Cochise Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har følgende kodesnutt i php som viser en hendelse hentet ut fra en MySQL-tabell: if (strlen($event) > 110) { $stringCut = substr($event, 0, 110); // kapper strengen $event = substr($stringCut, 0, strrpos($stringCut, ' '))."... <a href=\"#viseralt\">Vis alt</a>"; } echo $event; } Når brukeren klikker «Vis alt» vises hele innholdet fra raden $event. Når lenken klikkes vil jeg også oppdatere antallet visninger i raden $views. Er dette mulig med f.eks. et onClick event i JavaScript eller JQuery? Vet noen hvordan dette kan gjøres? Jeg tror jeg trenger teskje ... Det jeg trenger er altså noe som gjør at jeg kan mate databasen med noe a la dette når noen klikker på lenken: mysql_query("UPDATE tabell SET views=(views + 1) WHERE id = '" . $_GET['id'] . "'"); Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Du kan sende en ajax forespørsel til serveren din når knappen klikkes. Sjekk ut jquery $.ajax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå