Mai Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Jeg har jobbet i en butikk nå i snart 6 år og etter tariffavtalen så skal man gå opp en hakk på lønningstrinnet for hvert 2 år. Men det viser seg jeg har vært fast på samme lønningstrinn i 4 år nå og ikke før nå har jeg gått opp et hakk. Mine kollegaer på jobb mener alle jeg skulle hatt så mye bedre lønn enn det jeg får nå og derfor ble jeg nysjerrig til å sjekke dette ut. Men før jeg snakker med sjefen min om dette må jeg være 100% sikker det jeg får nå er feil. Har prøvd å kontakte både arbeidstilsynet og handel og kontor men ingen ville eller kunne hjelpe. Har dere tips hvem jeg kan spørre eller ringe til gratis for å finne ut av dette? Bor forresten i Hordaland. Takk for all svar:) Endret 19. oktober 2015 av Mai Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har jobbet i en butikk nå i snart 6 år og etter tariffavtalen så skal man gå opp en hakk på lønningstrinnet for hvert 2 år. Men det viser seg jeg har vært fast på samme lønningstrinn i 4 år nå og ikke før nå har jeg gått opp et hakk. Mine kollegaer på jobb mener alle jeg skulle hatt så mye bedre lønn enn det jeg får nå og derfor ble jeg nysjerrig til å sjekke dette ut. Men før jeg snakker med sjefen min om dette må jeg være 100% sikker det jeg får nå er feil. Har prøvd å kontakte både arbeidstilsynet og handel og kontor men ingen ville eller kunne hjelpe. Har dere tips hvem jeg kan spørre eller ringe til gratis for å finne ut av dette? Bor forresten i Hordaland. Takk for all svar:) Går dere under en tariffavtale som sier du skal øke lønnstrinn pr andre år så skal du det. Så enkelt er det. Sjekk avtalen din og se at du skal lønnes etter den gitte avtale, om du skal det så er det blitt gjort en feil. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Står det i tariffavtalen så er det alt du trenger. Dersom arbeidsgiver meiner at dette ikkje gjelder for deg så er det arbeidsgiver som må vise til kilder for sitt syn. Lenke til kommentar
Mai Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Tusen takk for svar men jeg vil gjerne være fast bestemt på at jeg skal ha bedre lønning i tilfellet arbeidsgiveren min kan komme med comebacks hvor jg IKKE skal tjene mer. Stoler ikke på arbeidsgiveren min:/ Vet at man må være del av Handel og kontor for at de skal regne ut hva du skal tjene utifra arbeidserfaring osv. Men er det noen som jeg kansnakke med som kan regne ut alle årene mine og si meg hva jeg skal tjene? Endret 19. oktober 2015 av Mai Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Tusen takk for svar men jeg vil gjerne være fast bestemt på at jeg skal ha bedre lønning i tilfellet arbeidsgiveren min kan komme med comebacks hvor jg IKKE skal tjene mer. Stoler ikke på arbeidsgiveren min:/ Vet at man må være del av Handel og kontor for at de skal regne ut hva du skal tjene utifra arbeidserfaring osv. Men er det noen som jeg kansnakke med som kan regne ut alle årene mine og si meg hva jeg skal tjene? Dette gjør du fint selv, se på alle lønnslippene du har hatt i desember. Legg sammen timeantallet for alle år og del på ett årsverk. Da ser du hvor mange år du har jobbet. Lenke til kommentar
Mai Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Det har jeg jo.har jobbet snart i 6år men greien er at jeg vil ha 100% riktig konkret svar før jeg går videre med dette. Takk for hjelpen men jeg trenger ikke svar på det jeg allerede vet.jeg spurte om noen visste hvem jeg kan henvende meg til ikke hva jeg selv skal regne ut for det har jeg men jeg trenger backup I TILFELLET. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Det har jeg jo.har jobbet snart i 6år men greien er at jeg vil ha 100% riktig konkret svar før jeg går videre med dette. Takk for hjelpen men jeg trenger ikke svar på det jeg allerede vet.jeg spurte om noen visste hvem jeg kan henvende meg til ikke hva jeg selv skal regne ut for det har jeg men jeg trenger backup I TILFELLET. Første instans er tillitsvalgt på jobb, har dere ikke dette er det fagforening. Sannsynligvis har de andre ting å holde fokuset på, da dette er en sak du fint kan løse selv. Finn fram alle timene dine, vis til at dette utgjør 6 år og vis til avtale. Nekter sjefen for dette så har du nok bedre kjangs å få hjelp fra fagforening. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Husk at dersom du skulle gått opp i lønn så har du krav på å få etterbetalt det du har gått glipp av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå