Stol89 Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Hei:)Jeg kjøpte meg for ca en mnd siden en ny pc på Komplett.no. Pc'en består av:- Cooler Master V850, 850W PSU - Intel Core i7-5820K, Socket-LGA2011-3 - ASUS X99-A, Socket 2011-3 - Crucial DDR4 2133MHz 16GB (4x4GB) - Crucial® BX100 250GB 2.5" SSD - Seagate® Desktop SSHD 1TB - MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6GB - Noctua NH-U14S CPU Kjøler.Problemet er at jeg føler ikke pcen leverer det jeg hadde forventet. Verst er det når jeg spiller csgo. Fps har problemer med å overstige 250, noe som i å for seg ikke er noe problem, men med en gang jeg har skuddvekslinger eller det skjer litt rundt meg dropper fps til ca 30. Noe som gjør at CS rett og slett ikke er spillbart.Ganske frustrerende når jeg nettopp har betalt over 20k. Lasta ned Heaven Benchmark og kjørte den, å fpsen viser seg å være merkbart dårligere enn på pcen til en kompis som ikke har i nærheten av samme kostnaden i pcen som meg. Leste på en post at det kunne være instillinger i bios som gjorde at pcen bare kjørte på ''halv maskin'', men når jeg endra instillingene til ''optimal performance'' merka jeg ikke forbedring i det hele tatt.Noen som har noen ideer om hva som kan være galt? Evt hva jeg kan gjøre for å finne det ut? 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Kan du sjekke temperaturer og at du har nyeste drivere? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Kan iallfall fastslå at noe er feil, du skal ikke ned i de fps tallene uansett innstillinger osv osv. Her er uansett en liten guide: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=268030869 Hvilket OS kjører du? Om du kjører Windows 10 så er dette greit å gjøre: Open up the Xbox App Click on the gear Click on Game DVR Make sure record game clips and screenshots using Game DVR is switched OFF Checklist: Nyeste BIOS og drivere installert? Endret 19. oktober 2015 av fflex Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Kjør noen benchmarks og følg med på temperaturer. Blir gpu, hovedkort eller cpu for varm?Er lydkort-drivere innstallert? Lenke til kommentar
Stol89 Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Kan du sjekke temperaturer og at du har nyeste drivere? Lastet ned nye drivere igår etter formatering. Mainboard: 30c GPU: 40-50c Cpu: 40c Legger merke til at gpu usage-grafen på afterburner spretter opp og ned under spilling, er dette normalt? Bilde: http://imgur.com/kPKiOOy' Edit: under cs-spilling Endret 19. oktober 2015 av Stol89 Lenke til kommentar
Stol89 Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Kjør noen benchmarks og følg med på temperaturer. Blir gpu, hovedkort eller cpu for varm? Er lydkort-drivere innstallert? Gpu blir varmt under benchmark på ultra. ca 70 grader, men når fps droppene herjer under cs ligger det bare på ca 40 grader. Lydkortdrivere for hovedkort er ikke installert da jeg bruker eksternt lydkort Endret 19. oktober 2015 av Stol89 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Ser temperaturene slik ut mens det lagger også? Isåfall er det ikke de som er problemet.Hva skjer om du ikke bruker det eksterne lydkortet? Altså kobler det fra? Prøv også å låse fps i csgo til 100, se om det hjelper. Endret 19. oktober 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Crayonz Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Om du har mulighet ville jeg testet med andre deler for å se om det da fungerer som "forventet". Kan jo hende du har fått et halvdefekt produkt. Endret 19. oktober 2015 av Mashux Lenke til kommentar
Stol89 Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 Ser temperaturene slik ut mens det lagger også? Isåfall er det ikke de som er problemet. Hva skjer om du ikke bruker det eksterne lydkortet? Altså kobler det fra? Prøv også å låse fps i csgo til 100, se om det hjelper. Tror ikke det er temp som er problemet da laggingen begynner 2 sek etter at jeg kommer inn i game. Hjalp litt å låse fps til 100. ble ikke like mye lagging. Lydkort eller ikke lydkort gjorde ingen forskjell. Lenke til kommentar
Stol89 Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Kan iallfall fastslå at noe er feil, du skal ikke ned i de fps tallene uansett innstillinger osv osv. Her er uansett en liten guide: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=268030869 Hvilket OS kjører du? Om du kjører Windows 10 så er dette greit å gjøre: Open up the Xbox App Click on the gear Click on Game DVR Make sure record game clips and screenshots using Game DVR is switched OFF Checklist: Nyeste BIOS og drivere installert? Er dette noe som kan være aktivt selv om jeg ikke har vært inne på appen? Bios er jeg ikke sikker på, da jeg rett å slett ikke vet hvordan jeg oppdaterer til nyeste BIOS Endret 19. oktober 2015 av Stol89 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Last ned nyeste bios, legg den på en minnepenn, gå inn i bios og oppdater derifra. Bruk Asus ez flash programmet som ligger under tool. 1 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Ja xbox greia kan være aktivert selv om du ikke bruker appen. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Har du oppgradert fra windows 7eller 8 til windows 10? Isåfall kan det ha oppstått problemer med programvare som du kjører. Hadde et tilfelle der Mcafee voldtok SSDen min og kjørte den på 100% konstant. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Kunne du lagt ved et skjermbilde av grafikkinnstillingene i CS:GO og et skjermbilde av GPU-Z kjørende på maskinen din? Eventuelt CS config-filen din. https://www.techpowerup.com/gpuz/ Lenke til kommentar
fflex Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Broren min hadde også problemer etter en W7 oppgradering til W10. Løsningen ble en god gammeldags formatering Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Hva ligger cpubruk på? Det kan være Windows jobber med en oppdatering i bakgrunnen, da vil det lagge de timene den holder på. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Tviler sterkt, TS sier det skjer når spillet rendrer gunfire og slikt - som regel en feil på config eller software/hw som sliter med enkelte grafiske operasjoner (depth of field er et godt eksempel som skaper hiccups). Lenke til kommentar
Stol89 Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Har du oppgradert fra windows 7eller 8 til windows 10? Isåfall kan det ha oppstått problemer med programvare som du kjører. Hadde et tilfelle der Mcafee voldtok SSDen min og kjørte den på 100% konstant. Stemmer at jeg har oppgradert til w10, men alt var like ille mens jeg brukte w7. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Har du deaktivert den innebygde GPU'en i CPU? Den kan fort vekk finne på å aktivere seg i tide og utide! Lenke til kommentar
Stol89 Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Hva ligger cpubruk på? Det kan være Windows jobber med en oppdatering i bakgrunnen, da vil det lagge de timene den holder på. ca 60 og rundt der. Men laggingen har ikke med oppdatering å gjøre tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå