TorZoc Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Hei Leser litt om bemanningsbyrå og er litt nysgjerrig rundt forskjellige ting. For hvor mye tar bemanningsbyråa når du blir utleid? timelønna di + 50%? Noen som har noen info about it? Takk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det var nermere timelønna +100% da jeg jobba via byrå. Men det kan godt hende det varierer stort. Har ikke sikre tall. Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Når jeg jobbet via et bemanningsbyrå så så jeg arbeidsgivers avtale, og den var på ca 240 kr i timen som de da betalte til bebanningsbyrået. Jeg fikk 120 i timen da. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Er så forbanna sjukt! Lenke til kommentar
tven Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) og bemanningsbyrå betaler arbeidsgiveravgift, sykepenger, forsikring, administrasjon av den ansattes arbeidsforhold, rekruttering osv. I tillegg har de jo utgifter til ansatte, markedsføring, husleie osv. Og sist, men ikke minst, profitt. Endret 19. oktober 2015 av Brød Lenke til kommentar
TorZoc Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 Brød, nå vett eg dette, men ville bare gjerne høre hvor mye dei tar når dei leier deg ut Lenke til kommentar
tven Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Du vet det kanskje ja. Men virker ikke som om alle i tråden er klar over det siden de skriver at 100% mellomlegg er sjukt. Men for å svare på det du lurte på TS, så har jeg ikke peiling i det hele tatt hvor mye de tar, men 100% høres rimelig ut Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Når jeg jobbet for adecco for masse år siden, hadde jeg et oppdrag som kontorassistent for sjefen i et firma. Etterhvert lærte jeg å fakturere regningene til firmaet. Bl.a. Adecco sin faktura for meg selv. De tok 260kr timen, og jeg fikk 130kr/t i lønn. +100% stemmer nok bra. Men bedriften tjener uansett på å ha vikar gjennom byrå fremfor ansatt hos seg. Bl.a. kan du "sies opp" på et par dager varsel, ingen oppsigelsestid på 3 mnd. De bare lar være å fornye kontrakttiden din når den går ut. De slipper også beregne skatt og alt det der, det fikser adecco og de bare betaler en faktura for å ha deg der. Ofte skal de bare ha noen i en kortere periode der mange er ute i ferie eller slikt. Endret 19. oktober 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå