Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - mangler plutselig gsm og 3G/4G

ElPeco

Anbefalte innlegg

For et par dager siden så oppdaget jeg at telefonen min mangle gsm og mobilnett. Samtidig så viser "dekningsmåleren" at jeg har god dekning. Ser ut som den har gått inn i "flight mode", uten at den er det.

Når jeg ringer ut, så får jeg denne feilmeldingen:

"Ikke registrert på nettverket"

Av og til blir det bare brutt uten feilmelding. Men det går aldri an å ringe ut, eller å ta i mot samtaler.

Når jeg sender sms, får jeg denne meldingen:

"Kan inne sende meldingen for øyeblikket. Meldingen vil bli sendt når tjenesten er tilgjengelig."

Telefonen vil så prøve å sende i flere minutter. Av og til går meldingen ut, og blir sendt. Av og til får jeg bare beskjed om at den ikke kan sendes.

Har vært i kontakt med telefonileverandør, men de finner ingenting galt. Har prøvd simkortet i en gammel telefon, å det fungerer godt virker det som. Leverandør sier jeg kan prøve nytt simkort pga slitasje.

Er det noen der ute som har vært bort i lignende?

Kan det være virus?

Jeg vil helst slippe å kjøpe ny telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må du slå inn SIM PIN når du slår på telefonen? (forutsetter at du har PIN-lås aktivert)

Hvilken programvare er du på og hvilken operatør på SIM-kortet? Har du prøvd and SIM-kort i telefonen?

Ja, må slå inn pin-kode ved oppstart. Android 5.01 er programvaren. Talkmore operatøren.

Har ikke hatt mulighet til å sjekke andre sim-kort enda, men skal teste det.

Alt er egentlig som vanlig, bortsett fra at jeg ikke har "tilgang" til nettverket.

Lenke til kommentar

Har erfaring med at det hjelper ofte å ta ut batteriet og SIM, deretter sette alt inn igjen og skru på telefonen igjen når man får den feilmeldingen på Samsung.

Det har jeg testet. Funket ikke. Vurderer hard reset, men sjekker ut alle andre muligheter først. ☺

Lenke til kommentar

Må du slå inn SIM PIN når du slår på telefonen? (forutsetter at du har PIN-lås aktivert)

Hvilken programvare er du på og hvilken operatør på SIM-kortet? Har du prøvd and SIM-kort i telefonen?

Ja, må slå inn pin-kode ved oppstart. Android 5.01 er programvaren. Talkmore operatøren.

Alt er egentlig som vanlig, bortsett fra at jeg ikke har "tilgang" til nettverket.

Er du 100% sikker på at det er sim pin du taster inn ved oppstart og ikke låseskjerm-pin dersom du har det?

Hvis du går til innstillinger > Om telefonen > Status: hva står det under nettverk/mobilnettype/servicesatus/mobilnettstatus/IMEI (har telefonen fortsatt en IMEI)

Lenke til kommentar

Er du 100% sikker på at det er sim pin du taster inn ved oppstart og ikke låseskjerm-pin dersom du har det?

Hvis du går til innstillinger > Om telefonen > Status: hva står det under nettverk/mobilnettype/servicesatus/mobilnettstatus/IMEI (har telefonen fortsatt en IMEI)

Det er pin-kode ja. Har ikke skjermlås.

Stort sett står det ukjent/ukjent/ute av tjeneste/frakoblet

Men innimellom står det Telenor/Edge/i tjeneste/frakoblet

Har imei hele tiden.

Har god signalstyrke når jeg er påkoblet, har også en viss signalstyrke når det er ukjent.

Ca 10-20 dBm lavere. Får ikke sendt sms/ringt/koblet på mobilnrett når jeg er påkoblet.

Lenke til kommentar

Akkurat det samme skjedde nettopp med min S4 Active. Tilbakestilte telefonen, og prøvde det meste. Ingenting hjalp. Jeg leverte den inn der jeg kjøpte den for 1,5 år siden, og de videresendte den til verksted. Etter en uke ringte de og sa at jeg kunne komme og hente den. De hadde byttet hovedkortet på garantien, og det kostet ikke meg noen ting. Så nå virker den bedre enn noen gang!!! :-)

Lenke til kommentar

Akkurat det samme skjedde nettopp med min S4 Active. Tilbakestilte telefonen, og prøvde det meste. Ingenting hjalp. Jeg leverte den inn der jeg kjøpte den for 1,5 år siden, og de videresendte den til verksted. Etter en uke ringte de og sa at jeg kunne komme og hente den. De hadde byttet hovedkortet på garantien, og det kostet ikke meg noen ting. Så nå virker den bedre enn noen gang!!! :-)

Jeg har vel kommet at det ikke er noe jeg kan gjøre selv her. Er nok antenne eller lignende som har tatt kvelden. Så service neste. ☺

Lenke til kommentar

Ville fått Talkmore til å sende deg et nytt simkort, selvom det funker i en eldre telefon. Gjør alltid det for mine kunder med lignende problem - som regel funker det, noen ganger ikke. Merkelig, men prøv det før du sender inn. :)

Simkortet jeg har funket fint til dette skjedde. Burde det da ikke ha funket i tlf i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...