Star Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hei! Har en maskin her som skal brukes på ISDN. Har ikke korter. Hva bør jeg kjøpe? Standard ISDN kort eller; USB ISDN ?? Hva er best, og rimeligst? Takk for all hjelp star Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg har hatt begge deler. Når jeg brukte Windows 98 med PCI kort, så var det et lite h... ehm, noe vanskelig å få det til å fungere. Under Windows XP derimot, så har PCI kort også gått greit. Det er jo mer praktisk å slippe å ha noe på utsiden av kabinettet, PCI kort pleier som regel å være billigere også. Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Kjøper du USB varianten kan du f. eks bruke det også på en bærbar pc om du har det Lenke til kommentar
molly Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg har en liten USB-enhet kjøpt hos Elkjøp, den har fungert veldig fint. Noe av det kjekke er jo at denne er litt mer flyttbar enn et kort. Men den har iallfall virket helt fint og vært svært stabil, og den var vel heller ikke så dyr (399,- tror jeg..) molly Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Vanlig(pci) isdn kort er vell det rimeligste... Har du eventuelt en bærbar pc..så er Usb kjekt og ha. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Billigst eller/og best? Kommer litt an på. Endel isdn-kort kolliderer totalt med enkelte hk's chipsett, samme kort fungerer yppelig på en annen maskin. Dette har jeg erfart masse ganger. Men feks Asus sine kort har stort sett vist seg å være bra. Fordelen med Usb basert løsning er mange. Feks kan det også brukes på laptop, ingen irq-konflikt, rask å bytte mellom maskiner, tar ingen Pci-plasser. Hvis du velger et pci-kort, pass på å ikke sette det inn i porten rett under agp-porten, for det gir ofte konflikt. Ser at noen kom meg i forkjøpet........ Endret 13. november 2003 av slowcooler Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg har en liten USB-enhet kjøpt hos Elkjøp, den har fungert veldig fint.Noe av det kjekke er jo at denne er litt mer flyttbar enn et kort. Men den har iallfall virket helt fint og vært svært stabil, og den var vel heller ikke så dyr (399,- tror jeg..) molly Hvis du bruker USB slipper du å bruke opp en PCI-slot, samtidig som du slipper evt. kollisjoner med IRQ til andre kort. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Vanlig(pci) isdn kort er vell det rimeligste...Har du eventuelt en bærbar pc..så er Usb kjekt og ha. Tja.. har sett slik USB/ISDN hybridene styggbillig for tiden da.. Som sagt: Har du bærbar så sats på USB, har du stasjonær så sats på PCI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå