-elma Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 er det farlig å ta to snus i kjeften? og hvilken type kreft kan man få av snus, hvis noen vet? 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Ikke farlig nei. Får bare i deg mer nikotin. Munnkreft er vel en av typene. I tilleg ødelegges tannkjøttet. Slutt mens du kan. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Snus er skadelig for helsen din, men røyk er 10 ganger verre. Det kan bidra til kreft i munnhulen, muligens i andre kroppsdeler også. Snus er bare populært i Sverige og Norge, så det er lite internasjonal forskning. Å ha to snus i kjeften fører til at du får dobbel dose, logisk nok. Kreft er en potensiell langtidsvirkning, ikke noe du får med en gang. Endret 19. oktober 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 I slutteappen min står det at snus er klassifisert som kreftfremkallende og bukspyttkjertel og spiserør er mest utsatt. Snus gir også økt dødsrisiko ved hjerteinfark. Lenke til kommentar
-elma Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 har hatt litt pusteproblemer i det siste, men tror nok det er psykisk (noe jeg tror, altså at jeg har kreft). men det å ha litt vanskeligheter for å puste har vel ingenting med snus å gjøre? Og jeg røyker ikke, har kanskje røykt to pakker i hele mitt liv Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Om du har pusteproblemer som ikke raskt går over, kan det være lurt å snakke med fastlegen. Jeg tviler på at det skyldes kreft som du fikk av å bruke dobbel snus. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det høres ikke ut som om du snuser til vanlig. Stopp før avhengigheten tar over. Når det kommer til hvorvidt det er "farlig". Det er "farlig" å ta to snus om gangen. Men det er ikke "ufarlig" å ta bare en heller. Det skader deg uansett. 1 Lenke til kommentar
-elma Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 ja jeg skal til legen på fredag. Og nei, jeg snuser ikke til vanlig, men kjøpte en boks for 2 uker siden, og en nå. Jeg snuste litt før, i 10 klasse og sånn, og da tok vi noen ganger to snus på en gang, vet ikke helt hvorfor men vet var vel gøy og kult. Prøvde to snus på en gang igår og da spydde jeg.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Snus er ikke noe for deg. Kast det du har igjen, og ikke kjøp nytt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/18/423760.html Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Den artikkelen er 10 år gammel. Det er ikke vanskelig å finne artikler som sier det motsatte, og som er av nyere dato. Konsensusen ser dog ut til å være at en sigarett er 10 ganger verre enn en snus. I rapporten fremkommer det at snus øker risiko for blant annet infertilitet, kreft i spiserøret og munnhulen og risiko for dødfødsel. Og det er særlig snusbruken i de yngste aldersgruppene og blant gravide som bekymrer. Endret 19. oktober 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
AkselStr Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Hadde alltids 2 priser under leppa da jeg var snuser i min tid. Tro meg, og alle andre ovenfor som sier at du bør slutte nå mens du kan. Det ble for hardt for meg, men per i dag er jeg en lykkelig "damper". Grunnen til at jeg byttet fra snus til damp var i all hovedsak økonomiske fordeler og det å slippe gule ekkle tenner Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Nei, det er ikke farligere å ta to snus på en gang! Jeg gjør det ofte, for å øke virkningen og varigheten! Spessielt hvis jeg ikke har extra sterk snus! Kjenner mange som snuser to om gangen, men det er nok ikke anbefalt hvis du er nybegynner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå