der de faktisk må gjøre et minimum av vurdering selv. Personlig mener jeg det er en lite hensiktsmessig måte å gjøre det på.

 

AtW

 

???

 

Påstår jeg at noen vet det beste for alle, uavhengig av individuelle behov?

 

Hvordan klare du å lese deg frem til det?

 

 

Nei, du mener at det er det testen burde gjøre. Fordi det er konsekvensen av en test som ikke skal tolkes av leseren.

 

AtW

 

 

Nei, AtW. Jeg mener at sånne tester generelt har liten verdi og stort sett uten hensikt og betydning. De fleste såkalte tester av denne typen gir ikke noe endelig svar, de kan selvsagt heller ikke det, og da blir testene først og fremst gjort for å fylle noen sider i media og deretter skape annonseinntekter fra de som kommer høyt opp i testene.

 

Artig det, men ikke særlig bra for forbrukere...:-)

 

 

Du får la det være din vurdering at ting som ikke gir et "endelig svar" er verdiløs informasjon, jeg er ikke enig, det er nemlig gjerne ikke slik at det ofte finne folk som gidder å sette seg inn i alle fasetter av dine behov og servere deg det eksakt rette valget med teskje. Litt må man jobbe selv også.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 og selv om de tekniske spesifikasjonene er bedre på papiret - hadde 930 både bedre skjerm og kamera mtp klarhet, sortnivå og farge.

 

 

Dette er det dummeste jeg har lest i dag. Først av alt så har Samsungs telefoner, siden Galaxy S5, blitt testet grundig og vurdert for å ha overlegne skjermer på markedet: fullstendig overlegne i visningsvinkler, lysstyrke, fargegjengivelse, kontraster. osv enn andre konkurrenter. Din Nokia 930, som også har AMOLED-skjerm, har sin panel levert av Samsung, med skjermteknologi fra Galaxy S4s generasjon. Men du viser tydelig at du ikke vet hva du snakker om, når du skriver at 930 har bedre sortnivå enn Galaxy S6: hvordan i helsike kan din 930 ha bedre sortnivå enn Samsungs Galaxy S6, når sortnivået på både Galaxy S6 og Nokia 930 er lik null?

Endret av La Menthe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

"Best" faktisk.

For hvem da? I forhold til hva da? For hvilket bruk da?

"En av disse er best".... Når man har èn med iOS, èn med WP og èn med Android, så skal èn være best?

Idioter.

 

Har folk totalt mistet evnen til å tolke en tekst?

 

AtW

Neppe.

 

Men når en tekst/test MÅ tolkes på veldig mange ulike måter, så mister vel egentlig testen sin hensikt, ikke sant?

 

 

Er vel ikke værre med sånne lister enn med personer som blindt følger ett merke?

 

 

Nå er det vel stort sett ganske vanlig at man handler med en leverandør man er fornøyd med. Da vet man stort sett hva man får og kan forvente at det man kjøper er noe som dekker ens behov på en god måte.

 

Det er først når denne leverandøren ikke lenger leverer noe man er fornøyd med at det er noen god grunn til å se etter andre.

 

Det handler ikke om det du, litt nedlatende, beskriver som å blindt følge ett merke, men altså å gjøre beslutninger som gjør at man selv er fornøyd.

 

 

Og da er vel slike lister kanskje bra siden enkelte får opp øynene for andre merker?

 

 

Hvorfor skal man det hvis man er fornøyd med det man har? Og man kanskje har en god del andre duppeditter som fungerer best sammen med det merket man gjerne vil fortsette å ha?

Lenke til kommentar

Fordi andre merker kan gjøre deg enda mer fornøyd?

 

AtW

 

...eller det kan gjøre deg misfornøyd...:-)

 

Det er såpass mange elementer i de valgene man tar når man handler noe at å skulle påstå at man blir mer fornøyd, blir veldig unyansert. Jeg har såpass mange Apple-dingser jeg vil at skal spille optimalt sammen at en Android/Windows-mobil ville mest av alt vært til irritasjon. Akkurat på samme måte som den gangen jeg hadde bygget opp mine løsninger rundt Windows med innslag av Android, da passet ikke Apple sine dingser inn og jeg kjøpte de heller ikke.

 

Men jeg byttet jo til Apple fordi jeg ikke var fornøyd lenger med Windows/Android. Hadde jeg vært fornøyd hadde jeg antagelig heller ikke byttet. Nå ER jeg veldig fornøyd og ser absolutt ingen grunn til å bytte.

 

Da kan det komme så mange sånne tester det bare vil, de har svært lite med saken å gjøre. Dessverre er det mange som bruker slik tester som sin "Bibel" og alt for mange ender opp med å kjøpe noe de ikke burde ha kjøpt.

Lenke til kommentar

 

Fordi andre merker kan gjøre deg enda mer fornøyd?

 

AtW

 

...eller det kan gjøre deg misfornøyd...:-)

 

Det er såpass mange elementer i de valgene man tar når man handler noe at å skulle påstå at man blir mer fornøyd, blir veldig unyansert. Jeg har såpass mange Apple-dingser jeg vil at skal spille optimalt sammen at en Android/Windows-mobil ville mest av alt vært til irritasjon. Akkurat på samme måte som den gangen jeg hadde bygget opp mine løsninger rundt Windows med innslag av Android, da passet ikke Apple sine dingser inn og jeg kjøpte de heller ikke.

 

Men jeg byttet jo til Apple fordi jeg ikke var fornøyd lenger med Windows/Android. Hadde jeg vært fornøyd hadde jeg antagelig heller ikke byttet. Nå ER jeg veldig fornøyd og ser absolutt ingen grunn til å bytte.

 

Da kan det komme så mange sånne tester det bare vil, de har svært lite med saken å gjøre. Dessverre er det mange som bruker slik tester som sin "Bibel" og alt for mange ender opp med å kjøpe noe de ikke burde ha kjøpt.

 

 

Spørsmålet var hvorfor man skulle få opp øynene for andre merker, selv om man er fornøyd. Fordi andre merker KAN gjøre deg mer fornøyd er svaret på det spørsmålet. Ingen har påstått noe som helst (dvs, det er jo du som vil at slike anbefalinger skal påstå ting uten at brukeren skal hensynta sine behov)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Fordi andre merker kan gjøre deg enda mer fornøyd?

 

AtW

 

...eller det kan gjøre deg misfornøyd...:-)

 

Det er såpass mange elementer i de valgene man tar når man handler noe at å skulle påstå at man blir mer fornøyd, blir veldig unyansert. Jeg har såpass mange Apple-dingser jeg vil at skal spille optimalt sammen at en Android/Windows-mobil ville mest av alt vært til irritasjon. Akkurat på samme måte som den gangen jeg hadde bygget opp mine løsninger rundt Windows med innslag av Android, da passet ikke Apple sine dingser inn og jeg kjøpte de heller ikke.

 

Men jeg byttet jo til Apple fordi jeg ikke var fornøyd lenger med Windows/Android. Hadde jeg vært fornøyd hadde jeg antagelig heller ikke byttet. Nå ER jeg veldig fornøyd og ser absolutt ingen grunn til å bytte.

 

Da kan det komme så mange sånne tester det bare vil, de har svært lite med saken å gjøre. Dessverre er det mange som bruker slik tester som sin "Bibel" og alt for mange ender opp med å kjøpe noe de ikke burde ha kjøpt.

 

 

Spørsmålet var hvorfor man skulle få opp øynene for andre merker, selv om man er fornøyd. Fordi andre merker KAN gjøre deg mer fornøyd er svaret på det spørsmålet. Ingen har påstått noe som helst (dvs, det er jo du som vil at slike anbefalinger skal påstå ting uten at brukeren skal hensynta sine behov)

 

AtW

 

 

Tror vi runder av der jeg, AtW...

Lenke til kommentar

LG G4 burde ha en pallplassering. Den burde få mere skryt for utseende(feks karbondetaljene under glasset på forsiden er ganske snasent) og for andre fordeler som; ta ut/bytte batteri og minnekort, "quick remote" er faktisk noe som har gjort meg avhengig av LG. Ikke minst så har du hovedknappen og volumknappene strategisk plassert på baksiden og det er deili. knockknock koden funker kjempebra, spesielt med tanke på å låse skjermen(doubletapper på en blank plass på skjermen). Den har en superenkel måte å multitaske på, det går lynraskt, du har "smart notice" som feks minner om å legge til en nummer du bruker ofte i kontakter og andre faktisk nyttige tips,. Og den i skinn er utrolig god å holde i pluss at man er ikke redd for å legge den i fra seg på for eksempel betong og andre grove underflater. Kameraet er bare å bøye seg i støvet for, det er som di sier på fransk "impressionnant"! Skjermen kan man ikke klage på i noen som helst lys-setting.Kan fortsette i lange baner å oppnevne fordeler med LG G4, det er en fantastisk mobiltelefon til en forlokkende god pris. Synd ikke LG V10 er tilgjengelig i Norge! =,(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lyst på ekstremt mye bloatware kjøper du Samsung. For de som er litt tekniske er det et mareritt å se de søpple applikasjonene til Samsung som man IKKE KAN SLETTE.

 

Man kan roote da, men utrolig at ikke bloatwaren påvirker vurderingen deres,

Hvis du leser tester så ser du at Samsung har kuttet ut det aller meste av det du her regner for bloatware, og lagt det til app-butikken sin. Samtidig, hva er bloatware og ikke? Er det å legge til en 3. parts app som faktisk gjør at IR sensoren på telefonen kan brukes regnet som bloatware?

 

Hva om du vil ha vekk Safari og Apple maps og heller bruke Chrome/google maps for å synce alle enhetene dine? Hvordan blir du engang kvitt det at disse Apple appene er satt som standard? Jeg har Android mobil, gjett hvem som har lagt inn flest apps som er skjulte og jeg ikke bruker? Google. Pure Android er liksom bloat-free og ren. Nei. Masse der folk ikke bruker fra Google. Samsung er ikke noe bedre eller verre enn andre her. Med mindre du lever i fortiden selvfølgelig :)

 

Skriver dette fra en S6 Edge, og sier det først som sist: Mobilen blir byttet i en 950 / 950XL ved første anledning!

oderat bruk går S6'en tom for strøm ved middagstider, den må restartes en gang i uka, og selv om de tekniske spesifikasjonene er bedre på papiret - hadde 930 både bedre skjerm og kamera mtp klarhet, sortnivå og farge.

 

Du har ikke muligens tenkt deg at slik oppførsel er grunnet en feil ved produktet? Det sier vel hvor høyt du tenker om Samsung, du kan umulig forestille deg feil ved produktene deres!

 

Samtidig får påstander som at den MÅ restartes en gang i uka. At 930 har bedre skjerm (lmao) og kamera (lmao) deg til å virke utrolig partisk. Langt forbi det punktet at alt det andre du skriver kommer på samme nivå av troverdighet. Med tanke på at disse påstandene er rene løgner, hvorfor skulle noen som helst tro på at NOE SOM HELST av det du skriver er riktig? 

 

 

 

Nå er det vel stort sett ganske vanlig at man handler med en leverandør man er fornøyd med. Da vet man stort sett hva man får og kan forvente at det man kjøper er noe som dekker ens behov på en god måte.

 

Det er først når denne leverandøren ikke lenger leverer noe man er fornøyd med at det er noen god grunn til å se etter andre.

 

Det handler ikke om det du, litt nedlatende, beskriver som å blindt følge ett merke, men altså å gjøre beslutninger som gjør at man selv er fornøyd.

 

De aller fleste handler faktisk fra forskjellige leverandører... Blind lojalitet til en leverandør har aldri vært bra for forbrukere. Det er utelukkende bra for leverandøren, og gir dem mye større spillerom i hva de kan gjøre. Det som er sunnt er å se etter de beste mulighetene til enhver tid.

 

Det at du beskriver det å blindt følge et merke som negativt er DINE ord. Du er altså selv av den oppfatning at dette er negativt... interessant. For forbrukere vil det alltid være negativt, siden selskaper da kan gjøre mer som er negativt for forbruker, uten reaksjoner. for selskaper derimot er slike kunder gull verdt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Nå er det vel stort sett ganske vanlig at man handler med en leverandør man er fornøyd med. Da vet man stort sett hva man får og kan forvente at det man kjøper er noe som dekker ens behov på en god måte.

 

Det er først når denne leverandøren ikke lenger leverer noe man er fornøyd med at det er noen god grunn til å se etter andre.

 

Det handler ikke om det du, litt nedlatende, beskriver som å blindt følge ett merke, men altså å gjøre beslutninger som gjør at man selv er fornøyd.

 

...

 

Det at du beskriver det å blindt følge et merke som negativt er DINE ord. Du er altså selv av den oppfatning at dette er negativt... interessant...

Ehhh...er du sikker på at svarer til riktig person nå? Jeg har da ikke skrevet noe av det du påstår...

Lenke til kommentar

 

Ehhh...er du sikker på at svarer til riktig person nå? Jeg har da ikke skrevet noe av det du påstår...

 

Bortsett fra at alt det står i sitatet rett over?

Du kjøper Apple uansett, du ser ikke på andre produsenter fordi  det ikke er interessant. Altså du er blind for alt annet enn Apple. Altså du følger blindt en produsent. Hvis du har tenkt å kverulere på noe du selv har skrevet så betyr det bare at du driver med unnvikelsestaktikk, og det orker jeg ikke å være med på.

 

Ingen sa at det å blindt følge noen var negativt, før du gjorde det. Altså er det du som først sier at det var negativt. Ingen andre hadde sagt det før du gjorde det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ehhh...er du sikker på at svarer til riktig person nå? Jeg har da ikke skrevet noe av det du påstår...

 

Bortsett fra at alt det står i sitatet rett over?

Du kjøper Apple uansett, du ser ikke på andre produsenter fordi det ikke er interessant. Altså du er blind for alt annet enn Apple. Altså du følger blindt en produsent. Hvis du har tenkt å kverulere på noe du selv har skrevet så betyr det bare at du driver med unnvikelsestaktikk, og det orker jeg ikke å være med på.

 

Ingen sa at det å blindt følge noen var negativt, før du gjorde det. Altså er det du som først sier at det var negativt. Ingen andre hadde sagt det før du gjorde det.

Men ordet "negativt" står jo ikke et eneste sted i det jeg skriver...hva er det vil frem til? Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Du skriver ordet "nedlatende". Kanskje jeg ikke fulgte med på skolen, men jeg trodde hvertfall "nedlatende" var et negativt ord. Jeg tror du og vet det. Så da har vi fått bekreftet at du altså driver med unnvikelsestaktikk, og ikke har lyst til å svare på det jeg skriver. Da er det altså ikke noe vits i å fortsette. Sånn sett er jo det at du unnviker i seg selv et svar...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du skriver ordet "nedlatende". Kanskje jeg ikke fulgte med på skolen, men jeg trodde hvertfall "nedlatende" var et negativt ord. Jeg tror du og vet det. Så da har vi fått bekreftet at du altså driver med unnvikelsestaktikk, og ikke har lyst til å svare på det jeg skriver. Da er det altså ikke noe vits i å fortsette. Sånn sett er jo det at du unnviker i seg selv et svar...

Ja, jeg skriver ordet nedlatende, men som du kanskje også kan se så skriver jeg det som en henvisning til han jeg svarte opprinnelig. Altså at det kanskje kunne tolkes som litt nedlatende av han...skjønner? Altså ingen negativ betydning slik du legger i ordet.

 

Det er ingen unnvikelse i det hele tatt, jeg hadde bare ingen anelse om hva du spurte om siden siteringen din var mildt sagt merkelig og ga ingen mening.

 

Så hvis det er noe du lurer på, og som gir mening, skal jeg svare deg jeg. Ikke noe problem...:-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...